Διαβάστε τη συνέντευξη με τον Πρόεδρο και Δ/νοντα Σύμβουλο της Τoyota Ελλάς, `Αρη Αραβανή, η οποία λύνει πολλές απορίες.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Διαβάστε τη συνέντευξη με τον Πρόεδρο και Δ/νοντα Σύμβουλο της Τoyota Ελλάς, `Αρη Αραβανή, η οποία λύνει πολλές απορίες.

Τα επόμενα βήματα της Toyota

28.094 Επισκέψεις στο άρθρο (12/12/2016)

Τι θα γίνει με το diesel; Τι Yaris, τι C-HR αγοράζουμε τώρα; Κάναμε στον αρχηγό της Toyota όλες τις ερωτήσεις σας. Διαβάστε τι μας είπε.

Αν εφαρμοζόντουσαν σήμερα οι κανονισμοί που θα ισχύσουν από το 2021, όλες οι μάρκες αυτοκινήτων θα πλήρωναν από 10 δις ευρώ το χρόνο σε πρόστιμα. Για να γλιτώσουν τα πρόστιμα, πρέπει τα αυτοκίνητα που πουλάνε να έχουν εκπομπές CO2 κάτω από τα 95 γραμμάρια/χλμ. Από εκεί και πάνω, για κάθε γραμμάριο, τα πρόστιμα θα είναι εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

 
Ετσι ξαφνικά όλες οι μάρκες τρέχουν σαν τρελές να μας φτιάξουν μέσα σε 3 χρόνια, αυτοκίνητα, που δεν θα  έχουν καθόλου ρύπους, για να γλιτώσουν τα πρόστιμα. Ασχολούνται λοιπόν μόνο, με ηλεκτρικά, με αυτοκίνητα που καίνε υδρογόνο και με υβριδικά. 
  • Πόσο κοντά είμαστε όμως στη sci-fi αυτή πραγματικότητα;
  • Ειναι έτοιμα ή πειραματίζονται ακόμα;
  • Ειναι πράγματι zero emissions (μηδενικών ρύπων) οχήματα ή κοροιδεύουν την κοινωνία και κυρίως εμάς;
  • Τα αγοράζω και τελείωσα ή θα με ξεσκίσουν μετά στα απρόβλεπτα κόστη;
  • Ειναι αλήθεια οτι δεν καίνε τίποτα;
  • Θα είναι κανονικά αυτοκίνητα ή άσπρα ψυγεία με ρόδες;
  • Και πόσο κάνουν τελικά;
  • Υπάρχει κάτι σε λογική τιμή ή πρέπει να δώσω 40.000 ευρώ και να κάνω απόσβεση σε 150 χρόνια;
Βροχή τα ερωτήματα σας, που συλλέξαμε τον τελευταίο καιρό.
Ζητήσαμε λοιπόν απο κάποιον που ζεί κοντά στις εξελίξεις να απαντήσει σε όλες αυτές τις ερωτήσεις.
 
Ο Αρης Αραβανής ειναι αρχηγός της Toyota σε αρκετές χώρες της Ευρώπης: Βέλγιο, Λουξεμβούργο (στην καρδιά των ευρωπαικών εξελίξεων δηλαδή), Βαλκάνια και βέβαια για την Ελλάδα. Την τελευταία χρονιά πέρασε τον περισσότερο χρόνο στο Βέλγιο και έζησε από κοντά όλη αυτή την τρέλα.
 
Η αφορμή για αυτή τη συζήτηση, ήταν η συνάντηση των C40 στο Μέξικο Σίτυ και η ανακοίνωση ότι 3 εκατ. θάνατοι κάθε χρόνο, οφείλονται στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων και σαν πρώτο μέτρο Μέξικο Σίτυ, Παρίσι, Μαδρίτη και Αθήνα (!) θα απαγορεύσουν το diesel μέχρι το 2025 και θα δώσουν κίνητρα για αυτοκίνητα υδρογόνου, ηλεκτρικά και υβριδικά.
 
ΑΤ: Πως βλέπεις Αρη αυτή την ανακοίνωση για το diesel;
ΑΑ: 
Το diesel ειναι γνωστό ότι δεν έχει μέλλον, ειδικά στις μικρές κατηγορίες, καθώς αναμένονται σταδιακά, μέτρα απαγόρευσης του, ειδικά μετά το τελευταίο σκάνδαλο, που οδήγησε στην αυστηροποίηση των κανονισμών. Θα μείνει μόνο στα μεγάλα αυτοκίνητα. Το βλέπουμε ήδη στο Βέλγιο, που ήταν μια από τις μεγαλύτερες αγορές diesel. Τώρα οι πωλήσεις σε ιδιώτες έχουν πέσει στο 31%, ενώ στις εταιρικές πωλήσεις είναι 70%, αλλά πέφτει συνέχεια. Και στην Ελλάδα θα πέσει και άλλο καθώς αναμένεται αύξηση της τιμής του diesel, από τις αρχές της χρονιάς.
Οι νεοι κανονισμοί αλλάζουν τα πάντα, άρα πάμε για νέες τεχνολογίες.
 
