Το Skoda Karoq σημειώνει μια εντυπωσιακή επίδοση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα με μόλις 34,5 μ..

Ακόμα ένα Κia με εντυπωσιακά φρένα. Αυτή τη φορά είναι το Sportage που καταφέρνει κοκάλωμα από τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 35 μ..

Μικρομεσαία SUV

112.351 Επισκέψεις στο άρθρο (14/7/2019)

Kράτημα: Υπερτερούν Karoq και Tiguan
Θυμηθείτε τι λέγαμε πριν λίγο για τα μικρά crossover/SUV και απλά μεγαλώστε τις διαστάσεις στην περίπτωση των μικρομεσαίων μοντέλων της κατηγορίας. Δεν είναι τυχαίο που στη μάχη των πωλήσεων τα μικρομεσαία crossover έχουν αφήσει πίσω τους τα συμβατικά μικρομεσαία χάτσμπακ αποτελώντας εξαιρετικές οικογενειακές επιλογές για ανθρώπους που θέλουν ασφαλείς οικογενειακές μετακινήσεις αλλά και έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής. Βέβαια το να ζητάμε από τα υψηλά, βαριά και με μεγάλες διαδρομές ανάρτησης μικρομεσαία crossover να εμφανίζουν ανάλογη συμπεριφορά με τα συμβατικά είναι δύσκολο, αλλά όχι και ακατόρθωτο. Για παράδειγμα Skoda Karoq και VW Tiguan καταφέρνουν μια εντυπωσιακή επίδοση στο Elk Test έχοντας τα σχετικά πρωτεία. Το best seller και ιδρυτής της κατηγορίας Nissan Qashqai, το Peugeot 3008 και το φουτουριστικό Toyota C-HR ακολουθούν με ίδια επίδοση στο Elk Test, που είναι ένα μετρήσιμο σημείο αναφοράς για την οδική συμπεριφορά τους.

VW Tiguan: 75 χλμ./ώρα
Βασισμένο στα φαρδιά του μετατρόχια στο μακρύ μεταξόνιο, που αμβλύνει τις όποιες αντιδράσεις στο όριο, αλλά κυρίως στο άκρως αποτελεσματικό του ESP, το Tiguan έχει όλη την ουσία. Ακόμη και στο όριο η συμπεριφορά του Tiguan μπορεί να μην είναι… διασκεδαστική (λίγο ενδιαφέρει άλλωστε αυτό στην κατηγορία) είναι όμως απόλυτα ασφαλής και αποτελεσματική. Ουσιαστικά το VW Tiguan τα κάνει όλα μόνο του. 

Skoda Karoq: 75 χλμ./ώρα
Ευχάριστη έκπληξη είναι το Skoda Karoq, το οποίο καταφέρνει να είναι και άνετο και αποτελεσματικό. Υπό πίεση γέρνει, αλλά όχι σε βαθμό που να οδηγεί σε απώλεια της πρόσφυσης ή του ελέγχου. Παράλληλα, το ESP λειτουργεί με τρόπο που σου εμπνέει απόλυτη σιγουριά πως θα σε σώσει όταν γίνει το λάθος ή το σωστό αν μιλάμε για την απότομη αλλαγή κατεύθυνσης μπροστά σε έναν ξαφνικό κίνδυνο. Σαφές και γρήγορο το τιμόνι βοηθά σε τέτοιες καταστάσεις. 

Nissan Qashqai: 73 χλμ./ώρα
Η βελτίωση που έχει δεχθεί η ανανεωμένη έκδοση του δημοφιλέστερου crossover μοντέλου της αγοράς σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς είναι εμφανής. Το Nissan Qashqai παρουσιάζει ένα απόλυτα ασφαλές και ικανό προφίλ αποδεικνύοντας και εμπράκτως έναν από τους λόγους που προτιμάται από τους καταναλωτές.
Η αρχική υποστροφική «διάθεση» στην πίεση δεν παίρνει διαστάσεις, με την απότομη αλλά καίρια επέμβαση του ESP να φροντίζει για την επαναφορά στην τάξη. Οι κλίσεις δεν είναι ιδιαίτερα αυξημένες και η ανάρτηση δείχνει ότι μπορεί εύκολα να διαχειριστεί τις έντονες δυνάμεις που ασκούνται σε μια δοκιμασία, όπως το Elk Test. Το τιμόνι στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, προσφέροντας ικανοποιητική αίσθηση και αμεσότητα.

Peugeot 3008: 73 χλμ./ώρα
Το 3008 διαθέτει ακέραιο το οδηγικό στίγμα της Peugeot συνδυάζοντας με τον καλύτερο τρόπο την άνεση με την δυναμική συμπεριφορά. Υπό πίεση εμφανίζει αυξημένη κλίση ελέω της μαλακής του ανάρτησης, ωστόσο αυτή διαχειρίζεται άψογα τις μεταφορές φορτίου και σε συνεργασία με το αποτελεσματικό ESP, καταφέρνει να προσφέρει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και κατΆ επέκταση ενεργητικής ασφάλειας. Στα ατού και το τιμόνι που δεν χάνει την τέλεια απόκριση και αμεσότητά του, χαρακτηριστικό και των άλλων Peugeot που έχουμε δοκιμάσει τελευταία.

Toyota C-HR: 73 χλμ./ώρα
Τo Coupe High Rider (C-HR) της Toyota δεν κρύβει τις προθέσεις του για μια ξεχωριστή προσέγγιση στο θέμα crossover συνδυάζοντας την φουτουριστική κουπέ σχεδίαση (για κάποιους ακραία) με σπορτίφ οδηγικό προφίλ. Με σχετικά χαμηλή θέση οδήγησης, σφιχτή ανάρτηση και νέα πλατφόρμα TNGA, το 
C-HR είναι από τα πιο οδηγοκεντρικά μοντέλα της κατηγορίας. Εμπνέει σιγουριά στον οδηγό χάρη στο τιμόνι, που παραμένει ζωντανό ακόμη και σε αλληλουχία ελιγμών, την εξαιρετική ανάρτηση που ελέγχει άψογα το αμάξωμα και την αποτελεσματικό ESP. Ούτε ταλαντώσεις, ούτε έντονες μεταφορές φορτίου για ένα μοντέλο με ξεχωριστή οδηγική παρουσία στην κατηγορία.

Φρένα: Εξαιρετικό φρενάρισμα για Karoq και Sportage
Στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover/SUV, το Skoda Karoq (έκδοση 1,0 TSI) σημειώνει μια εντυπωσιακή επίδοση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα με μόλις 34,5 μ.. Ελάχιστα πιο πίσω μένει το Kia Sportage (34,9 μ.) με την κορεάτικη φίρμα να συνεχίζει την παρουσία της στις πρώτες θέσεις των κατηγοριών που εξετάζουμε εδώ. Πολύ καλά φρένα και για το Nissan Qashqai με τον νέο 1,33 turbo κινητήρα, που σημειώνει την ίδια επίδοση με το σπορτίφ Toyota C-HR και τα 35,5 μ. για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα. Ελάχιστα πάνω από το όριο των 36 μ. (36,1 μ.) συναντάμε το νέο Honda CR-V.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center