Καλός οδηγός είναι αυτός που φροντίζει να μην βρεθεί σε συνθήκες υπερστροφής. Η αίσθηση της απώλειας ελέγχου του αυτοκινήτου δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Βρέθηκα τρεις φορές σε τέτοια κατάσταση. Μια φορά με Mini και δυο φορές με Audi 80. (χωρίς ESP και ABS και τα δυο). Μπορεί να τα κατάφερα να συμμαζέψω την κατάσταση χωρίς απώλειες, προφανώς με ανάποδο τιμόνι, αν και σε τέτοιες συνθήκες δεν θυμάσαι μετά τι έκανες, οι κινήσεις είναι σχεδόν ενστικτώδεις, αλλά μούντζωσα τον εαυτό μου γιατί δεν είχα προνοήσει να μειώσω ταχύτητα και να κατεβάσω σχέση. Δυστυχώς δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει η επόμενη στροφή, χαλίκι, λάσπη, πάγο, λάδια? (Όλα μου έχουν τύχει).
Και προφανώς άλλο είναι η πίστα εκπαίδευσης στο "ανάποδο τιμόνι + γκάζι" κι άλλο οι πραγματικές συνθήκες! Όπως άλλο να χορεύεις σε πανηγύρι το χορό του Ζαλόγγου, κι άλλο να πέφτεις στο γκρεμό του Ζαλόγγου.
Εγω κανω καθε χρονο 15000 χιλιομετρα οποτε στα τρια χρονια βρεξει χιονισει τα αλλαζω.Επειδη κινουμε στο δρομο γρηγορα και ξερω οτι αυτα με κρατανε στο δρομο τα αλλαζω και τα τεσσερα.Τα χρηματα τα βρισκω παντα,προτιμω να δωσω 250 για λαστιχα παρα 1000 για φαναρτζιδικα.Και εχω να σας δωσω και 2 συμβουλες,1)Επειδη εχουμε το καλυτερο οδικο δικτυο στην Ευρωπη οταν αλλαζετε λαστιχο κρατειστε το καλυτερο μηπως και σας σχιστει κανενα απο τα καινουργια που θα βαλετε (επειδη μου εχει τυχει και εδωσα 30ευρω για μεταχειρισμενο 10ετιας και σε 2 μηνες ηταν για πεταμα)και 2)να εχετε στο αμαξι μια καλη τρομπα( οχι της πλακας) για να φουσκωσετε το λαστιχο που θα βρειτε πλακα απο κανενα καρφι(για να μην βγαλεις τη ρεζερβα) το φουσκωνεις και πας στο λαστιχα χωρις να κουραστεις καθολου.
Πάντως και παλαια εγχειρίδια χρήσης της Renault, συνιστούσαν τα φθαρμένα ελαστικα να μπαίνουν στον μπροστινό άξονα. Η λογική ήταν ότι με φθαρμένα μπροστινά λάστιχα, ο οδηγός καταλαβαίνει την μειωμένη πρόσφυση συχνά (στην επιτάχυνση, πεδηση, στροφές) και προσαρμόζει την ταχύτητά του ανάλογα. Αντίθετα με καινούρια ελαστικά εμπρός και φθαρμένα πίσω, είναι όλα καλά μέχρι που σε μια ακραία κατάσταση το αυτοκίνητο γυρίζει και σε δαγκώνει εκεί που δεν το περιμένεις...
Καλά τα γράφετε όλοι σας. Όμως σε ένα όχημα με κίνηση πίσω που βάζεις μόνο δυο; Μπροστά για έλεγχο υποστροφής; Η πίσω για υπερστροφή; Αλλά σε αυτήν την περίπτωση μάλλον πας για τετράδα.
Καλός οδηγός είναι αυτός που φροντίζει να μην βρεθεί σε συνθήκες υπερστροφής. Η αίσθηση της απώλειας ελέγχου του αυτοκινήτου δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Βρέθηκα τρεις φορές σε τέτοια κατάσταση. Μια φορά με Mini και δυο φορές με Audi 80. (χωρίς ESP και ABS και τα δυο). Μπορεί να τα κατάφερα να συμμαζέψω την κατάσταση χωρίς απώλειες, προφανώς με ανάποδο τιμόνι, αν και σε τέτοιες συνθήκες δεν θυμάσαι μετά τι έκανες, οι κινήσεις είναι σχεδόν ενστικτώδεις, αλλά μούντζωσα τον εαυτό μου γιατί δεν είχα προνοήσει να μειώσω ταχύτητα και να κατεβάσω σχέση. Δυστυχώς δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει η επόμενη στροφή, χαλίκι, λάσπη, πάγο, λάδια? (Όλα μου έχουν τύχει). Και προφανώς άλλο είναι η πίστα εκπαίδευσης στο "ανάποδο τιμόνι + γκάζι" κι άλλο οι πραγματικές συνθήκες! Όπως άλλο να χορεύεις σε πανηγύρι το χορό του Ζαλόγγου, κι άλλο να πέφτεις στο γκρεμό του Ζαλόγγου.
Εγω κανω καθε χρονο 15000 χιλιομετρα οποτε στα τρια χρονια βρεξει χιονισει τα αλλαζω.Επειδη κινουμε στο δρομο γρηγορα και ξερω οτι αυτα με κρατανε στο δρομο τα αλλαζω και τα τεσσερα.Τα χρηματα τα βρισκω παντα,προτιμω να δωσω 250 για λαστιχα παρα 1000 για φαναρτζιδικα.Και εχω να σας δωσω και 2 συμβουλες,1)Επειδη εχουμε το καλυτερο οδικο δικτυο στην Ευρωπη οταν αλλαζετε λαστιχο κρατειστε το καλυτερο μηπως και σας σχιστει κανενα απο τα καινουργια που θα βαλετε (επειδη μου εχει τυχει και εδωσα 30ευρω για μεταχειρισμενο 10ετιας και σε 2 μηνες ηταν για πεταμα)και 2)να εχετε στο αμαξι μια καλη τρομπα( οχι της πλακας) για να φουσκωσετε το λαστιχο που θα βρειτε πλακα απο κανενα καρφι(για να μην βγαλεις τη ρεζερβα) το φουσκωνεις και πας στο λαστιχα χωρις να κουραστεις καθολου.
Πάντως και παλαια εγχειρίδια χρήσης της Renault, συνιστούσαν τα φθαρμένα ελαστικα να μπαίνουν στον μπροστινό άξονα. Η λογική ήταν ότι με φθαρμένα μπροστινά λάστιχα, ο οδηγός καταλαβαίνει την μειωμένη πρόσφυση συχνά (στην επιτάχυνση, πεδηση, στροφές) και προσαρμόζει την ταχύτητά του ανάλογα. Αντίθετα με καινούρια ελαστικά εμπρός και φθαρμένα πίσω, είναι όλα καλά μέχρι που σε μια ακραία κατάσταση το αυτοκίνητο γυρίζει και σε δαγκώνει εκεί που δεν το περιμένεις...
απο τις πιο σωστη διαπιστωση που διαβασα ποτε σωστα παντα τα καινουργια πισω αν φυγει το πισω μερος πολυ δυσκολα το μαζευεις στα μπροστοκινητα μπραβο
Καλά τα γράφετε όλοι σας. Όμως σε ένα όχημα με κίνηση πίσω που βάζεις μόνο δυο; Μπροστά για έλεγχο υποστροφής; Η πίσω για υπερστροφή; Αλλά σε αυτήν την περίπτωση μάλλον πας για τετράδα.