ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ το κόστος (ανά 100 χιλιόμετρα) των αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (CNG) ΚΑΙ ΑΠΟ τα Ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Με αφορμή λανθασμένες αναρτήσεις από το autotriti.gr & το newsauto.gr για το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων:
Ηλεκτροκίνητα ΙΧ (χρόνος φόρτισης & τιμή μετά από επιδότηση:
BMW i3 απλός wallbox: & ταχυφορτιστής: 42' & Νέα τιμή: 36.300€
Mini Cooper SE 2,5 ώρες & 35' & 29.800€
Nissan Leaf 7,5 ώρες & 60' & 29.900€
Opel Corsa-e 5,5 ώρες & 67' (37' σε 100 kW) & 28.100€
Peugeot e-208 7,5 ώρες & (30') & 26.300€
Skoda Citigoe iV (οικιακό: 12,5) 4,1 ώρες & 60' & 19.600€
smart EQ Fortwo Coupe (6) 3,5 ώρες & 40' & 22.000€
VW e-Golf (17) ώρες & 45' & 30.000
VW e-up! 36,8 kWh & & 20.500€
Μέση κατανάλωση (π.χ. Opel Corsa-e) 17 kWh/100 χλμ.
ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ:
Α) Κόστος ενέργειας: 0,11058 €/kWh
{{Νυχτερινό: 0,07897 €/kWh}}
[[0,11936 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh]]
Β) ΑΔΜΗΕ μεταφοράς: 0,00527 €/kWh
Γ) ΔΕΔΔΗΕ διανομής: 0,0213 €/kWh
Δ) ΥΚΩ: 0,00690 €/kWh (0,08500 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh)
Ε) ΕΤΜΕΑΡ: 0,01700 €/kWh
Ζ) Λοιπές χρεώσεις: 0,00007 €/kWh
Η) ΕΦΚ: 0,0022 €/kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ επιβαρύνσεις: 0,16332 €/kWh
{{0,16332 + διαφορά Ενέργειας (0,07897-0,11058=) --0,03161 = 0,13171 €/kWh για Νυχτερινό}}
[[0,16332 + διαφορά ΥΚΩ (0,08500-0,00690=) 0,0781 = 0,24142 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh]]
[{0,13171 + διαφορά ΥΚΩ (0,08500-0,00690=) 0,0781 = 0,20981 €/kWh για Νυχτερινό πάνω από 2.000 kWh}]
Θ) +ΦΠΑ: 6%
Τελικό ΚΟΣΤΟΣ: 0,1731192 €/kWh
Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για Νυχτερινό: 0,1396126 €/kWh
Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για πάνω από 2.000 kWh: 0,2559052 €/kWh
Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για Νυχτερινό πάνω από 2.000 kWh: 0,2223986 €/kWh
Κόστος kWh μέχρι 2.000 kWh: 0,1731192
Άρα: 17*0,1731192= 2,94 €/100 χλμ.
Κόστος Νυχτερινής kWh μέχρι 2.000 kWh: 0,1396126
Άρα: 17*0,1396126= 2,37 €/100 χλμ.
Κόστος kWh για πάνω από 2.000 kWh: 0,2559052
Άρα: 17*0,2559052= 4,35 €/100 χλμ.
Κόστος Νυχτερινής kWh για πάνω από 2.000 kWh: 0,2223986
Άρα: 17*0,2223986= 3,78 €/100 χλμ.
Απόσβεση σε 50 χρόνια...
(αν δεν αλλάξεις αυτοκίνητο, αλλά τι γίνεται με την μπαταρία;)
Τώρα κατάλαβα γιατί κάποιοι ονομάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα "κουβάδες".
Είδα τις εξωφρενικές τιμές τους (ακόμη και με την γενναία επιδότηση), την αστεία αυτονομία τους και τους τεράστιους χρόνους φόρτισης (που; Αν έχεις ιδιωτικό πάρκιν στο σπίτι, αλλά και έξω; Αν θα έχει ελεύθερη πρίζα, τουλάχιστον μισή ώρα καθυστέρηση, αλλιώς...) και κατάλαβα ότι είναι Ηλεκτρικά αλλά δεν είναι Αυτοκίνητα, γιατί:
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ = μηχανοκίνητο όχημα που έχει τη δυνατότητα να είναι αυτόνομο (βλέπε Wiktionary).
Στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ένα εξαιρετικά πανάκριβο ταξί πόλης, αφού είναι πρακτικά αδύνατο να ταξιδέψεις, όταν κάθε 2-3 ώρες θα αναγκάζεσαι να πας σε καφετέρια τουλάχιστον ή σε εστιατόριο ή ξενοδοχείο ή διαμέρισμα διαμονής, περιμένοντας την χρονοβόρα συνήθη φόρτιση ωρών ή την κοστοβόρα ταχεία φόρτιση της μισής ώρας (αν θα βρεις μη κατειλημμένη πρίζα).
Αλήθεια, μπορεί να υπολογίσει κάποιος το επιπλέον κόστος του ιδιοκτήτη του ηλεκτροκίνητου από τις αναγκαστικές επισκέψεις σε καφετέριες, εστιατόρια κλπ;
Ενώ με τον αδιαμφισβήτητο νικητή (και σε κατανάλωση), δηλαδή τα αυτοκίνητα με Φυσικό Αέριο (CNG), μπορείς να ταξιδέψεις οικονομικότατα και χωρίς προβλήματα, σε Δυτική και Ανατολική Ευρώπη.
Άλλωστε είναι απλή αριθμητική:
♦️ 1 ηλεκτρικό αυτοκίνητο (ακόμη και μετά την μεγάλη επιδότηση) κοστίζει ~10χ€ περισσότερο από 1 αντίστοιχο αυτοκίνητο που καίει Βενζίνη ή Πετρέλαιο ή Υγραέριο ή Φυσικό Αέριο (CNG).
♦️ Κόστος (~) χρήσης ανά 100 χλμ: Βενζίνη 8,5€, Πετρέλαιο 6,3€, Υγραέριο 5,6€, Φυσικό Αέριο 3€, Ηλεκτρικό Ρεύμα 2,4€ (με Νυχτερινό, μέχρι 2.000kWh), που φτάνει μέχρι 4,4€ (με Ημερήσιο, για πάνω από 2.000kWh).
♦️ Ακόμη και υποθετικά, με 1€/100 χλμ εξοικονόμηση του αυτοκινήτου με Ηλεκτρισμό σε σχέση με τον ανταγωνιστή του με Φυσικό Αέριο (CNG), υπάρχει κέρδος 200€/χρόνο (για 20.000 χλμ ετησίως).
♦️ Συνεπώς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρειάζονται (10χ€:200€=) 50 (ναι ΠΕΝΗΝΤΑ) ΧΡΟΝΙΑ για να γίνει ΑΠΟΣΒΕΣΗ του επιπλέον κόστους κτήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σχέση με την καλυτερότερη λύση σήμερα του αυτοκινήτου με ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (Compressed Natural Gas).
Υστερόγραφο:
1) Κατανάλωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τιμές kWh πάνω από 2.000 kWh, αφού θα χρειαστούν για την φόρτισή του επιπλέον 20.000χλμ : 3 τετράμηνα : 100χλμ * 17 kWh = ~1.100 kWh πέραν των 2.000 kWh του κάθε τετραμήνου.
2) Δεν υπολογίστηκε η πρόσθετη επιβάρυνση του κόστους χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από την πολύ ακριβότερη φόρτιση εκτός σπιτιού.
