Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/11/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/11/2004
Test mtx
Cadillac CTS
Μοναδική και απόκοσμη είναι η σχεδίαση της Cadillac CTS.
Νέα ρότα χαράζει η Cadillac με Cadillac CTS και ο προορισμός δεν είναι άλλος εκτός από την πάντα επιθυμητή για τους Aμερικανούς κατασκευαστές αγορά της Ευρώπης.
Στο πίσω μέρος το μοτίβο με τις έντονες ακμές και οξείες γωνίες είναι ακόμη πιο ενισχυμένο σε σχέση με το εμπρόσθιο.
Η αμέσως προηγούμενη “στενή επαφή” μας με όχημα της Cadillac (δοκιμή και οδήγηση επί ελληνικού εδάφους δηλαδή) χρονολογείται από το 1998 με την Seville SLS, κατά συνέπεια η εμπειρία της συμβίωσης με ένα όχημα της Aμερικανικής εταιρείας αποτελεί από μόνη της μια πρόκληση. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για το μοντέλο CTS, το οποίο στους κόλπους της φίρμας είναι το όχημα στο οποίο στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό η παγίωση του ονόματος Cadillac στην ευρωπαϊκή και κατ’ επέκταση στην ελληνική αγορά. Η CTS εμφανίζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για έναν ακόμη λόγο. Είναι το όχημα το οποίο τόσο στις Η.Π.Α. όσο και στην Ευρώπη επιδεικνύει σε ένα ευρύ κοινό τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Cadillac η οποία αποτελεί αντικείμενο επεξεργασίας εδώ και τουλάχιστον πέντε έτη. Θα αρέσει λοιπόν η νέα Cadillac της μεσαίας οικογενειακής κλάσης (για τις Η.Π.Α.) και της μεγάλης πολυτελούς κλάσης (για εμάς) στον απαιτητικό Eυρωπαίο οδηγό; Η απάντηση είναι ότι θα αρέσει καθώς η συνολική εικόνα της CTS χωρίς να κρύβει την προέλευσή της δεν είναι ούτε απρόσωπη ούτε ακραία όπως συχνά συμβαίνει με αμερικανικά οχήματα. Επίσης είναι απόλυτα ξεχωριστή, κάτι που εκτιμάται αρκετά από τους οδηγούς της Γηραιάς ηπείρου. Πιο αναλυτικά η Cadillac CTS χαρακτηρίζεται από τη χρήση (αφειδώς) αρκετά αυστηρών γραμμών, οι οποίες με τη σειρά τους δημιουργούν οξείες γωνίες και έντονες ακμές σε πολλά τμήματα του αμαξώματος. Σημείο αναφοράς αποτελεί ολόκληρο το εμπρόσθιο τμήμα το οποίο χάρη στα φωτιστικά σώματα τα οποία είναι τοποθετημένα κατά τον κάθετο άξονα χαρίζουν στο όχημα ένα απόκοσμο βλέμμα, επιβλητικό και εντυπωσιακό όσο λίγα. Η μεγάλη μάσκα με το θυρεό της Cadillac, η έντονη ακμή στο κέντρο του εμπρός προφυλακτήρα και οι προβολείς ομίχλης και οι δείκτες πορείας οι οποίοι βρίσκονται χαμηλά και στα άκρα του προφυλακτήρα συνθέτουν μια εικόνα μοναδική. Ακόμη πιο αιχμηρή είναι η συνολική εικόνα στο πίσω μέρος όπου και οι διάφορες γωνίες είναι ακόμη πιο ακονισμένες. Μεγάλοι πρωταγωνιστές είναι πάλι τα φωτιστικά σώματα αλλά και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών στην άκρη του οποίου δημιουργείται μία ακόμη οξεία γωνία. Το τρίτο φως της πέδησης (βρίσκεται πάνω στο πορτ-μπαγκάζ) και το διαφανές κάλυμμα που περιβάλλει την πινακίδα κυκλοφορίας και καλύπτει το φως της οπισθοπορείας ολοκληρώνουν την αισθητική της CTS στο πίσω άκρο. Η πλαϊνή όψη αποκαλύπτει τουλάχιστον δύο σχεδιαστικά νεύρα από άκρη σε άκρη και ακόμη δείχνει πόσο ογκώδεις είναι οι προφυλακτήρες αλλά και πόσο “γαμψό” είναι το ρύγχος της CTS. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ιδιαίτερα πρωτότυπη ενώ τόσο η ποιότητα όσο και η πολυτέλεια είναι προφανώς οι βασικοί άξονες που κινείται το όχημα. Από πλευράς κόστους οι τιμές ξεκινούν από 45.000 ευρώ για την εκδοχή των 2,6 λίτρων και 46.900 για εκείνη των 3,2 λίτρων (αμφότερα με έξι κυλίνδρους σε διάταξη V) που δοκιμάσαμε.
Μας άρεσε
Η εξωτερική εμφάνιση σε κάθε πλευρά του οχήματος, η λειτουργία του κινητήρα, η τιμή αγοράς.

Δε μας άρεσε
Η εμφάνιση του ταμπλό, η επιβαρυμένη με μπουτόν κεντρική κονσόλα, η αίσθηση του τιμονιού σε σπορ ρυθμούς οδήγησης.

Πηγαία δύναμη από τον V6 κινητήρα
Λόγω της ισχύος του αλλά κυρίως της ροπής του ο κινητήρας της CTS απέσπασε πολύ θετικά σχόλια.
Το εξακύλινδρο (υπό γωνία 54 μοιρών) μηχανικό σύνολο της Cadillac CTS με χωρητικότητα 3,2 λίτρων διαθέτει 24 βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής σε κάθε πλευρά κυλίνδρων. Το μοτέρ είναι τοποθετημένο κατά τον διαμήκη άξονα και έχει σιδερένιο κορμό και αλουμινένια κεφαλή ενώ η ονομαστική ισχύς των 218 ίππων αλλά και τα 300 Nm ροπής που αποδίδει στις 6.000 και τις 3.400 σ.α.λ. αντίστοιχα, δίνουν το στίγμα αυτού του μηχανικού συνόλου το οποίο ανεβάζει πρόθυμα στροφές. Το τράβηγμα είναι απόλυτα θετικό όπως άλλωστε και η ελαστικότητα χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων που διαθέτει η CTS (υπάρχει και χειροκίνητο πεντάρι) με τις επιδόσεις να είναι εύλογα πολύ καλές. Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι ευχάριστος και αρκετά πολιτισμένος. Είναι κοινός τόπος ότι δύσκολα ένας κινητήρας μπορεί να αποδώσει ήχο και χροιά ανάλογη με αυτή ενός αμερικανικού V8. Παραφράζοντας λίγο αυτό το “αξίωμα” θα μπορούσαμε να πούμε ότι δύσκολα ένας V6 μπορεί να προσομοιάσει τα χαρακτηριστικά ενός V8 εκτός εάν πρόκειται για μοτέρ σε όχημα της Cadillac.

 
 Cadillac CTS
Εσωτερικό
Στο δρόμο
Χώροι