Το ταξίδι στην εθνική είναι ξεκούραστο, αφού το μοντέλο είναι ευθύβολο, με καλό πάτημα και ήσυχη καμπίνα που δεν κουράζει τους επιβάτες.

Το V60 είναι ένα οικογενειακό με άφθονους χώρους, όμως θα κινηθεί σβέλτα και σε μια στριφτερή ορεινή διαδρομή. Εκεί από το τιμόνι θέλεις λίγο πλουσιότερη πληροφόρηση.

Το μήκος είναι παραπάνω από 4,7 μέτρα, όμως το ύψος του V60 είναι μικρότερο από αυτό ενός VW Polo! Αυτές οι αναλογίες του χαρίζουν ένα σφηνοειδές και δυναμικό σχήμα.

Το εσωτερικό είναι μοντέρνο και ποιοτικό, θυμίζει σε μεγάλο βαθμό αυτό του XC60.

Τα φώτα σε σχήμα T αποτελούν πλέον σήμα κατατεθέν της Volvo και αρέσουν αισθητικά.

Η σχεδίαση των πίσω φώτων ενισχύει το δυναμισμό του μοντέλου και «κρύβει» από τον συνολικό όγκο.

Όμορφος ο πίνακας οργάνων, θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερες τις ενδείξεις του trip computer.

Όμορφος ο πίνακας οργάνων, θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερες τις ενδείξεις του trip computer.

Δοκιμή: Νέο Volvo V60 D4

21.371 Επισκέψεις στο άρθρο (3/11/2018)

Αυτό το station wagon έχει ενδιαφέρον... Είναι όμορφο για τα δεδομένα, ευρύχωρο, ποιοτικό, ταξιδιάρικο και με πολλά συστήματα ασφαλείας. Ας δούμε το νέο Volvo V60 αναλυτικά.

Πείτε με τρελό, αλλά εμένα τα στέισον βάγκον μου αρέσουν. Δεν τα βλέπω ως όχημα του «υδραυλικού» όπως πολλοί Έλληνες οδηγοί, αλλά αντιθέτως κάποια τα βρίσκω και όμορφα. Και μην αναφερθώ στην πρακτικότητα που έχουν ένεκα των χώρων, παρόλο που αυτοί -καθότι οικογενειάρχης με ένα παιδί και όχι τρία- δεν βρίσκονται ψηλά στη wish list μου. 

Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, με το που πάτησε το νέο Volvo V60 στο γκαράζ του περιοδικού, ήμουν από τους πρώτους που πήγα να το δω από κοντά. Η γκαραζόπορτα ανοίγει και το μάτι μου πέφτει αμέσως στο απόχρωσης Bright Silver metallic μακρύ αμάξωμα του νέου Volvo V60. Το αμάξι είναι πραγματικά τεράστιο σε μήκος (ξεπερνάει τα 4,7 μέτρα), όμως έχει ένα πολύ σφηνοειδές σχήμα και δείχνει δυναμικό. Ενδεικτικό του σχήματός του είναι το ύψος, που με 1.427 χλστ., είναι πιο χαμηλό και από το πορτοκαλί και νεανικό VW Polo που στέκεται ακριβώς δίπλα του! Από μπροστά η σχεδίαση ακολουθεί τη φιλοσοφία της Volvo και έτσι η χρωμιωμένη μάσκα και τα φώτα με τα LED ημέρας σε σχήμα «T» κερδίζουν τις εντυπώσεις, από το πλάι φαίνεται πως έχει γίνει σπουδή από τη μεσαία κολόνα και πίσω, όπου εκεί φυσικά την παράσταση κλέβουν τα κάθετα φώτα με τα LED. Αυτά αφενός προσδίδουν ένα high tech ύφος στο μοντέλο, αφετέρου δίνουν χάρη στο πίσω μέρος. Δεν ξέρω αν σας έπεισα, αλλά αυτό το στέισον βάγκον είναι αρκετά όμορφο. Τουλάχιστον για βάγκον...

Στη συνέχεια ανοίγω την πόρτα και ξεκινώ για να πάρω τον Δημήτρη από το σχολείο. Το εσωτερικό θυμίζει υπερβολικά αυτό του XC60. Λογικό είναι όμως. Έτσι, στην κεντρική κονσόλα το βλέμμα πέφτει στην οθόνη που είναι τοποθετημένη σε portrait προσανατολισμό, η όλη σχεδίαση είναι μοντέρνα και minimal, η ποιότητα κατασκευής με κερδίζει και με το παραπάνω. Αναφορικά με την εργονομία δεν δυσκολεύτηκα κάπου, ίσως γιατί ακόμη ήταν νωπές οι μνήμες από το XC60. Η ουσία πάντως είναι ότι ως χρήστης δεν δυσκολεύτηκα σημαντικά, αν και θα ήθελα λίγο πιο απλή την αναζήτηση του ραδιοφώνου. Όπως και την απεικόνιση του trip computer στον πίνακα οργάνων. Οι «Γερμανοί» εδώ είναι πιο καλοί. 

Φτάνω στο σχολείο και ο Δημήτρης ανοίγει την πόρτα. Πω πω μια λιμουζίνα, λέει, πριν καλά καλά δέσει τη ζώνη του. Όπως καταλαβαίνετε οι χώροι αποτελούν το δυνατό χαρτί του V60 και ακόμα και ένας ενήλικας με ύψος 1,85 μ. θα καθίσει άνετα στο πίσω κάθισμα, έχοντας άφθονο χώρο και για τα πόδια και το κεφάλι. Μόνο το κεντρικό τούνελ είναι κάπως ψηλό για τον 3ο επιβάτη, όμως αυτό συμβαίνει επειδή η πλατφόρμα υποστηρίζει και 4κίνηση. 