3) Αν θέλετε πιο αναλυτικά στοιχεία, είμαι στη διάθεσή σας:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZOFXIQ9qbamlfy86lNXpoYc-1S7LkaWir88sIfDCqoU/edit?usp=drivesdk
Τσιρίδης Φώτης
[email protected]
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
https://www.4troxoi.gr/epikairotita/ellada/poso-kostizoyn-11-ev-tis-ellinikis-agoras-meta-ta-nea-metra-tis-kybernisis
https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Fakelos-hlektrika-Kostos-fortishs-hlektrikwn-oxhmatwn_193114.asp
https://www.newsauto.gr/specials/poso-pragmatika-kostizi-i-fortisi-enos-ilektrikou-aftokinitou-sto-spiti/#Echobox=1591785585
Κοστολόγηση kWh από ΔΕΗ (dei.gr) το 2020:
https://photos.app.goo.gl/WRdKyZFEig7uxU4N7
ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ το κόστος (ανά 100 χιλιόμετρα) των αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (CNG) ΚΑΙ ΑΠΟ τα Ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με αφορμή λανθασμένες αναρτήσεις από το autotriti.gr & το newsauto.gr για το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Ηλεκτροκίνητα ΙΧ (χρόνος φόρτισης & τιμή μετά από επιδότηση: BMW i3 απλός wallbox: & ταχυφορτιστής: 42' & Νέα τιμή: 36.300€ Mini Cooper SE 2,5 ώρες & 35' & 29.800€ Nissan Leaf 7,5 ώρες & 60' & 29.900€ Opel Corsa-e 5,5 ώρες & 67' (37' σε 100 kW) & 28.100€ Peugeot e-208 7,5 ώρες & (30') & 26.300€ Skoda Citigoe iV (οικιακό: 12,5) 4,1 ώρες & 60' & 19.600€ smart EQ Fortwo Coupe (6) 3,5 ώρες & 40' & 22.000€ VW e-Golf (17) ώρες & 45' & 30.000 VW e-up! 36,8 kWh & & 20.500€ Μέση κατανάλωση (π.χ. Opel Corsa-e) 17 kWh/100 χλμ. ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ: Α) Κόστος ενέργειας: 0,11058 €/kWh {{Νυχτερινό: 0,07897 €/kWh}} [[0,11936 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh]] Β) ΑΔΜΗΕ μεταφοράς: 0,00527 €/kWh Γ) ΔΕΔΔΗΕ διανομής: 0,0213 €/kWh Δ) ΥΚΩ: 0,00690 €/kWh (0,08500 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh) Ε) ΕΤΜΕΑΡ: 0,01700 €/kWh Ζ) Λοιπές χρεώσεις: 0,00007 €/kWh Η) ΕΦΚ: 0,0022 €/kWh ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ επιβαρύνσεις: 0,16332 €/kWh {{0,16332 + διαφορά Ενέργειας (0,07897-0,11058=) --0,03161 = 0,13171 €/kWh για Νυχτερινό}} [[0,16332 + διαφορά ΥΚΩ (0,08500-0,00690=) 0,0781 = 0,24142 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh]] [{0,13171 + διαφορά ΥΚΩ (0,08500-0,00690=) 0,0781 = 0,20981 €/kWh για Νυχτερινό πάνω από 2.000 kWh}] Θ) +ΦΠΑ: 6% Τελικό ΚΟΣΤΟΣ: 0,1731192 €/kWh Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για Νυχτερινό: 0,1396126 €/kWh Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για πάνω από 2.000 kWh: 0,2559052 €/kWh Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για Νυχτερινό πάνω από 2.000 kWh: 0,2223986 €/kWh Κόστος kWh μέχρι 2.000 kWh: 0,1731192 Άρα: 17*0,1731192= 2,94 €/100 χλμ. Κόστος Νυχτερινής kWh μέχρι 2.000 kWh: 0,1396126 Άρα: 17*0,1396126= 2,37 €/100 χλμ. Κόστος kWh για πάνω από 2.000 kWh: 0,2559052 Άρα: 17*0,2559052= 4,35 €/100 χλμ. Κόστος Νυχτερινής kWh για πάνω από 2.000 kWh: 0,2223986 Άρα: 17*0,2223986= 3,78 €/100 χλμ. Απόσβεση σε 50 χρόνια... (αν δεν αλλάξεις αυτοκίνητο, αλλά τι γίνεται με την μπαταρία;) Τώρα κατάλαβα γιατί κάποιοι ονομάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα "κουβάδες". Είδα τις εξωφρενικές