Η προτεραιότητα της Toyota είναι στα υβριδικά. Ξεκινήσαμε πρώτοι, έχουμε πουλήσει ήδη 9 εκατ. υβριδικά αυτοκίνητα και έχουμε ήδη υβριδικά ακόμα και στις δημοφιλείς κατηγορίες, Yaris, Auris στο καινούργιο καταπληκτικό SUV, το C-HR που μόλις έφτασε και θα εχουμε υβριδικό σε κάθε νέο μοντέλο που έρχεται από δώ και πέρα. Και έχουμε βέβαια και επαναφορτιζόμενα υβριδικά.
 
ΑΤ: Που έχει φτάσει όμως η εξέλιξη των μπαταριών; Πως κατασκευάζονται, πως ανακυκλώνονται, είναι πράγματι υπέρ του περιβάλλοντος όλη αυτή η εξέλιξη ή απλώς μεταφέρουμε τους ρύπους από μια μεγάλη πόλη, κάπου αλλού; Και τι γίνεται αν χαλάσει η μπαταρία;
ΑΑ: Οι μπαταρίες κατασκευάζονται με τα ιδια υλικά που γίνονται και οι μπαταρίες, που χρησιμοποιούμε σε κάθε συσκευή στο σπίτι μας, ενώ η ανακύκλωση τους γίνεται από μια εταιρεία που τις μαζεύει από όλες τις χώρες και τις επιστρέφει στο εργοστάσιο κατασκευής τους, όπου ανακυκλώνονται πλήρως. Εχουμε φτάσει στο 91% ανακύκλωση και σύντομα θα είμαστε στο 100%.
Οι μπαταρίες τέλος έχουν εγγύηση για 10 χρόνια και είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που κάποια χάλασε. Αν χαλάσει τώρα, μετά τα 10 χρόνια, πιστεύω ότι θα μιλάμε για πολύ μικρό κόστος, καθώς η τεχνολογία στις μπαταρίες καλπάζει, αποκτούν συνέχεια μεγαλύτερες χωρητικότητες και για την ίδια δουλειά θα χρειάζονται πολύ μικρότερες μπαταρίες, αρα και το κόστος θα πέφτει συνέχεια, τα επόμενα χρόνια.
 
ΑΤ: Εχετε ήδη το Mirai, που καίει υδρογόνο και οι ρύποι του είναι νερό, το θέμα όμως είναι που θα το γεμίζω με υδρογόνο;
ΑΑ: 
Τα οχήματα υδρογόνου, όπως και τα ηλεκτρικά θέλουν τους δικούς τους σταθμούς ανεφοδιασμού, όπως όλα τα καύσιμα. Εδώ οι προτεραιότητες διαφέρουν. Η Ιαπωνία θα επενδύσει κατ`αρχας σε σταθμούς ανεφοδιασμού για υδρογόνο, ενώ Αμερική και Ευρώπη, για ηλεκτρικά.
 
ΑΤ: Στα ηλεκτρικά τι γίνεται: Τι θα φτιάξετε; Kανονικά αυτοκίνητα ή άσπρα ψυγεία με ρόδες, όπως γκρινιάζουν οι αναγνώστες;
ΑΑ: Από το 2020 θα έχουμε και ηλεκτρικά. Στο νέο τμήμα που δημιουργήθηκε ανέλαβε πρόεδρος, ο ίδιος ο πρόεδρος της Toyota, δείχνοντας έτσι την μεγάλη σημασία που δίνουμε στο θέμα. Και θα φτιάξουμε κανονικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όχι ψυγεία με ρόδες, γιατί πιστεύουμε ότι η σχέση με το αυτοκίνητο έχει συναίσθημα, δεν είναι απλώς ένα μεταφορικό μέσο.
 
ΑΤ: Τι πουλάτε λοιπόν τώρα στην Ελλάδα, μετά απο όλα αυτά;
ΑΑ: Πουλάμε diesel, αλλά προτεραιότητα στην στρατηγική μας είναι τα υβριδικά, καθώς ο κόσμος αλλάζει κάτω από την πίεση των νέων κανονισμών και  φαίνεται ότι οι διάφορες χώρες σταδιακά θα επιβάλλουν περιορισμούς στο diesel. Είμαστε έτοιμοι για να ανταποκριθούμε σε ότι και να ζητήσει αυτός που θέλει να αγοράσει ένα Toyota.
 
Ένα υβριδικό Yaris τώρα πουλιέται στην ίδια τιμή με το diesel, στην πραγματικότητα όμως είναι φτηνότερο, αφού έχει αυτόματο κιβώτιο και πλουσιότερο εξοπλισμό.
 
ΑΤ: Πες μου με 20 λέξεις το μυστικό. Πως καταφέρνετε να είσαστε τόσα χρόνια πρώτοι στις πωλήσεις στην Ελλάδα και μάλιστα φέτος με τεράστια διαφορά από τον δεύτερο;

ΑΑ: Θα στο πω με 3 λέξεις;

Σκεπτόμαστε σαν δεύτεροι!
 
(AutoΤρίτη: Οι δεύτεροι που θέλουν να γίνουν πρώτοι, προσπαθούν πολύ περισσότερο από τον πρώτο, για να βελτιώνονται συνέχεια).
 
Εσείς τι λέτε για όλα αυτά; Καλά το πάνε οι νέοι κανονισμοί, καλά το πάει η Toyota; Είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε αιώνα, σε 3 χρόνια και δεν το έχουμε πάρει είδηση ακόμα; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
moto