Οι αριθμοί λένε την αλήθεια όταν είναι αληθινοί.
Όταν κάποιος διανύει 300 Km/εβδομάδα κάνει 15600 Km/χρόνο. Αυτά είναι τα ετήσια χιλιόμετρα που διανύει ο μέσος Έλληνας οδηγός;
Καταναλώσεις βενζίνης της τάξης των 6λ/100Km μπορεί να είναι εφικτές για κάποια αυτοκίνητα αλλά τα ίδια αυτοκίνητα χρειάζονται τουλάχιστον 15% επιπλέον λίτρα αν μετατραπούν για να καίνε υγραέριο. Και μόνο μια ματιά στις καταναλώσεις που δίνουν οι εταιρείες που προσφέρουν εργοστασιακά μοντέλα με υγραέριο θα σας φωτίσει σχετικά.
Πιθανότατα υπάρχουν συστήματα που κοστίζουν 500€ (και με δόσεις). Εσείς τέτοιο θα βάζατε στο αυτοκίνητό σας;
Αφού η θερμική απόδοση του υγραερίου είναι μικρότερη της βενζίνης (εξ ου και η αυξημένη κατανάλωση), η απόδοση δεν μπορεί να είναι η ίδια. Θα είναι (και συμβαίνει πράγματι) έστω και οριακά χαμηλότερη με υγραέριο.
Τέλος σημειώστε πως, όσο ψυχρότερο το κλίμα, τόσο αργότερα θα γυρίζει το καύσιμο σε υγραέριο (τα συστήματα των 500€ αλλά και τα αρκετά ακριβότερα ξεκινάνε με βενζίνη και συνεχίζουν να ψεκάζουν ένα μικρό ποσοστό του 2 έως 3% και αφού γυρίσουν σε υγραέριο) και επομένως θα έχουν μικρότερη οικονομία. Για τον ίδιο λόγο πολλές μικρές διαδρομές που ενδιάμεσα κρυώνει ο κινητήρας δεν εξοικονομούν το ίδιο με μια μεγάλη συνεχόμενη στην οποία η εκκίνηση με βενζίνη θα γίνει μόνο μια φορά στην αρχή και μετά θα είναι διαρκώς σε υγραέριο.
Τα παραπάνω τα λέει κάποιος που έχει υγραέριο εδώ και 4 χρόνια και έχει εξοικονομήσει (πέραν της απόσβεσης που έγινε στον 1,5 χρόνο) περίπου 1300€ σε 70000 διανυθέντα χιλιόμετρα, συνυπολογίζοντας και τη βενζίνη που ψεκάζει και τις αλλαγές των φίλτρων. Και που μέχρι στιγμής δεν έχει αντιμετωπίσει βλάβες λόγω της χρήσης του υγραερίου, που δεν είναι σπάνιο φαινόμενο.
Συμπερασματικά, το υγραέριο σίγουρα προσφέρει οικονομία στις μετακινήσεις αλλά δεν είναι αυτό που θέλετε να παρουσιάζετε. Κι αν παρουσιαστεί και κάποια βλάβη στο καπάκι, τότε το όφελος μικραίνει σημαντικά. Αν λοιπόν κάνει κάποιος πολλά χιλιόμετρα (πάνω από 13-15 χιλιάδες) και μπορεί, καλύτερα να πάει σε φυσικό αέριο η πετρέλαιο. Αν όμως έχει παλαιό αυτοκίνητο όπως εγώ (όταν έκανα την μετατροπή είχα 185000Km σε αυτοκίνητο 13 ετών) τότε μπορεί να σκεφτεί την λύση υγραέριο.
Επειδη καθε χρονο κανω 15000χιλ. το 2010 ειχα παει να βαλω υγραεριο.Την εποχη εκεινη οι εγκαταστατες ηταν λιγοι με αποτελεσμα μετα απο ψαξιμο βρηκα μια εταιρια που εκανε αυτη την δουλεια χρονια.Τοτε η μετατροπη πηγαινε περιπου 1500ευρω,το θεμα ηταν οτι δεν μπορεσα να βαλω γιατι οπως μου ειπανε θα μου εκανε ζημια στις βαλβιδες.Αυτο μου φανηκε παραξενο γιατι ζω στην ελλαδα και ξερω οτι εδω ολοι θελουν στα παρουνε.Παντος ακολουθησα την συμβουλη τους και δεν εβαλα υγραεριο.Πριν 4 μηνες πηγα στην ιδια εταιρια για φυσικο αεριο και αφου μου ειπαν οτι παιρνει το εβαλα.Εχω κανει 6100χιλ. και εχω δωσει 340ευρω μαζι και με βενζινες, καιει το χιλιομετρο 0,044 λεπτα.Εδωσα 2350ευρω χρηματα που θα τα δινανε λιγοι,και η αποσβεση εκτος απροοπτου θα γινει σε 2 χρονια περιπου.Το αυτοκινητο ειναι MAZDA 2 1.6cc του 2004 εκαιγε 9λιτρα στα εκατο.ΒΡΕΙΤΕ ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΗΤΑΙ.Εμεις οι αεριοκινητοι εχουμε και ενα πλεονεκτημα σε περιπτωσει απεργιας των βυτιοφορων δεν καθομαστε στην ουρα για βενζινη.