τιμές τους (ακόμη και με την γενναία επιδότηση), την αστεία αυτονομία τους και τους τεράστιους χρόνους φόρτισης (που; Αν έχεις ιδιωτικό πάρκιν στο σπίτι, αλλά και έξω; Αν θα έχει ελεύθερη πρίζα, τουλάχιστον μισή ώρα καθυστέρηση, αλλιώς...) και κατάλαβα ότι είναι Ηλεκτρικά αλλά δεν είναι Αυτοκίνητα, γιατί: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ = μηχανοκίνητο όχημα που έχει τη δυνατότητα να είναι αυτόνομο (βλέπε Wiktionary). Στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ένα εξαιρετικά πανάκριβο ταξί πόλης, αφού είναι πρακτικά αδύνατο να ταξιδέψεις, όταν κάθε 2-3 ώρες θα αναγκάζεσαι να πας σε καφετέρια τουλάχιστον ή σε εστιατόριο ή ξενοδοχείο ή διαμέρισμα διαμονής, περιμένοντας την χρονοβόρα συνήθη φόρτιση ωρών ή την κοστοβόρα ταχεία φόρτιση της μισής ώρας (αν θα βρεις μη κατειλημμένη πρίζα). Αλήθεια, μπορεί να υπολογίσει κάποιος το επιπλέον κόστος του ιδιοκτήτη του ηλεκτροκίνητου από τις αναγκαστικές επισκέψεις σε καφετέριες, εστιατόρια κλπ; Ενώ με τον αδιαμφισβήτητο νικητή (και σε κατανάλωση), δηλαδή τα αυτοκίνητα με Φυσικό Αέριο (CNG), μπορείς να ταξιδέψεις οικονομικότατα και χωρίς προβλήματα, σε Δυτική και Ανατολική Ευρώπη. Άλλωστε είναι απλή αριθμητική: ♦️ 1 ηλεκτρικό αυτοκίνητο (ακόμη και μετά την μεγάλη επιδότηση) κοστίζει ~10χ€ περισσότερο από 1 αντίστοιχο αυτοκίνητο που καίει Βενζίνη ή Πετρέλαιο ή Υγραέριο ή Φυσικό Αέριο (CNG). ♦️ Κόστος (~) χρήσης ανά 100 χλμ: Βενζίνη 8,5€, Πετρέλαιο 6,3€, Υγραέριο 5,6€, Φυσικό Αέριο 3€, Ηλεκτρικό Ρεύμα 2,4€ (με Νυχτερινό, μέχρι 2.000kWh), που φτάνει μέχρι 4,4€ (με Ημερήσιο, για πάνω από 2.000kWh). ♦️ Ακόμη και υποθετικά, με 1€/100 χλμ εξοικονόμηση του αυτοκινήτου με Ηλεκτρισμό σε σχέση με τον ανταγωνιστή του με Φυσικό Αέριο (CNG), υπάρχει κέρδος 200€/χρόνο (για 20.000 χλμ ετησίως). ♦️ Συνεπώς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρειάζονται (10χ€:200€=) 50 (ναι ΠΕΝΗΝΤΑ) ΧΡΟΝΙΑ για να γίνει ΑΠΟΣΒΕΣΗ του επιπλέον κόστους κτήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σχέση με την καλυτερότερη λύση σήμερα του αυτοκινήτου με ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (Compressed Natural Gas). Υστερόγραφο: 1) Κατανάλωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τιμές kWh πάνω από 2.000 kWh, αφού θα χρειαστούν για την φόρτισή του επιπλέον 20.000χλμ : 3 τετράμηνα : 100χλμ * 17 kWh = ~1.100 kWh πέραν των 2.000 kWh του κάθε τετραμήνου. 2) Δεν υπολογίστηκε η πρόσθετη επιβάρυνση του κόστους χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από την πολύ ακριβότερη φόρτιση εκτός σπιτιού. 3) Αν θέλετε πιο αναλυτικά στοιχεία, είμαι στη διάθεσή σας: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZOFXIQ9qbamlfy86lNXpoYc-1S7LkaWir88sIfDCqoU/edit?usp=drivesdk Τσιρίδης Φώτης [email protected] ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ: https://www.4troxoi.gr/epikairotita/ellada/poso-kostizoyn-11-ev-tis-ellinikis-agoras-meta-ta-nea-metra-tis-kybernisis https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Fakelos-hlektrika-Kostos-fortishs-hlektrikwn-oxhmatwn_193114.asp https://www.newsauto.gr/specials/poso-pragmatika-kostizi-i-fortisi-enos-ilektrikou-aftokinitou-sto-spiti/#Echobox=1591785585 Κοστολόγηση kWh από ΔΕΗ (dei.gr) το 2020: https://photos.app.goo.gl/WRdKyZFEig7uxU4N7