Μίνι crossover; Και όμως υπάρχουν!!!

H VW έχει δουλέψει πιο πολύ τη συνταγή των εκδόσεων με «εκτός δρόμου» αισθητική ήδη με το CrossPolo. To αποτέλεσμα είναι πιο επιτυχημένο και πιο άμεσα αναγνωρίσιμο ως crossover.

Ποιοτικά τα υλικά στο εσωτερικό του up!.

Aγριεμένη εμφάνιση εξωτερικά για το Kia, αλλά χρειάζεται μια δεύτερη ματιά για να αντιληφθεί κάποιος ότι ο προσανατολισμός είναι προς τα crossover.

Στο εσωτερικό το Kia δείχνει πιο πολύ επηρεασμένο από την αμέσως επόμενη κατηγορία.

Kia Picanto X-Line vs VW Cross up!

54.399 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2019)

Ζιζάνια: Τα Crossover έχουν εκπρόσωπο πλέον σε κάθε κατηγορία μεγέθους. Μέχρι και στην κλάση των μίνι; Ναι, μέχρι και εκεί. Και εδώ συγκρίνουμε δύο βασικούς παίχτες του είδους.

Δεν είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές της γκάμας τους, όμως, το Kia Picanto X-Line και το VW Cross up! αποτελούν γνήσια τέκνα της εποχής τους, αφού δείχνουν ότι η «πανδημία» των SUV και των crossover φυσικά και αγγίζει και την κατηγορία των μίνι. Κι ας μην υπάρχουν εδώ τετρακινήσεις ή άλλα τέτοια συστήματα. Διατίθενται πάντως οι ενισχυμένες και πιο ψηλές αναρτήσεις, όπως θα δούμε παρακάτω. Υπάρχει λοιπόν ουσία, αν και είναι σαφές ότι εδώ τα πάντα στρέφονται γύρω από την εμφάνιση και το στιλ. 

Αυτός είναι και ο πρώτος τομέας της κόντρας μας, όπου φαίνεται να επικρατεί το όχημα της VW, όχι επειδή είναι πιο όμορφο αλλά επειδή πετυχαίνει να μεταδώσει πιο καλά την αίσθηση του crossover οχήματος. Με ράγες οροφής, με λίγο πιο χτυπητές οπτικά ποδιές, με πιο ευδιάκριτα πλαστικά προστατευτικά ολόγυρα, δείχνει σαν ένα μικρό SUVάκι. To Picanto από την πλευρά του είναι πολύ ελκυστικό, με μια σαφώς πιο επιθετική εμφάνιση αλλά μοιάζει με ένα πλούσιo Picanto πιο πολύ και με τη δεύτερη ματιά ως κάτι «Cross». 

Εσωτερικό: VW σε υλικά – Kia σε πιο «ενήλικη» αίσθηση 
Στο εσωτερικό το Kia δείχνει πιο πολύ επηρεασμένο από την αμέσως επόμενη κατηγορία από ότι το VW, σχεδιαστικά. Έχει έναν πιο καλά απλωμένο πίνακα οργάνων με δύο στρογγυλά κοντέρ και στροφόμετρο, μεγαλύτερη οθόνη και ωραία μοιρασμένα τα χειριστήρια. Το up! με το κεντρικό ταχύμετρο δείχνει πιο πολύ σαν μίνι αλλά από πλευράς αίσθησης είναι ιδιαίτερα φωτεινό και «ανοικτό». Η έκδοση αυτή πάντως διαθέτει και ένα πολύ όμορφο υλικό στο κυρίως τμήμα του ταμπλό που δείχνει ιδιαίτερα προσεγμένο. Αντίστοιχα, στο Picanto οι τόνοι είναι πιο σκουρόχρωμοι με μικρές λεπτομέρειες χρωμίου να σπάνε θετικά την εικόνα. Ποιοτικά τα δύο οχήματα είναι σε πολύ κοντινό επίπεδο μεταξύ τους. Τα υλικά είναι σκληρά και στις δύο περιπτώσεις αλλά η συναρμολόγηση πολύ προσεγμένη. 

Χώροι: Πιο πλατύ το VW – πιο άνετα οι ψηλοί στο Kia 
Στον τομέα των χώρων η μάχη είναι πολύ σκληρή, διότι πρόκειται για μικρά αμαξώματα οπότε κάθε χιλιοστό ελευθερίας μετράει πολύ. Εξωτερικά το VW είναι αισθητά μεγαλύτερο προς κάθε κατεύθυνση, ωστόσο αυτό δεν εγγυάται τη νίκη. Μάλιστα το γερμανικό μοντέλο έχει ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο ωστόσο το Kia είναι εκείνο που παίρνει τη νίκη στο κριτήριο του διαμήκη άξονα: το χώρο για τα πόδια. Επίσης το Picanto κερδίζει τη μάχη και στο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών υποσχόμενο πιο άνετες μετακινήσεις για υψηλόσωμους. Το up! από την πλευρά του έχει πλάτος πιο γενναιόδωρο, η καμπίνα εσωτερικά είναι σημαντικά πιο πλατιά από του Picanto, οπότε και οι επιβάτες του θα κάθονται πιο «απλωτά», με ευκολία κινήσεων για τους ώμους τους. Στο πορτ-μπαγκάζ οι διαφορές είναι πολύ μικρές με τα δύο μοντέλα να είναι λίγο πάνω από τα 250 λίτρα ωφέλιμου όγκου.  

