Το Panda 4x4 μπορεί να κινηθεί με ευκολία σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Με την τετρακίνητη εκδοχή του Panda, η Fiat στοχεύει στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της στη μικρή κατηγορία ενώ παράλληλα αναβιώνει και ένα αυτοκίνητο που εκτιμήθηκε από πολλούς για τις δυνατότητές του.
Η Fiat αυτή τη στιγμή έχει ένα δυνατό "όπλο" στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με το μικρό Panda να κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Οι περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, οι επαρκείς εσωτερικοί χώροι και η ευχάριστη οδική του συμπεριφορά και εικόνα είναι μερικά από τα κύρια χαρακτηριστικά του και αποτελούν τους βασικούς λόγους αγοράς του σε συνδυασμό φυσικά με την προσιτή τιμή. Η κίνηση της Fiat να ενισχύσει τη θέση της στην κατηγορία μέσω μιας τετρακίνητης έκδοσης του Fiat Panda κρίνεται απόλυτα επιτυχημένη με δεδομένο ότι το τετρακίνητο αδερφάκι του Panda προβάλλει επιπλέον λόγους για την αγορά του. Εμφανισιακά το τετρακίνητο Panda παρουσιάζει ένα -τηρουμένων των αναλογιών- σκληροτράχηλο ύφος (στην έκδοση Climbing) μέσω των πλαστικών μερών των προφυλακτήρων και του αυξημένου ύψους του από το έδαφος κατά 5 εκατοστά σε σχέση με το "απλό". Πέραν τούτου άλλες αισθητικές διαφορές δεν εντοπίζονται διατηρώντας την σύγχρονη και καλαίσθητη εικόνα που χαρακτηρίζει το μικρό αυτοκίνητο σε όλες του τις εκδόσεις. Η τετρακίνηση ορίζει κάποιες αλλαγές στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα στην ανάρτηση και στα φρένα ενώ η ενίσχυση του πλαισίου έχει αυξήσει το βάρος του αμαξώματος κατά 90 κιλά με αρνητικές επιπτώσεις στον τομέα των επιδόσεων. Έτσι, καθίσταται σαφές ότι ο εκτός δρόμου χαρακτήρας του τετρακίνητου Panda θα αποτελέσει μήλον της έριδος για όλους εκείνους που θέλουν περισσότερες δυνατότητες από ένα μικρό αυτοκίνητο αλλά αντίθετα είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν τις επιδόσεις, την άνεση και την οικονομία που προσφέρει το προσθιοκίνητο Panda. H Fiat, θέλοντας να προκαλέσει έναν ακόμα πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό, προσβλέπει στη διαμόρφωση μιας μικρής διαφοράς στην τιμή των δύο αυτοκινήτων με απώτερο σκοπό να κυριαρχήσει στις πωλήσεις της κατηγορίας. Το νέο Fiat Panda 4x4 θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα στις αρχές Νοεμβρίου με τιμή που καθορίζεται στα περίπου 12.500 ευρώ ενώ τόσο η έκδοση Climbing που αναφέραμε πιο πάνω (900 ευρώ παραπάνω) όσο και η "απλή" τετρακίνητη εκδοχή του (χωρίς τα πλαστικά στους προφυλακτήρες, τις ράγες οροφής και ελαστικά και ζάντες μικρότερης διάστασης) θα διαθέτουν μετωπικούς αερόσακους, κλιματισμό και αρκετές από τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Το αυξημένο κατά 5 εκατ. ύψος του από το έδαφος σε σχέση με το «απλό» Panda, οφελεί σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Εμφανισιακά, το Panda 4x4 προβάλει τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του μέσω των πλαστικών μερών των προφυλακτήρων και των ελαστικών στην έκδοση Climbing.
Κινητήρες
Μέτριας απόδοσης με δύσκολο έργο
Ο 1,2 λίτρων κινητήρας με τους 60 ίππους δυσκολεύεται να κινήσει σβέλτα το μικρό αυτοκίνητο και δη σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Προς το παρόν το Fiat Panda εφοδιάζεται αποκλειστικά με τον 8βάλβιδο κινητήρα των 1,2 λίτρων που αποδίδει 60 ονομαστικούς ίππους, ενώ στα μέσα του 2005 θα εφοδιάζεται και με τον γνωστό μας και από άλλα μοντέλα του Ομίλου κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 1,3 λίτρων και απόδοσης 70 ίππων.Ο 1,2 λίτρων κινητήρας δεν καταφέρνει να κινήσει σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το αμάξωμα του Panda 4x4. Η λειτουργία του είναι θορυβώδης από τις μεσαίες στροφές ενώ σε κάθε περίπτωση εμπλοκής της τετρακίνησης κρίνεται απλά επαρκής για την κίνηση του αμαξώματος ενώ σε αυτό συνεπικουρεί και η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Θεωρείται δεδομένο ότι το πετρελαιοκίνητο Panda θα συμβαδίζει περισσότερο με τη λογική της τετρακίνησης, αφού η υψηλή τιμή της ροπής είναι κάτι που εκτιμάται σε εκτός δρόμου διαδρομές.Πάντως, για τη βενζινοκίνηση ίσως οι ιθύνοντες της Fiat θα έπρεπε να μελετήσουν την εφαρμογή του 16βάλβιδου 1,2 λίτρων κινητήρα με τους 80 ίππους, αφού αναμφισβήτητα θα αναδείκνυε ακόμα περισσότερο το χαρακτήρα του μικρού τετρακίνητου αυτοκινήτου.