Μετρό Αθήνας: Αλλαγή σχεδίων για τη Γραμμή 4
3772 Επισκέψεις στο άρθρο
Σε σημαντικές αλλαγές που αφορούν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας φαίνεται να προβαίνει η κατασκευάστρια εταιρεία.
Με 15 αντί για 14 σταθμούς θα αρχίσει τον Φεβρουάριο η βΆ φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής 4 του Μετρό (τμήμα ¶λσος Βεΐκου – Γουδή).
Διαβάστε ακόμη: Η πιο εντυπωσιακή γέφυρα της Ελλάδας
Με την προσωρινή ονομασία «Ελικώνος» ο νέος σταθμός θα κατασκευαστεί ανάμεσα στους σταθμούς Γαλάτσι και Κυψέλη. Οι κάτοικοι της Κυψέλης ζητούσαν εξ αρχής την κατασκευής του σταθμού αφού η απόσταση μεταξύ των σταθμών Γαλάτσι και Κυψέλη θα είναι μεγαλύτερη του ενάμιση χιλιομέτρου.
Όπως αναφέρει το athenstransport.com η Αττικό Μετρό είχε δικαιολογήσει την μεγάλη απόσταση με το επιχείρημα πως δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος μεταξύ των δύο σταθμών. Οι κάτοικοι είχαν υποδείξει ως προτεινόμενη θέση τη διασταύρωση Πάρνηθος και Αγίας Γλυκερίας πλησίον του λόφου Ελικώνος. Η Αττικό Μετρό είχε αμφισβητήσει την κατασκευαστική εφικτότητα του σταθμού στο σημείο αυτό, καθώς ο σταθμός θα έπρεπε να κατασκευαστεί σε βάθος 50 μέτρων, λόγω του υπεδάφους της περιοχής (ύψωμα).
¶λλα πιθανά ονόματα της νέας στάσης είναι τα «Πάρνηθος», «Αγία Γλυκερία», «Αλεπότρυπα», «¶νω Κυψέλη»
Διαβάστε ακόμη: To πιο «σικ» χωριό της Ελλάδας
Σε ό,τι αφορά στην Καισαριανή, δεκτό φαίνεται πως έγινε το αίτημα του δήμου για τη μεταφορά του σταθμού Νήαρ Ηστ από το κέντρο σε σημείο κοντά στην Πανεπιστημιούπολή Ζωγράφου. Σε ό,τι αφορά στο όνομα ο σταθμός Νήαρ Ηστ έχει αντικατασταθεί με την ονομασία Πανεπιστημιούπολη (17 γράμματα) ο οποίος βρίσκεται στη θέση του ομώνυμου φρέατος, στα όρια του χώρου της Πανεπιστημιούπολης και με είσοδο για την Καισαριανή στο ύψος της συμβολής των οδών Ανατολικής Θράκης και Ομηρείου.
Η τελική επιβεβαίωση για τη θέση όλων των σταθμών της γραμμής θα έρθει με την προκήρυξη της βΆ φάσης του διαγωνισμού τον επόμενο Φεβρουάριο. Εκτός απροόπτου, δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να καταθέσουν και οι τέσσερις κοινοπραξίες που επιλέχθηκαν από την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης τον περασμένο Αύγουστο. Εντός του Ιανουαρίου, αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις παρακάμψεις των δικτύων κοινής ωφέλειας και τις αρχαιολογικές εργασίες στις περιοχές σταθμών και φρεάτων που θα ξεκινήσουν (και θα πρέπει να τελειώσουν) πριν την έναρξη των κυρίως έργων.
Διαβάστε ακόμη: Σαν Halloween της Ελλάδας
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Παπαδόπουλο, η κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 θα έχει προϋπολογισμό 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ (1.450.000.000 σύμφωνα με τα έγγραφα του διαγωνισμού) και θα είναι το «μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ευρώπη σήμερα». Το 25%-30% προβλέπεται ότι θα προέλθει από το ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ το υπόλοιπο 70%-75% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ο διαγωνισμός αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2018 ενώ τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2019. Αν βέβαια δεν υπάρξουν καθυστερήσεις που είναι σχεδόν δεδομένες ακόμα και για μικρότερα έργα.
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (¶λσος Βεΐκου – Γουδή), με 15 πλέον σταθμούς και μήκος 13 περίπου χιλιομέτρων, αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 επιβάτες. Θα είναι η πρώτη γραμμή του Μετρό της Αθήνας με συρμούς χωρίς οδηγό και θύρες στις αποβάθρες των σταθμών. Η δυνητική χρονοαπόσταση των συρμών θα είναι τα 90 δευτερόλεπτα, ωστόσο τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της γραμμής, οι συρμοί θα διέρχονται το λιγότερο ανά 4 λεπτά.
Διαβάστε ακόμη: Πού θα βρεις το σπαθί του Καραϊσκάκη
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η γραμμή θα κατασκευαστεί σε 8 χρόνια κι εφόσον δηλαδή δεν υπάρξει καθυστέρηση, θα παραδοθεί το νωρίτερο το 2027.