Κινητήρες: Ποιο downsizing; 
Συνήθως οι 1.000άρηδες κινητήρες με τούρμπο όταν μπαίνουν σε μικρομεσαία μοντέλα θεωρούνται μια καλή εφαρμογή του downsizing. Στα μικρά δημιουργούν πλούσιες εκδόσεις με τους 100+ ίππους. Φανταστείτε λοιπόν στα μίνι πόσο τεράστιες δείχνουν αυτές οι ιπποδυνάμεις ειδικά αν συνυπολογίσουμε το τούρμπο. Το downsizing της μιας κατηγορίας είναι το… body building της άλλης! Στη δική μας κόντρα, το μοτέρ του Kia είναι κατά 10 ίππους ισχυρότερο και έχει και 10 Nm ροπής παραπάνω. Το στοιχείο αυτό μαζί με το βάρος του αμαξώματος το οποίο είναι 55 κιλά χαμηλότερο δίνει πιο σπιρτόζικες εκκινήσεις στο Picanto  (άνετα κάτω από τα 10 δλ. το 0-100 χλμ./.ώρα) αλλά και πιο άνετες επιταχύνσεις εν κινήσει. Το Cross up! ξεπερνά τα 1.000 κιλά κι αυτό σίγουρα παίζει το ρόλο του. Από πλευράς κατανάλωσης, τα δύο μοντέλα είναι πολύ κοντά με διαφορά μόλις 0,2 λτ./100 χλμ.. 

Στο δρόμο: Καλύτερη κύλιση από το VW 
Kοινό στοιχείο ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα είναι η ανυψωμένη ανάρτηση, με την ίδια μάλιστα διαφορά (15 χλστ.) σε σχέση με τα πιο απλά αδέλφια του κάθε μοντέλου. Σε σχέση με τα υπόλοιπα VW up!, το cross up! με τη μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης έρχεται για να βελτιώσει ελαφρώς τα επίπεδα άνεσής του κυρίως κατά την κίνηση σε επαρχιακές διαδρομές. Εάν αποφασίσει κάποιος τώρα να βγει εκτός δρόμου, η αύξηση της απόστασης από το έδαφος επιτρέπει στο Cross up! να κινηθεί πιο εύκολα σε πατημένους χωματόδρομους. Τέλος, εξακολουθεί να είναι άνετο και ευέλικτο στην πόλη, με το ελαφρύ τιμόνι να συνεισφέρει στους χειρισμούς.

Στο Picanto X-Line η ρύθμιση της ανάρτησης συνεχίζει να είναι μαλακή. Η άνεση είναι στο προσκήνιο ωστόσο κάποιες αναπηδήσεις που παρατηρούνται από το πέρασμα από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες δημιουργούν μια διαφορά έναντι του VW που τις έχει πιο υποτονισμένες. Το Picanto πάντως «απαντά» με μικρότερο κύκλο στροφής (9,4 έναντι 9,8 μέτρων) και πιο δυνατά φρένα, αφού έχει δίσκους και πίσω (37,3 μ. από 100 χλμ./ώρα έναντι 38,1 του VW). H αίσθηση του τιμονιού πάντως είναι λίγο πιο καλή στην περίπτωση του up!. 

Eξοπλισμός-Τιμή: Ακριβά μου μίνι  
Η προσθήκη στοιχείων crossover σε ένα μίνι αμάξωμα δεν είναι εύκολη υπόθεση, οπότε και το κόστος θυμίζει κλασικό μικρό και με καλό εξοπλισμό. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι και στις δύο περιπτώσεις, όσο επιλέξουν το ζευγάρι αυτό, θα λάβουν πολύ πλούσιο εξοπλισμό: οι ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών για παράδειγμα είναι στάνταρ και στα δύο αυτοκίνητα, μαζί με όλο το «cross» αισθητικό κομμάτι. Οθόνες αφής συναντούμε και στα δύο μοντέλα (7 ιντσών στο Kia, 5 στο VW), καθώς και πλήρεις δυνατότητες σύνδεσης κινητών τηλεφώνων, θύρες USB κλπ. Για το Cross up! η τιμή είναι 14.080 ευρώ ενώ για το κατάτι ακριβότερο Picanto Χ-Line είναι 14.990 ευρώ. 

Η άποψή μας
Δύσκολη αν και εξεζητημένη μάχη: στη γκάμα των δύο μίνι, οι crossover εκδόσεις προφανώς δε θα είναι η πρώτη επιλογή του εν δυνάμει αγοραστή. Πάντως, το ιδιαίτερο κοινό που θα θελήσει να συνδυάσει το λιλιπούτειο αμάξωμα με «περιπετειώδη» αισθητική πρέπει να είναι έτοιμο για ξεχωριστό στιλ το οποίο όμως «περνά» και στην τιμή. 

ELASTIKA 2024
moto