Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/11/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/11/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Subaru Impreza M.Y. 2003

 

Διακριτή αλλάγή προσώπου και ουσίας
 

Αλλάζοντας αρχικά το σημείο για το οποίο το Impreza είχε δεχτεί τα περισσότερα "πυρά" κριτικής, η Subaru 
παρουσίασε την ανανεωμένη σειρά του μοντέλου. Με 
μικρές μηχανικές διαφοροποιήσεις και ελαφρώς μεγαλύτερη απόδοση ισχύος στις περισσότερες από τις εκδόσεις του μοντέλου, το Subaru Impreza θα συνεχίσει να "μάχεται" για ένα μερίδιο αγοράς αντάξιο της αξιόλογης πορείας του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Πιο "ευρωπαϊκό" από ποτέ, το ανανεωμένο Subaru Impreza εμφανίζεται προκλητικό και όπως πάντα ευχάριστο για τον οδηγό και τους μυημένους επιβάτες. Σε κάθε έκδοση κυβισμού, με τις "επεμβάσεις" της ελληνικής αντιπροσωπείας ή όχι, το Ιαπωνικό μοντέλο δεν κρύβει τις αγωνιστικές καταβολές του, όντας παράλληλα ένα από τα καλύτερα σύνολα που μπορεί να "ποθήσει" ο πραγματικός οδηγός. 
Τα νέα, πέρα των προφανών της εξωτερικής εμφάνισης, έχουν να κάνουν με την αποδιδόμενη ισχύ στις περισσότερες εκδόσεις, η οποία έχει αυξητικές τάσεις. Επίσης, κάποιες προσθήκες εξοπλισμού ασφαλείας αλλά και ορισμένες αλλαγές στην ανάρτηση είναι τα στοιχεία που διαφοροποιούν τη νέα έκδοση του μοντέλου σε σχέση με το παρελθόν. 
Στο αμάξωμα, οι αλλαγές περιορίζονται στη σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων, όπου πλέον ο ευρωπαϊκός αέρας είναι γεγονός. Το Impreza ήταν ένα "δύσκολο" εμφανισιακά αυτοκίνητο και η αλλαγή είναι ευπρόσδεκτη, αν και πλέον είχε επέλθει η εξοικείωση με τη μορφή του, τουλάχιστον έτσι όπως αυτή οριζόταν από τα ιδιόμορφης αισθητικής φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος. Η αλλαγή αυτή επέφερε καλύτερη απόδοση των φώτων αλλά και ανάλογες περιορισμένες επεμβάσεις στον προφυλακτήρα. 
Για λειτουργικούς αλλά και αισθητικούς λόγους, προκειμένου να γίνεται η διαφορά πιο αισθητή, στις δίλιτρες εκδόσεις WRX και WRX STi εντοπίζεται αλλαγή και στο μέγεθος αλλά και το σχήμα του αεραγωγού που βρίσκεται στο μέσον του εμπρόσθιου καπό. Ανάλογα είναι και τα πίσω φώτα του μοντέλου, τα οποία έχουν το ίδιο σχήμα με αυτά της έκδοσης που αντικαθιστούν αλλά φέρουν "εσωτερικές" σχεδιαστικές αλλαγές. Μεγαλύτερη είναι και η αεροτομή που κοσμεί την πόρτα του χώρου αποσκευών, στην έκδοση WRX STi, ενώ η έκδοση WRX είναι πλέον διαθέσιμη με τις κλασικές ζάντες σε πιο σκούρα απόχρωση. 
Εσωτερικά, μικρές είναι οι αλλαγές που εντοπίζονται με την πρώτη ματιά. Το διαφοροποιημένο τιμόνι που εφοδιάζει ορισμένες εκδόσεις και το οποίο έχει μικρότερη διάμετρο, καθώς και το ηχοσύστημα με το CD και το κασετόφωνο, είναι κάποιες από τις αλλαγές που εντοπίζονται. Αντίθετα, τα αναβαθμισμένα υλικά που επενδύουν το ταμπλό και τις πόρτες δε γίνονται ιδιαίτερα αντιληπτά και η διαφορά γίνεται αισθητή μόνο σε όσους έχουν ζήσει το αυτοκίνητο στην προηγούμενή του έκδοση. 
Στον τομέα της ασφάλειας, τα νέα Impreza φέρουν ενεργά προσκέφαλα στα εμπρόσθια καθίσματα και βάσεις στήριξης Isofix για παιδικό κάθισμα. Επίσης, τα ποδωστήρια σε περίπτωση σύγκρουσης απομακρύνονται από τα πόδια του οδηγού, για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο τραυματισμού. 
Η αλλαγή της γεωμετρίας της ανάρτησης που έχει συντελεστεί έχει επιφέρει ανεπαίσθητη -τουλάχιστον για τις λίγες ώρες της "συνάντησής μας" με το νέο μοντέλο- βελτίωση στο σύστημα διεύθυνσης. 
Στην παρουσίαση της νέας σειράς του μοντέλου που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στα ιστορικά Καλάβρυτα, οδηγήσαμε για λίγο δύο εκδόσεις του Impreza. Αυτή με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων που αποδίδει 180 ίππους και το WRX που πλέον αποδίδει 225 (αντί των 218 της προηγούμενης έκδοσης). Η αίσθηση που αποκομίσαμε και για τις δύο εκδόσεις είναι πως πρόκειται για συνολικά ιδιαίτερα ευχάριστα αυτοκίνητα για τον οδηγό και όχι μόνο. 
Η μικρή έκδοση των 180 ίππων δείχνει εξαιρετική φιλικότητα στη χρήση, ενώ γίνεται αισθητή η υστέρηση του κινητήρα όταν οι στροφές του κινητήρα δεν ξεπερνούν τις 3.000 σ.α.λ. Σαφώς πιο ολοκληρωμένο και κατά συνέπεια πιο "ποθητό" το δίλιτρο Impreza με τους 225 ίππους, προσομοιώνει καλύτερα ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, εμπνέοντας ασφάλεια και σιγουριά, ακόμα και όταν ο ρυθμός κίνησης σε δρόμους με στροφές -ανεξαρτήτως ποιότητας ασφάλτου- είναι αρκετά γρήγορος.




Τα φωτιστικά σώματα, εκτός της βελτίωσης της όψης του μοντέλου, εξασφαλίζουν και καλύτερο φωτισμό τη νύχτα. Ο αεραγωγός του καπό είναι ψηλότερος σε σχέση με το παρελθόν κατά 20 (φωτό) και 30 χιλ. αντίστοιχα, στις εκδόσεις WRX και WRX STi.


Το Impreza είναι από τα πιο απολαυστικά αυτοκίνητα για τον οδηγό σε όλες του τις εκδόσεις. Ο τρόπος με τον οποίο στέκεται στο δρόμο και η αποδιδόμενη ισχύς των κινητήρων "προκαλούν" τον οδηγό.


Στο εσωτερικό τα υλικά είναι βελτιωμένα. Σχεδιαστικά δεν εντοπίζονται σημαντικές διαφορές σε σχέση με τις απελθούσες εκδόσεις του μοντέλου.


Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων που αποδίδει 180 ίππους, δίνει τον καλύτερό του εαυτό μετά τις 3.000 σ.α.λ. Σε όλες τις εκδόσεις κυβισμού και απόδοσης, η κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις μέχρι τώρα υπάρχουσες.