Αναγκαία & υποχρεωτική από 1.1.2025 η ασφάλιση οχήματος από φυσικές καταστροφές!
Δείτε ΕΔΩ το θέμα και σε μορφή περιοδικού!
Οι ιδιάζουσες συνθήκες που επικράτησαν το 2020, εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης παγκοσμίως, επηρέασαν και τον κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτου, ο οποίος υπέστη μείωση της παραγωγής ασφαλίστρων κατά 6,1%, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ). Ιδιαίτερα αδύναμος αποδείχθηκε και ο τελευταίος μήνας του εννεαμήνου, καθώς τον Σεπτέμβριο 2020 παρατηρήθηκε μείωση κατά 5,1%, έναντι του Σεπτεμβρίου 2019.
Ο ασφαλιστικός κλάδος, ωστόσο, έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι διαθέτει ισχυρά αντανακλαστικά, αφουγκράζεται την αγορά, επιδεικνύει ευελιξία και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.
Έτσι, αξιολογώντας τα νέα δεδομένα και αξιοποιώντας τα σύγχρονα εργαλεία που μπορούν να υπηρετήσουν τον κλάδο, ο τομέας της ασφάλισης αυτοκινήτου εξελίσσεται διαρκώς.
Στη στρατηγική τους, οι επιχειρήσεις του ασφαλιστικού κλάδου λαμβάνουν υπ' όψην τους τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται στην αγορά και έγιναν περισσότερο ξεκάθαρες μέσα στη φετινή χρονιά. Εξάλλου, η εκδήλωση της πανδημίας, έχει επιφέρει ευρύτερες αλλαγές στην κοινωνία και την οικονομία και είναι πιθανό να έχουν μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στις τάσεις της ασφαλιστικής αγοράς.
#1 – Αγοραστής ασφάλισης και προσωποκεντρική προσέγγιση
Βασικός παράγοντας στη στρατηγική της ασφαλιστικής αγοράς για την προσέγγιση των πελατών τους είναι παραδοσιακά ο αγοραστής αυτοκινήτου και κατ' επέκταση ο αγοραστής της ασφάλισης αυτοκινήτου. Σε κάθε εποχή, επανακαθορίζεται, ανάλογα με τα δεδομένα, το προφίλ του αγοραστή ασφάλισης αυτοκινήτου. Το κυρίαρχο στοιχείο στο προφίλ του αγοραστή υπήρξε και παραμένει το εισόδημά του. Μέχρι πριν μερικά χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης, το εισόδημα του Έλληνα είχε συρρικνωθεί, γεγονός που οδήγησε στο «ψαλίδισμα» του προς διάθεση για αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου, ποσού.
Προσφάτως, όμως, είχαν δημιουργηθεί οι κατάλληλες συνθήκες για την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος και κατ' επέκταση αναμενόταν ανοδική τάση και στο ποσό που θα διέθετε ο πελάτης για ασφάλιση. Τάση, που ωστόσο, θα πρέπει να συνεκτιμηθεί εκ νέου στη στρατηγική των ασφαλιστικών εταιριών, λόγω των επιπτώσεων από την εξάπλωση του κορονοϊού στον κλάδο.
Επιπλέον, ο ασφαλιστής εστιάζει πλέον στην προσωποκεντρική προσέγγιση του πελάτη του, δημιουργώντας ευέλικτα ασφαλιστικά πακέτα που να μπορούν να προσαρμοσθούν στις ανάγκες του κάθε ασφαλισμένου.
#2 – Προηγμένες τεχνολογίες και ψηφιοποίηση
Τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα καθώς και η τάση για περαιτέρω ανάπτυξη των «έξυπνων» οχημάτων, επηρεάζουν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου. Τεχνολογίες ασφάλειας ή ευκολίας όπως τα συστήματα πλοήγησης, η ανίχνευση τυφλών σημείων, τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, το αυτόματο φρενάρισμα, το αυτόματο πάρκινγκ, το cruise control (σύστημα ελέγχου γκαζιού ώστε να διατηρείται αυτόματα σταθερά προκαθορισμένη ταχύτητα), είναι πλέον πολύ διαδεδομένες και δημοφιλείς. Έτσι μπορεί να ασκήσουν πίεση στα ασφάλιστρα καθώς συμβάλουν στην αποφυγή ατυχημάτων. Ωστόσο, ως αντιστάθμισμα στην πίεση αυτή, υπολογίζεται το υψηλό κόστος επισκευής που έχουν τα εξελιγμένα αυτά οχήματα, σε περίπτωση ατυχήματος.
Πέραν των πρωτοποριακών τεχνολογιών με τις οποίες εφοδιάζονται τα σύγχρονα οχήματα, υπάρχουν και οι τεχνολογίες που τίθενται στη διάθεση των ασφαλιστικών εταιριών. Διαδικασίες που πριν λίγα χρόνια ήταν αδιανόητο να γίνουν αυτόματα και στοιχεία που υπήρχαν μόνο στο χαρτί, πλέον διεκπεραιώνονται είτε εξ αποστάσεως είτε ψηφιακά, με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Διαδικασίες όπως η ηλεκτρονική πληρωμή ασφαλίστρων, το ηλεκτρονικό συμβόλαιο ή η επιτόπου φωτογράφιση οχημάτων που ενεπλάκησαν σε ατύχημα και αποστολή των φωτογραφιών σε real time στην εταιρία. Η νέα τάση προϋποθέτει ότι οι ασφαλιστές θα πρέπει να χρησιμοποιούν τεχνολογίες όπως υπηρεσίες cloud κ.ά.
