Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/1/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/1/2004
Test mtx
Seat Ibiza Top Gun
Made by Seat Force
Η Seat Force για άλλη μια φορά προσφέρει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο επιδόσεων αλλά και οδηγικής απόλαυσης
Tο τμήμα που ασχολείται με την βελτίωση των αυτοκινήτων της Ισπανικής εταιρείας ανέλαβε να πράξει τα δέοντα για την διαμόρφωση της έντονα σπορτίφ εικόνας του μικρού Ibiza, κάτι που επιτεύχθηκε μέσω επεμβάσεων στον κινητήρα, την εμφάνιση και το στήσιμο του αυτοκινήτου.
Τo Seat Ibiza Top Gun αποτελεί προϊόν εξέλιξης του ελληνικού τμήματος μετατροπών των αυτοκινήτων Seat, του Seat Force. Όπως και στην προηγούμενη γενιά του Ibiza η Seat Force προσέδωσε ένα πιο σπορτίφ ύφος μέσω της έκδοσης Top Gun, έτσι και στην τελευταία του γενιά κατάφερε να εντείνει το ούτως ή άλλως σπορ ύφος της κατασκευής του Ibiza με τους 101 ίππους. Η διαφορά στην συγκεκριμένη περίπτωση έγκειται στο γεγονός ότι η βελτίωση δεν αφορά μόνο την εμφάνιση και το στήσιμο του Ibiza αλλά περιλαμβάνει και μηχανικές παρεμβάσεις αυξάνοντας την αποδιδόμενη ισχύ από τους 101 στους 115 ονομαστικούς ίππους. Η τονωτική ένεση του κινητήρα αντικατοπτρίζεται και στην εξωτερική εμφάνιση του Top Gun. Στο εμπρόσθιο μέρος το Top Gun διαφέρει από τα “συμβατικά” Ibiza στην παρουσία σπόιλερ με στρογγυλούς φανούς ομίχλης και στην κυψελοειδή μάσκα. Αντίστοιχα και το πίσω μέρος φέρει σπόιλερ ενώ την διαφοροποίηση του Top Gun συμπληρώνουν η αεροτομή στην οροφή, η χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης και η παρουσία πλαϊνών σπόιλερ. Αλλαγές έγιναν και στην ρύθμιση της ανάρτησης (αλλαγή αμορτισέρ Sacks και ελατηρίων Eibach) που επέφεραν μείωση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος κατά 3 εκ. Τέλος, η σπορτίφ υπόσταση του Top Gun ενισχύεται από τις 16ιντσες ζάντες αλουμινίου που εφοδίαζαν το αυτοκίνητο της δοκιμής. Στο εσωτερικό του Top Gun τα στοιχεία που διαφοροποιούν την συγκεκριμένη έκδοση από τις υπόλοιπες εντοπίζονται στην παρουσία αγωνιστικού τύπου πεντάλ και στην επένδυση χρωμίου σε μέρη όπως τους αεραγωγούς του συστήματος ψύξης-θέρμανσης και στην βάση του επιλογέα. Όπως είναι λογικό η εμφάνιση του Top Gun συμβαδίζει με την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο όπoυ η υπεροχή του από το απλό 1.400άρι Ibiza είναι κάτι παραπάνω από αισθητή τόσο σε επιδόσεις όσο και σε οδική συμπεριφορά. To Top Gun διατίθεται σε δύο εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού προσφέροντας όλα τα στοιχεία που συναντάμε και στο "απλό" Ibiza (ζεύγη μετωπικών και πλευρικών αερόσακων, ηλεκτρικές ευκολίες) αλλά επιπλέον διαθέτουν σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (TCS). Οι διαφορές των δύο εκδόσεων εστιάζονται στην διάσταση των ζαντών-ελαστικών (15άρες για το Top Gun και 16άρες για το Top Gun ICE) και στην παρουσία ηχοσυστήματος που αποτελείται από Radio-CD-MP3 και DVD Player, διαιρούμενα ηχεία, ενισχυτή και Subwoofer για το Top Gun ICE (Ιn Car Entertainment). Η τιμή του Top Gun ICE ανέρχεται στα 18.100 ευρώ και είναι κατά 1.000 ευρώ ακριβότερo από το Top Gun. Η τιμή αυτή είναι αρκετά υψηλή, ωστόσο το Ibiza αποτελεί ένα εκ των σύγχρονων αυτοκινήτων που γίνεται έρμαιο των προσωπικών εφαρμογών του καθενός σε επίπεδο αισθητικής και μηχανικής βελτίωσης. Τουλάχιστον το συγκεκριμένο Ibiza δεν είναι "φορτωμένο" με κάθε λογής αεροδυναμικά κατασκευάσματα και αποτελεί μία εργοστασιακή πρόταση που συνοδεύεται και με την εγγύηση της αντιπροσωπείας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά


Μηχανικές επεμβάσεις
Το μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων δέχτηκε τροποποίηση στο σύστημα αναπνοής του κινητήρα αφού το εργοστασιακό φίλτρο βενζίνης έδωσε τη θέση του σε μία φιλτροχοάνη η οποία αναλαμβάνει να προσφέρει περισσότερο αέρα στο θάλαμο καύσης. Επιβεβλημένoς για την σωστή λειτουργία του κινητήρα με τις νέες συνθήκες κρίθηκε ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου ούτως ώστε να παρέχεται και η ανάλογη ποσότητα καυσίμου.

 
 Seat Ibiza Top Gun
Στο δρόμο
Εσωτερικό