Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/3/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/3/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Peugeot 206 1,6 3d

 

Στην "σκακιέρα" των επιδόσεων...
 

... κινήθηκε πρόσφατα η Peugeot καθιστώντας ισχυρότερο τον 1.600άρη κινητήρα της γκάμας της και συνεπώς περισσότερο ανταγωνιστική στην κατηγορία της την έκδοση του 206 που φέρει αυτό το σύνολο.
    

Η τοποθέτηση ενός ανανεωμένου 16βάλβιδου κινητήρα στη θέση του παλιού και λιγότερο ισχυρού 8βάλβιδου κάτω από το καπό του 206 δημιουργεί τις συνθήκες για επανατοποθέτηση της εν λόγω πρότασης στην κατηγορία των μικρών GT. Οι 20 επιπλέον -σύμφωνα με το Γάλλο κατασκευαστή- αποδιδόμενοι ίπποι και τα 12 Nm παραπάνω σε σχέση με την παλιά έκδοση καθιστούν περισσότερο αισθητή την παρουσία του 206 στις προτάσεις που εμφανίζουν ως συγκριτικό τους πλεονέκτημα τις καλές επιδόσεις. Και αν μέχρι τώρα οι σημαντικές διαφορές επιδόσεων σε σχέση με τα 106 Rallye και GTi δεν έθεταν κάποιο δίλημμα στους υποψήφιους αγοραστές, η νέα τάξη πραγμάτων απαιτεί σίγουρα μια δεύτερη σκέψη. Και αυτό γιατί, αφ' ενός η "ψαλίδα" στις επιδόσεις έχει κλείσει τουλάχιστον κατά το ήμισυ, αφ' ετέρου η τιμή της βασικής έκδοσης XS του 206 κυμαίνεται μεταξύ των τιμών του 106 Rallye (3.870.000 δρχ.) και του 106 GTi (5.070.000 δρχ.). Μήπως βρισκόμαστε μπροστά σε μια... εμφύλια "διαμάχη"; Πολύ πιθανό, καθώς το 206 είναι σε θέση πλέον να προσελκύσει όσους υποψήφιους αγοραστές -νέους στην πλειοψηφία τους- δίσταζαν μέχρι τώρα "μπροστά" στο αρκετά υψηλό τεκμήριο και δεδομένης της ύπαρξης προτάσεων με ίδιο τεκμήριο αλλά μεγαλύτερης ιπποδύναμης.Η άλλη όψη του νομίσματος "δείχνει" πως -σε καμία περίπτωση- το 3θυρο 206 1,6 δεν έγινε ξαφνικά η ιδανική πρόταση στην κατηγορία των μικρών GT. Μπορεί να "ενδυνάμωσε" την παρουσία του, ωστόσο εξακολουθεί να απευθύνεται σε κοινό που δεν αγοράζει με γνώμονα τις απόλυτες επιδόσεις αλλά απλά τις άνετες και γρήγορες μετακινήσεις με ένα αμάξωμα που εξασφαλίζει αρκετά μεγάλους χώρους για την κατηγορία του. Τίποτα δεν άλλαξε στον τρόπο που κινείται το Peugeot 206 στο δρόμο, αφού άλλες αλλαγές σε μηχανικά μέρη όπως αυτά της ανάρτησης δεν έγιναν. Το 3θυρο αμάξωμα συνδυάζει την άνεση με την πολύ καλή συμπεριφορά, ωστόσο οι 15άρες ζάντες, με το χαμηλό προφίλ αποτελούν την αιτία του αυξανόμενου θορύβου κύλισης. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και το σύστημα διεύθυνσης σαφές. Το Peugeot 206 1,6 διατίθεται με 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, στις εκδόσεις XS και XT και σε τιμή 4.560.000 και 4.600.000 δρχ. αντίστοιχα. Στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου συναντάμε υδραυλικό τιμόνι, αερόσακο οδηγού και συνοδηγού, αιρ κοντίσιον, ηλεκτρικά παράθυρα και κλειδαριές και προβολείς ομίχλης (XS). Το κόστος απόκτησης των εκδόσεων του 206 στα 1,6 λίτρα δεν είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, δεδομένου ότι το ABS και οι ζάντες αλουμινίου διατίθενται προαιρετικά. 


Οι δυναμικές γραμμές σχεδίασης του αμαξώματος αποτελούν σαφώς ένα ακόμα θέλγητρο για την αγορά του μικρού GT της Peugeot.

Αμεσα αντιμέτωπο με τα "ομόσταυλα" 106 Rallye και GTi έρχεται πλέον το ισχυρότερο Peugeot 206 1,6 λίτρων.

 ΔΟΚΙΜΗ Peugeot 206 1,6 3d
 Στην "σκακιέρα" των επιδόσεων...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Ανανεωμένος και ισχυρότερος
Ανετο και σύγχρονο εσωτερικό