Το Octavia5 Combi 4x4 μπορεί να μεταφέρει με άνεση και ασφάλεια τους επιβάτες του ακόμα και όταν το οδόστρωμα εμφανίζει χαμηλό συντελεστή τριβής.
Με τους άνετους χώρους, την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, τον ικανό κινητήρα των 150 ίππων αλλά και την προηγμένη τετρακίνηση, που συνδυάζεται με αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, το Octavia5 Combi 4x4 καλύπτει πολύ περισσότερες ανάγκες απ' ό,τι φαντάζεστε.
Στόχος της Skoda από το 1999 (χρονιά που "υιοθέτησε" την τετρακίνηση στο Octavia) είναι να τοποθετήσει το "μικρό" Octavia Combi 4x4 ανάμεσα στα SUV. Γι' αυτόν το λόγο πρόπερσι συγκέντρωσε δημοσιογράφους απ' όλο τον κόσμο για να το οδηγήσουν στα σκληροτράχηλα εδάφη του Μαρόκο, ενώ πέρσι "χρησιμοποίησε" τις χωμάτινες "ειδικές" της Σκωτίας. Εφέτος όμως η Skoda έχει το νέο Octavia5 Combi 4x4 και αφού τις προηγούμενες χρονιές είχε επιλέξει πιο "ξηρά" κλίματα αποφάσισε την οδηγική γνωριμία με τους δημοσιογράφους να την πραγματοποιήσει στη βόρεια Φιλανδία. Εξωτερικά μόνο οι πιο παρατηρητικοί θα καταλάβουν ότι πρόκειται για την τετρακίνητη έκδοση, καθώς αυτή ξεχωρίζει από το λογότυπο στο πίσω μέρος αλλά και την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι προς το παρόν δεν είναι στα σχέδια της Skoda να εφοδιαστεί το σεντάν αμάξωμα του Octavia5 με σύστημα τετρακίνησης (όπως το Octavia). Σίγουρα το Octavia5 Combi 4x4 μπορεί να μεταφέρει με άνεση και ασφάλεια τους επιβάτες του ακόμα και όταν το οδόστρωμα εμφανίζει χαμηλό συντελεστή τριβής. Πόσο όμως SUV είναι το νέο αυτό αυτοκίνητο; Για να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα, θα πρέπει πρώτα να το οδηγήσουμε επί ελληνικού εδάφους. Όμως από τις πρώτες εντυπώσεις και την οδήγησή του σε ως επί το πλείστον "πατημένο" χώμα - χιόνι, μείναμε ικανοποιημένοι. Το σύστημα τετρακίνησης εμπλέκεται ομαλά ενώ ο κινητήρας διαθέτει την απαιτούμενη ροπή στις χαμηλές στροφές. Οι όποιοι περιορισμοί θα μπουν από το μεγάλο μεταξόνιο και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, που αξίζει να σημειώσουμε ότι αγγίζει ως νούμερο την αντίστοιχη άλλων SUV. Στην Ελλάδα το αυτοκίνητο εισάγεται με δύο κινητήρες, έναν δίλιτρο και έναν 1,9 ντίζελ. Η βασική έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα κοστίζει 26.990 ευρώ και στον εξοπλισμό της περιλαμβάνει κλιματισμό, ABS, ASR, τέσσερις αερόσακους (δύο πλευρικούς και δύο μετωπικούς), τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και ηλεκτρική ρύθμιση των εξωτερικών καθρεφτών. Τέλος διαθέτει προβολείς ομίχλης, ράγες οροφής και 15άρες ζάντες αλουμινίου.
Το θαυματουργό Haldex
Το Haldex δεύτερης γενιάς είναι πιο άμεσο στη λειτουργία του.
Η μετάδοση της κίνησης στους τροχούς γίνεται μέσω της δεύτερης γενιάς του Haldex (η πρώτη γενιά χρησιμοποιείται στο Octavia). Σε κανονικές συνθήκες κίνησης το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο. Με αυτό τον τρόπο μειώνονται οι τριβές και κατά συνέπεια οι φθορές αλλά και η κατανάλωση. Επίσης με αυτό τον τρόπο είναι μικρός και ο κύκλος στροφής του Octavia5 (10,2 μέτρα). Το σύστημα αυτό εμπλέκει αυτόματα την κίνηση και στους πίσω τροχούς όταν οι εμπρός χάσουν την πρόσφυσή τους. Η δεύτερη γενιά -σύμφωνα με τους τεχνικούς της εταιρείας- σε σχέση με την πρώτη εμπλέκει πιο γρήγορα αλλά και ομαλά (δεν υπάρχει πλέον η "κλοτσιά") την κίνηση στους πίσω τροχούς όταν αυτό απαιτείται. Ανάλογα με τις συνθήκες η ροπή μπορεί να μοιραστεί προοδευτικά έως και 50% ανά άξονα (εμπρός - πίσω).
Κινητήρας
Ο δίλιτρος κινητήρας μπορεί να μην ενθουσιάζει όσο ο "παλιός" 1.800άρης τούρμπο, όμως θα ικανοποιήσει με την ομαλή λειτουργία και τη ροπή του στις χαμηλές στροφές. Σε ταξίδι ανεβάζει πρόθυμα στροφές και διατηρεί υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες. Σε αυτό συμβάλλει και το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων με τη σωστή κλιμάκωση. Το Octavia5 Combi 4x4 διατίθεται και με έναν υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ κινητήρα 1,9 λίτρων απόδοσης 105 ίππων.