Οι αριθμοί λένε την αλήθεια όταν είναι αληθινοί. Όταν κάποιος διανύει 300 Km/εβδομάδα κάνει 15600 Km/χρόνο. Αυτά είναι τα ετήσια χιλιόμετρα που διανύει ο μέσος Έλληνας οδηγός; Καταναλώσεις βενζίνης της τάξης των 6λ/100Km μπορεί να είναι εφικτές για κάποια αυτοκίνητα αλλά τα ίδια αυτοκίνητα χρειάζονται τουλάχιστον 15% επιπλέον λίτρα αν μετατραπούν για να καίνε υγραέριο. Και μόνο μια ματιά στις καταναλώσεις που δίνουν οι εταιρείες που προσφέρουν εργοστασιακά μοντέλα με υγραέριο θα σας φωτίσει σχετικά. Πιθανότατα υπάρχουν συστήματα που κοστίζουν 500€ (και με δόσεις). Εσείς τέτοιο θα βάζατε στο αυτοκίνητό σας; Αφού η θερμική απόδοση του υγραερίου είναι μικρότερη της βενζίνης (εξ ου και η αυξημένη κατανάλωση), η απόδοση δεν μπορεί να είναι η ίδια. Θα είναι (και συμβαίνει πράγματι) έστω και οριακά χαμηλότερη με υγραέριο. Τέλος σημειώστε πως, όσο ψυχρότερο το κλίμα, τόσο αργότερα θα γυρίζει το καύσιμο σε υγραέριο (τα συστήματα των 500€ αλλά και τα αρκετά ακριβότερα ξεκινάνε με βενζίνη και συνεχίζουν να ψεκάζουν ένα μικρό ποσοστό του 2 έως 3% και αφού γυρίσουν σε υγραέριο) και επομένως θα έχουν μικρότερη οικονομία. Για τον ίδιο λόγο πολλές μικρές διαδρομές που ενδιάμεσα κρυώνει ο κινητήρας δεν εξοικονομούν το ίδιο με μια μεγάλη συνεχόμενη στην οποία η εκκίνηση με βενζίνη θα γίνει μόνο μια φορά στην αρχή και μετά θα είναι διαρκώς σε υγραέριο. Τα παραπάνω τα λέει κάποιος που έχει υγραέριο εδώ και 4 χρόνια και έχει εξοικονομήσει (πέραν της απόσβεσης που έγινε στον 1,5 χρόνο) περίπου 1300€ σε 70000 διανυθέντα χιλιόμετρα, συνυπολογίζοντας και τη βενζίνη που ψεκάζει και τις αλλαγές των φίλτρων. Και που μέχρι στιγμής δεν έχει αντιμετωπίσει βλάβες λόγω της χρήσης του υγραερίου, που δεν είναι σπάνιο φαινόμενο. Συμπερασματικά, το υγραέριο σίγουρα προσφέρει οικονομία στις μετακινήσεις αλλά δεν είναι αυτό που θέλετε να παρουσιάζετε. Κι αν παρουσιαστεί και κάποια βλάβη στο καπάκι, τότε το όφελος μικραίνει σημαντικά. Αν λοιπόν κάνει κάποιος πολλά χιλιόμετρα (πάνω από 13-15 χιλιάδες) και μπορεί, καλύτερα να πάει σε φυσικό αέριο η πετρέλαιο. Αν όμως έχει παλαιό αυτοκίνητο όπως εγώ (όταν έκανα την μετατροπή είχα 185000Km σε αυτοκίνητο 13 ετών) τότε μπορεί να σκεφτεί την λύση υγραέριο.
Επειδη καθε χρονο κανω 15000χιλ. το 2010 ειχα παει να βαλω υγραεριο.Την εποχη εκεινη οι εγκαταστατες ηταν λιγοι με αποτελεσμα μετα απο ψαξιμο βρηκα μια εταιρια που εκανε αυτη την δουλεια χρονια.Τοτε η μετατροπη πηγαινε περιπου 1500ευρω,το θεμα ηταν οτι δεν μπορεσα να βαλω γιατι οπως μου ειπανε θα μου εκανε ζημια στις βαλβιδες.Αυτο μου φανηκε παραξενο γιατι ζω στην ελλαδα και ξερω οτι εδω ολοι θελουν στα παρουνε.Παντος ακολουθησα την συμβουλη τους και δεν εβαλα υγραεριο.Πριν 4 μηνες πηγα στην ιδια εταιρια για φυσικο αεριο και αφου μου ειπαν οτι παιρνει το εβαλα.Εχω κανει 6100χιλ. και εχω δωσει 340ευρω μαζι και με βενζινες, καιει το χιλιομετρο 0,044 λεπτα.Εδωσα 2350ευρω χρηματα που θα τα δινανε λιγοι,και η αποσβεση εκτος απροοπτου θα γινει σε 2 χρονια περιπου.Το αυτοκινητο ειναι MAZDA 2 1.6cc του 2004 εκαιγε 9λιτρα στα εκατο.ΒΡΕΙΤΕ ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΗΤΑΙ.Εμεις οι αεριοκινητοι εχουμε και ενα πλεονεκτημα σε περιπτωσει απεργιας των βυτιοφορων δεν καθομαστε στην ουρα για βενζινη.
Έχω υγραέριο σε Renault. Megane 1600 από το 2011 κάνω 2500χλμ το μήνα και εξοικονομώ τουλάχιστον 120€ το μηνα.
Σε εμένα είχαν ζητήσει Κοντα στα 3 χιλιάρικα και μείωσης της απόδοσης του κινητήρα περίπου στο 20%