#3 – Κλιματική αλλαγή και έντονα φυσικά φαινόμενα
Μέχρι πριν μερικά χρόνια, κυρίως λόγω συρρίκνωσης του εισοδήματος, αλλά και εξαιτίας σπανίων φαινομένων ακραίων καιρικών συνθηκών στην Ελλάδα, από τα ασφαλιστικά συμβόλαια απουσίαζαν συχνά οι καλύψεις για έντονα φυσικά φαινόμενα, όπως καταιγίδες, πλημμύρες, σεισμούς. Ωστόσο, η αλλαγή του κλίματος τα τελευταία χρόνια και η μεγάλη συχνότητα τέτοιων ακραίων καιρικών φαινομένων σε διάφορες περιοχές της χώρας, οδήγησε τους ασφαλισμένους να επανεξετάσουν τη στάση τους και να αρχίσουν να συμπεριλαμβάνουν ανάλογες καλύψεις στα ασφαλιστικά τους συμβόλαια.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΑΕΕ, από την πρώτη εκτίμηση των ζημιών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα (Κυκλώνας Ιανός: βροχοπτώσεις - πλημμύρες - ανεμοστρόβιλος) που επικράτησαν στην Ελλάδα το διήμερο 18 - 19 Σεπτεμβρίου 2020, καταγράφηκαν περίπου 1.000 αναγγελίες ζημιών σε αυτοκίνητα.
#4 – Ασφάλιση βάση κίνησης
Η ασφάλιση βάση της κίνησης ή η ασφάλιση για όσο διάστημα επιθυμεί ο ασφαλισμένος είναι μια νέα τάση που κερδίζει έδαφος, καθώς δίνει τη δυνατότητα στον ασφαλισμένο να περιορίσει τα ασφάλιστρα και να πληρώνει μόνο βάση της απόστασης που διανύει ή του χρόνου που μετακινείται. Αν και υπάρχει ήδη η δυνατότητα αγοράς ασφάλισης με καθορισμένα, περιορισμένα, χιλιόμετρα, η τάση είναι η ασφάλιση για όσα χιλιόμετρα διανυθούν. Για να τιμολογηθεί η ασφάλιση τοποθετούνται στο όχημα συνδεδεμένες συσκευές που επιτρέπουν την αναδοχή και την τιμολόγηση βάσει των χιλιομέτρων, της τοποθεσίας και της συμπεριφοράς οδήγησης.
Και οι δύο αυτές προτάσεις ασφάλισης εξετάζονται στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων λόγω του covid-19, καθώς οι άνθρωποι μείωσαν σημαντικά τις μετακινήσεις τους λόγω lockdowns ή λόγω τηλεργασίας.
#5 – Χρήση έναντι κυριότητας και εναλλακτικές επιλογές
Αν και ακόμη το φαινόμενο αυτό είναι περιορισμένο στην Ελλάδα, ωστόσο η χρήση οχημάτων που δεν βρίσκονται στην ιδιοκτησία του οδηγού, παρουσιάζει μια αυξανόμενη δημοτικότητα στο εξωτερικό, και είναι βέβαιο ότι η τάση αυτή θα ενδυναμωθεί και στη χώρα μας. Ήδη σε μεγάλο βαθμό οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα αντικαθιστούν, η μία μετά την άλλη, τον ιδιόκτητο στόλο εταιρικών οχημάτων με ενοικιάσεις μακροπρόθεσμης μίσθωσης (leasing). Τάση που βέβαια δεν είναι νέα ούτε στη χώρα μας, αλλά που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος σε σχέση με την κοστοβόρο συντήρηση ενός ιδιόκτητου στόλου εταιρικών οχημάτων.
Παράλληλα, αρκετές επιχειρήσεις leasing αυτοκινήτων έχουν αρχίσει να προτείνουν και σε ιδιώτες την μακροπρόθεσμη μίσθωση αυτοκινήτου για ιδιωτική χρήση, ως all-inclusive υπηρεσίες, μια αγορά που ακόμη βρίσκεται στα «σπάργανα» μα έχει περιθώρια ανάπτυξης.
Ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οχήματα σε περιοδική βάση και να πληρώνει ένα καθορισμένο μηνιαίο τέλος που καλύπτει την αξία του οχήματος, τη συντήρηση και την ασφάλιση. Η ανάπτυξη της αγοράς ενοικίασης οχημάτων για εταιρικούς λόγους ή προσωπική χρήση, μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ασφαλιστική αγορά καθώς δεν θα υπάρχει προσωποκεντρική προσέγγιση του πελάτη.
Τέλος αξίζει να αναφερθεί πως πλέον, πολλοί άνθρωποι των οποίων οι μετακινήσεις περιορίζονται σε τοπικές ή αστικές, επιλέγουν εναλλακτικά μέσα μετακίνησης, όπως ποδήλατα ή σκούτερ. Η τάση να επιλέγονται τα εναλλακτικά αυτά μέσα μετακίνησης μπορεί να ενισχυθεί και από την τάση εργαζόμενοι να εργάζονται από το σπίτι και άρα να έχουν περιορισμένες μετακινήσεις.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - autotriti.gr