Περιοδικό - Test

Toyota Carina:
 
Επιτυχής προσέγγιση
 

Η πρόταση της Τoyota στη μεσαία κατηγορία με το όνομα Carina, έκανε τη πρώτη της εμφάνιση το 1957. Το Φεβρουάριο του 1992, παρουσιάστηκε η δέκατη και τελευταία γενιά, ενώ τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς προστέθηκε στην παραγωγή και η στέισον βάγκον έκδοση. Η παραγωγή του μοντέλου σταμάτησε το 1997, όταν αντικαταστάθηκε από τη σειρά με το όνομα Avensis. Κυκλοφόρησε σε τρεις εκδόσεις, μία με τετράθυρο σεντάν αμάξωμα, μία με πεντάθυρο στέισον βάγκον και μία με επίσης πεντάθυρο λιφτμπάκ. Οι κινητήρες με τους οποίους διατέθηκε στην ελληνική αγορά ήταν δύο, ο 1,6 με ισχύ 115 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ο δίλιτρος με 158 στις 6.400.
Διαθέτοντας ένα αρμονικό σχεδιαστικά αμάξωμα, η Carina επιβάλλεται με τον όγκο της και τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους, γεγονός που της προσδίδει έναν καθαρά οικογενειακό χαρακτήρα. Το κλασικό της σχήμα, που εν μέρει είναι απρόσωπο, καταφέρνει και κρύβει καλά τα χρόνια του. Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις έχουν ως αποτέλεσμα μεγάλους εσωτερικούς χώρους, όπως και η υπερυψωμένη σχεδίαση του χώρου αποσκευών, που εξασφαλίζει ένα μεγάλο πορτ μπαγκάζ. Ετσι, οι χώροι για τους εμπρός και πίσω επιβάτες ικανοποιούν, όπως άλλωστε και η προσφερόμενη εργονομία. Η ανάρτηση είναι σφικτή, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ παράλληλα φιλτράρει μεγάλο μέρος από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσθέτοντας πόντους στην άνεση των επιβατών. 
Η οδική συμπεριφορά του Carina είναι ασφαλέστατη, με την υποστροφή να παρουσιάζεται μόνο σε συνθήκες πίεσης, ο έλεγχός της όμως παραμένει πάντα εύκολος. Ο εύστροφος και ελαστικός κινητήρας, καθώς και το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων χαρίζουν στο αυτοκίνητο πολύ καλές επιδόσεις. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές με πολύ καλή κατευθυντικότητα. Οι καλές επιδόσεις απαιτούν και ένα σύστημα πέδησης ικανό να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τόσο του οδηγού, όσο και του αμαξώματος, που φτάνει σε βάρος τα 1.200 κιλά. Και σ' αυτόν τον τομέα, το μοντέλο αποδεικνύεται ασφαλές, αφού διαθέτει φρένα αποτελεσματικά και ανθεκτικά, ακόμη και σε σκληρή χρήση.
Στη μακρόχρονη πορεία του, το μοντέλο έχει επιδείξει αξιοζήλευτη αξιοπιστία, ενώ τα προβλήματα που παρουσίασε, οφείλονται κατά κανόνα στην πολυκαιρία. Αυτά δεν είναι άλλα από σκουριές στην εξάτμιση, διαρροές λιπαντικού από τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, σταδιακή αύξηση του τζόγου του συστήματος διεύθυνσης και τέλος, ηλεκτρικές βλάβες. Συμπερασματικά, στα συν του μοντέλου, εκτός της αξιοπιστίας, συγκαταλέγονται οι χώροι και η άνεση, η πολύ καλή εργονομία, το χαμηλό κόστος χρήσης, οι επιδόσεις και η διατήρηση της υψηλής μεταπωλητικής αξίας. 
Τα ανταγωνιστικά μοντέλα του Carina είναι το Nissan Primera, το Ford Mondeo, το Peugeot 405 και το Honda Accord.

. Αξίζει για:
1 Την παροιμιώδη αξιοπιστία του 
2 Τους ικανοποιητικούς του χώρους
3 Τους ισχυρούς κινητήρες του