Η κίνηση του XC90 V8 παραμένει εύκολα ελεγχόμενη κάθε στιγμή.
Για χάρη του βασιλικού... ποτίζεται και η… Ευρώπη: 30% όλων των SUV της αμερικανικής αγοράς φέρουν V8 κινητήρα. Σε αυτό το club έρχεται να γίνει μέλος και το XC90 με τον νέο V8 κινητήρα των 4,4 λίτρων. 75% της παραγωγής του θα περάσει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Το υπόλοιπο 25% θα... ξεδιψάσει τις ανάγκες της Ευρώπης
Όταν το 2002, αρχικά στην Αμερική και αμέσως μετά και στην Ευρώπη, ξεκίνησε η Volvo να διαθέτει το πρώτο SUV στην ιστορία της, το XC90, ήθελε να πουλάει 50.000 αντίτυπα το χρόνο. Μόλις το 2004 βρέθηκε στην ευχάριστη θέση να πρέπει να αυξήσει την παραγωγή του στην Τορσλάντα της Σουηδίας στα 90.000 αντίτυπα. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της παραγωγής πηγαίνει την Αμερική. Εκεί όπου τα αυτοκίνητα είναι μεγάλα και φέρουν και μεγάλους κινητήρες. Μόνο που εδώ ακριβώς έπασχε η Σουηδική εταιρεία, μέλος του ομίλου της Ford: στους μεγάλους κινητήρες. Η μέχρι τώρα γκάμα περιελάμβανε δύο βενζινοκινητήρες, 5 και 6 κυλίνδρων, 2,5 και 2,9 λίτρων, απόδοσης 210 και 272 ίππων, όπως επίσης και έναν 5κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 2,4 λίτρων και 163 ίππων.Μόνο με αυτά τα σύνολα η Volvo είχε καταφέρει να αξιοποιήσει αρκετά καλά την προσοδοφόρα αγορά της Αμερικής, απευθυνόμενη ουσιαστικά μόνο στο 70% του συνολικού εύρους της, μιας και το υπόλοιπο 30% αποτελείται από V8 κινητήρες. Σε αυτό ακριβώς το 30% απευθύνεται το νέο XC90 V8, στοχεύοντας να διατεθεί σε περίπου 11.000 αντίτυπα το χρόνο, ήτοι το 75% των συνολικών πωλήσεων. Η εξέλιξη του νέου κινητήρα συνδυάστηκε με την εξέλιξη και ενός νέου εξατάχυτου κιβωτίου με αυτόματη και σειριακή διάταξη επιλογέα, όπως επίσης και με την περαιτέρω εξέλιξη του συστήματος τετρακίνησης με την προσθήκη της λειτουργίας Instant Traction. Από εκεί και πέρα οι αλλαγές παραμένουν περιορισμένες και επικεντρώνονται και στην οπτική επισήμανση του γεγονότος ότι η συγκεκριμένη αποτελεί τη μεγαλύτερη έκδοση: Το διακοσμητικό V8 κοσμεί το εμπρός και πίσω μέρος, οι τροχοί είναι πλέον 18 ιντσών, η εισαγωγή του αέρα στον προφυλακτήρα απέκτησε περίγραμμα από χρώμιο, ενώ οι χειρολαβές των θυρών και τα προφυλακτικά φιλέτα είναι βαμμένα πλέον στο χρώμα του αμαξώματος.Το Volvo XC90 V8 θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από το Μάρτιο, ενώ δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά η τιμή και ο εξοπλισμός του. Η πρώτη πάντως θα είναι σύμφωνα με την εταιρεία σίγουρα κάτω από τα 100.000 ευρώ.