Στο χώμα το Maverick επιδεικνύει ασφαλή οδική συμπεριφορά.
Η Ford σημαδεύει στα -σχιστά- μάτια των βασικότερων ανταγωνιστών του Maverick και διαμέσου της αλλαγής του κινητήρα καθώς και ορισμένων στοιχείων που αναβαθμίζουν την εικόνα του το καθιστά ικανό να τοποθετηθεί στις υψηλότερες θέσεις του βάθρου των πωλήσεων.
Η τελευταία ανανέωση του Ford Maverick -δεύτερη κατά σειρά- ουσιαστικά συμπληρώνει εκείνη που δέχτηκε το 2003 και η οποία το βοήθησε να αναρριχηθεί στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων της κατηγορίας. Η άνοδος του σε πωλήσεις αποτέλεσε σημαντικό κεφάλαιο για τη Ford, η οποία ωστόσο ανέλαβε να το κάνει ακόμα πιο ανταγωνιστικό όχι μόνο μέσω της εμφάνισής του αλλά και μέσω καίριων μηχανικών αλλαγών. Έτσι, η εμφανισιακή αναβάθμιση του Maverick “επισκιάζεται” από το νέο κινητήρα των 2,3 λίτρων ανταγωνιστικής απόδοσης (150 ίππων) αλλά και από το εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι εμφανισιακές αλλαγές περνούν απαρατήρητες. Τα νέα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα με το καθαρό κρύσταλλο φιλοξενούν αμφότερα δύο ανεξάρτητα κάτοπτρα τα οποία του προσδίδουν μια περισσότερο σύγχρονη εικόνα. Ανασχεδιασμένοι είναι οι προφυλακτήρες τόσο στο εμπρόσθιο όσο και στο πίσω μέρος ενώ το ίδιο ισχύει και για τη μάσκα. Οι εξωτερικές αλλαγές συμπληρώνονται από τις νέες 16ιντσες ζάντες αλουμινίου που σε συνδυασμό με τα προαναφερθέντα στοιχεία προσδίδουν στο Μaverick πιο δυναμική εμφάνιση σε σχέση με το παρελθόν. Στο εσωτερικό οι αλλαγές εστιάζονται στις διαφορετικές επενδύσεις των καθισμάτων και των θυρών, τα πιο αναπαυτικά καθίσματα ενώ στο Maverick των 3,0 λίτρων ο επιλογέας πλέον είναι τοποθετημένος ανάμεσα στα δύο καθίσματα έναντι της κολόνας του τιμονιού όπου βρισκόταν στον προκάτοχό του. Από κει και πέρα το Μaverick διατηρεί όλα τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίσει όπως τον καλό οδηγικό του χαρακτήρα σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές, τους χώρους και την αξιόπιστη εικόνα του (5 χρόνια ολική εγγύηση) ενώ συνεχίζει και την ελκυστική τιμολογιακή πολιτική της Ford. Το νέο Maverick 2,3 κοστίζει μόλις 1.000 ευρώ παραπάνω (30.999) από το μέχρι πρότινος 2λιτρο και σε επίπεδο εξοπλισμού προσφέρει 6 αερόσακους, κλιματισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Αξίζει να σημειωθεί δε ότι στην γκάμα περιλαμβάνεται και η βασική έκδοση Base με κόστος 29.999 ευρώ, η οποία όμως διατίθεται μόνο κατόπιν παραγγελίας.
Η είδηση όσον αφορά το ανανεωμένο Maverick είναι αναμφισβήτητα η διάθεσή του με κινητήρα 2,3 λίτρων τη στιγμή που οι ανταγωνιστές του διαθέτουν δίλιτρους κινητήρες. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 150 ίππους (όπως και οι ανταγωνιστές του), όμως η ροπή του είναι πιο αυξημένη λόγω της μεγαλύτερης χωρητικότητάς του. Στην πράξη ο 2,3 κινητήρας κινεί εύκολα το αμάξωμα του Maverick, κάτι που ισχύει και για εκείνον των 3,0 λίτρων που συνδυάζεται αποκλειστικά με 4τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η γραμμική λειτουργία είναι κύριο χαρακτηριστικό και των δύο κινητήρων συμβάλλοντας στην καλή εικόνα που επιδεικνύουν ιδιαίτερα σε εκτός δρόμου διαδρομές.