Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/2/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/2/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Suzuki WagonR+ 4x4

Μικροαστικές ανησυχίες
 

Η Ιαπωνική εταιρεία διαθέτει μια μακρά παράδοση στη δημιουργία μοντέλων με τετρακίνηση. Μετά τα αμιγώς εκτός δρόμου μοντέλα της (Jimny, Grand Vitara) αλλά και τις εκδόσεις 4x4 των Ignis και Liana, ήρθε η σειρά του μίνι πολυμορφικού Wagon R+ να εφοδιαστεί με σύστημα μόνιμης μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς.

Η κατηγορία των μίνι πολυμορφικών μοντέλων απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε όσους επιθυμούν ένα ευέλικτο αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις. Επιπλέον παρά τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις, οι χώροι που προσφέρονται στο εσωτερικό επαρκούν για την άνετη μεταφορά τεσσάρων ενήλικων επιβατών και ενός σεβαστού όγκου αποσκευών. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με μια προσιτή τιμή αγοράς και ένα εξίσου χαμηλό κόστος συντήρησης. 
Η Suzuki ωστόσο αποφάσισε να πραγματοποιήσει και ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της οδικής συμπεριφοράς του Wagon R+ 1,3 εφοδιάζοντάς το με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης. Το επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, ενώ, παράλληλα, ο οδηγός μπορεί να επιχειρήσει και εξορμήσεις σε ήπιας μορφής χωμάτινες διαδρομές. 
Η εξωτερική εμφάνιση του τετρακίνητου Suzuki Wagon R+ δεν παρουσιάζει διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, εκτός της αεροτομής στο πίσω μέρος, που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό. Οι χώροι επαρκούν για την άνετη μεταφορά τεσσάρων ενήλικων. Τα πλαστικά στο ταμπλό είναι καλής ποιότητας και το ίδιο ισχύει για το επίπεδο της συναρμολόγησής τους, ενώ οι διακόπτες και τα χειριστήρια των διάφορων λειτουργιών του αυτοκινήτου είναι τοποθετημένα σε σημεία με καλή εργονομία. Ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας του μοντέλου περιλαμβάνει δύο μετωπικούς αερόσακους, ενώ οι θέσεις για τους τρείς επιβάτες στο πίσω κάθισμα διαθέτουν ζώνες ασφαλείας τριών σημείων που προσφέρουν καλύτερη στήριξη του σώματος σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος. 
Ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1.298 κ.εκ. εξασφαλίζει ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος από το χαμηλό φάσμα των στροφών λειτουργίας του, όμως η αραιή κλιμάκωση των δύο τελευταίων σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων επηρεάζει αρνητικά τις επιταχύνσεις εν κινήσει. Επιπλέον στις υψηλές στροφές το επίπεδο του παραγόμενου θορύβου από τον κινητήρα είναι υψηλό και γίνεται αισθητό στην καμπίνα των επιβατών. Η κίνηση μεταδίδεται και στους δύο άξονες μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη. Οι όποιοι περιορισμοί κατά την κίνηση του μοντέλου ορίζονται από το μικρό μήκος του μεταξονίου και το αυξημένο ύψος του αμαξώματος. Η υποστροφή κάνει πρώτη την εμφάνισή της αλλά με αρκετά προοδευτικό και ελεγχόμενο τρόπο. Η έκδοση Wagon R+ 1,3 4x4 διατίθεται στην τιμή των 11.298 ευρώ. Στο βασικό της εξοπλισμό περιλαμβάνονται όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, δύο μετωπικοί αερόσακοι, προβολείς ομίχλης, air-condition, ράγες οροφής και immobilizer. Οι 14άρες ζάντες αλουμινίου που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής διατίθενται στο προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου.


Ο 16βάλβιδος κινητήρας του μοντέλου προσφέρει ανταγωνιστικές επιταχύνσεις από στάση, όμως το επίπεδο του παραγομένου θορύβου στις υψηλές στροφές είναι υψηλό.



Ο χώρος αποσκευών του Suzuki Wagon R+ είναι χωρητικότητας 300 λίτρων και με την πλήρη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος μπορεί να αυξηθεί στα 1.250 λίτρα.



Ο εσωτερικός διάκοσμος της έκδοσης WagonR+ 4x4 δεν παρουσιάζει διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες και διακρίνεται για την καλή ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης τους.