- Μπαμπά θα πάμε το Σάββατο να κάνουμε ποδήλατο, με ρωτάει στη συνέχεια και εγώ χωρίς δισταγμό λέω «ναι αμέ…». Βλέπεις σκέφτηκα πως με το V60 τα πράγματα θα είναι σχετικά εύκολα. Και όχι επειδή η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, αλλά επειδή απλά θα την ανοίξω και θα «πετάξω» μέσα ένα ποδήλατο. Για την ακρίβεια η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι στα 529 λίτρα (φτάνει τα 1.441 λτ. με τα καθίσματα ριγμένα), νούμερο μεγαλύτερο από τους άμεσους ανταγωνιστές του μοντέλου, βλ. Audi A4 Avant, BMW 3άρα Touring, Mercedes C-Class Estate.

Ξεκάθαρα λοιπόν, η πρακτικότητα και οι χώροι αποτελούν τα ατού του νέου V60. Με τα υπόλοιπα όμως τι γίνεται; Είπαμε άλλωστε, οι χώροι δεν βρίσκονται στην κορυφή της δικής μου wish list… Τι γίνεται επομένως με την οδική συμπεριφορά και τον κινητήρα;

Η έκδοση του μοντέλου της δοκιμής ήταν η D4 Auto, που μεταφράζεται σε 190 άλογα και 400 Nm ροπής από τον γνώριμο 2λιτρο diesel της Volvo. Το 0-100 έρχεται σε 8,3 δλ. ενώ καλές επίσης είναι οι ρεπρίζ. Θεωρώ πως θα καλύψουν με το παραπάνω τις απαιτήσεις του μέσου οικογενειάρχη. Όσο τέλος για τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα; Ακούγεται λιγάκι, όμως στην καμπίνα δεν περνούν κραδασμοί και θόρυβος, άρα στην τελική το πρόσημο είναι θετικό. Όπως θετικό είναι και αυτό για την κατανάλωση, αφού το trip έδειξε 7,1 λτ./100 χλμ., χωρίς μάλιστα ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι, ούτε με συνέχεια ενεργοποιημένο το Eco mode γιατί είναι λίγο δύσκολο να το βρεις (σ.σ. σε άλλα μοντέλα υπάρχει ξεχωριστό κουμπί, εδώ πρέπει να το ενεργοποιήσεις μέσα από το σύστημα πολυμέσων).

Με τα πολλά, το Σαββατοκύριακο ήρθε, και εκτός από την βόλτα με το ποδήλατο στο ΟΑΚΑ, το οικογενειακό μενού περιλάμβανε και μια πιο μακρινή διαδρομή. Γιατί όχι; Τα μεσαία είναι φτιαγμένα για μεγάλες αποστάσεις. Και το V60 στάθηκε στο ύψος του, αφού το πρώτο πράγμα που εκτιμήθηκε ήταν η ησυχία στην καμπίνα. Ενώ δηλαδή στα 100 χλμ./ώρα υπάρχει ένας σχετικός θόρυβος, αυτός παραμένει σε χαμηλά επίπεδα όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Δοκιμάζοντας μάλιστα το μοντέλο και χωρίς επιβάτες, ο θόρυβος παραμένει χαμηλός στα 140 με αποτέλεσμα να ξεχνιέμαι και να ανεβάζω ταχύτητα χωρίς να το καταλαβαίνω… Βέβαια, δεν είναι μόνο ο σχετικός θόρυβος, αλλά η ευθυβολία και το πάτημα του μοντέλου που σε κερδίζουν επίσης στο ταξίδι. Βασικό σε αυτά τα μοντέλα είναι οι πίσω να μην κουράζονται και ζαλίζονται. Αυτό το καταφέρνει το εν λόγω μοντέλο. 

Αφήνοντας τις ευθείες και μπαίνοντας στις στροφές, πάλι το V60 ανταπεξέρχεται στις βασικές απαιτήσεις. Το τιμόνι δεν παίρνει καλό βαθμό ως προς την πληροφόρηση και επαναφορά, όμως θα κινηθείς σβέλτα με τη βασική ανάρτηση που τα καταφέρνει καλά. Συγκεκριμένα, το V60 της δοκιμής δεν είναι σφιχτό όσο μία BMW, όμως σε καμία περίπτωση δεν το λες πλαδαρό. Στόχος είναι να απορροφούνται οι ανωμαλίες σε καθημερινή χρήση και να στρίβει όταν το πιέζεις, άρα περνάει και εδώ το τεστ, παρότι η ανάρτηση «ακούγεται ξερή» στις κοφτές λακκούβες. 

Η άποψή μας
Οι Ευρωπαίοι αγαπούν τα wagon, όμως εδώ στην Ελλάδα το κοινό είναι περιορισμένο, άρα ο δρόμος του V60 είναι σαφώς πιο δύσκολος από ότι ένα XC. Σε κάθε περίπτωση, για αυτούς που γνωρίζουν περί βάγκον, αποτελεί μια πολύ καλή οικογενειακή πρόταση. Αιχμή του δόρατος είναι το μπουκέτο ασφάλειας που προσφέρει, αλλά και μοντέρνα και πολύ δυναμική σχεδίαση. Όσο για την τιμή, αυτή ξεκινάει στο D4 από τα 51.300 ευρώ, ποσό λογικό για όσα προσφέρει το μοντέλο.

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto