Η Fiat θα λανσάρει από το φθινόπωρο (αρχές 2006 για την Ελλάδα) το νέο Punto, η τρίτη γενιά του οποίου είναι ριζικά διαφοροποιημένη και φαίνεται αρκετά ελκυστική.
Ποια είναι τα μοντέλα τα οποία σταδιοδρομούν ήδη στη μικρή κατηγορία και θα αποτελέσουν βασικούς ανταγωνιστές του Grande Punto; Η απάντηση είναι ότι το νέο θα βρει εμπρός του πέντε από τα πιο ικανά μικρά, ανάμεσά τους και το υπάρχον Punto το οποίο δεν θα είναι εύκολος “αντίπαλος”.
Ίσως το πιο δυνατό σημείο του οχήματος. Η εμφάνιση στηρίζεται κυρίως σε καμπύλες γραμμές και ελάχιστες ακμές.
Ένα από τα στοιχεία τα οποία δείχνει το νέο Fiat Grande Punto, από τις πρώτες κιόλας επίσημες φωτογραφίες, είναι ότι έχει τη δυνατότητα να ταράξει τα νερά στη μικρή κατηγορία όχι σε όλους αλλά σε πολλούς τομείς. Από τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία η σύγκριση με πέντε ανταγωνιστικά μοντέλα που διατίθενται ήδη στη μικρή κατηγορία μπορεί να γίνει στον τομέα των χώρων, των κινητήρων και της σχεδίασης, καθώς ούτε για την οδική συμπεριφορά (δεν υπάρχουν στοιχεία για αναρτήσεις και η πλατφόρμα είναι εντελώς νέα) ούτε π.χ. για την παθητική ασφάλεια μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα. Πού είναι φαβορί… Αναμφίβολα το Grande Punto είναι φαβορί σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση και μόνο με αυτό το "όπλο" μπορεί να κλέψει καρδιές. Ακόμη οι μεγάλες εξωτερικές του διαστάσεις μπορούν να το θέσουν στην πρώτη βαθμίδα των επιλογών των υποψήφιων αγοραστών (με οικογένεια και χωρίς) που αναζητούν ευρύχωρο όχημα. Συνολικά το όχημα αποπνέει μια εικόνα αυξημένης ποιότητας η οποία σίγουρα θα παίξει ρόλο. Πού είναι αουτσάιντερ… Η γκάμα των βενζινοκινητήρων με μόνο δύο επιλογές στα 1,2 και 1,4 λίτρα με 65 και 77 ίππους (δεν ξέρουμε τι "μέλλει γενέσθαι" μετά από ένα ή δύο χρόνια) σίγουρα δεν είναι ό,τι καλύτερο ειδικά για την ελληνική αγορά, γιατί οι λοιποί Ευρωπαίοι ενδιαφερόμενοι δεν θα προβληματιστούν αναλόγως χάρη στην πληθώρα ισχυρών diesel που έχει εξελίξει η Fiat.
Tα βασικά όπλα του Colt
Το νέο Colt θα δυσκολέψει όσο λίγα οχήματα το Grande Punto, διότι διαθέτει τρίθυρη και πεντάθυρη έκδοση με την πρώτη να είναι λίγο πιο συγκρατημένη σχεδιαστικά και τη δεύτερη ξεκάθαρα επιθετική καλύπτοντας έξυπνα κάθε απαίτηση και χωρίς μάλιστα να υπάρχουν θυσίες στο θέμα των χώρων. Αυτό είναι ίσως το πιο βασικό όπλο. (+): Ευρυχωρία, φρέσκια σχεδίαση, πολυχρηστικός χαρακτήρας, ποιότητα, αίσθηση στο δρόμο (-):Τραχείς κινητήρες, αίσθηση επιλογέα του κιβωτίου
Tα βασικά όπλα του Ιbiza
Πρωταρχικά είναι η οδική του συμπεριφορά αλλά και το γεγονός ότι το Ibiza έχει δικαίως χτίσει ένα "όνομα" σε ό,τι αφορά την σπορ αίσθηση που παρέχει (και το ότι αναγνωρίζεται ως σπορτίφ ειδικά από νέους ανθρώπους είναι πολύ σημαντικό). Ειδικής μνείας χρήζει η μεγάλη και "για κάθε γούστο" γκάμα κινητήρων. (+): Στιβαρότητα, ποιότητα, χώροι, δυναμικό look, αίσθηση στο δρόμο (-): Αίσθηση τιμονιού, επιδόσεις/κατανάλωση σε κάποιες εκδόσεις.
Tα βασικά όπλα του Swift
Η "φαρέτρα" του Suzuki Swift περιλαμβάνει κυρίως την πολύ καλή οδηγική αίσθηση η οποία είναι τόσο σπορτίφ όσο έχει προδιαθέσει τον εξωτερικό παρατηρητή η σχεδίαση του αμαξώματος. Βασικό όπλο του είναι και το όνομά του το οποίο καθιερωμένο στη συνείδηση του Έλληνα οδηγού. (+): Φρέσκια σχεδίαση, αίσθηση στο δρόμο, φρένα, φιλικός χαρακτήρας (-): Επιδόσεις, μία επιλογή κινητήρα, ποιότητα, χώρος αποσκευών
Tα βασικά όπλα του Corsa
Η κομψότητα της σχεδίασης και η ευρυχωρία είναι βασικά όπλα του Opel Corsa και εμπόδια για το νέο Grande Punto αλλά το κυρίαρχο στοιχείο είναι οι επιδόσεις που εμφανίζει ειδικά στην έκδοση των 1,4 λίτρων. (+): Επιδόσεις στα 1,4 λίτρα, στυλάτη εμφάνιση, χώροι, (-):Γκάμα κινητήρων μόνο έως τα 1,4 λίτρα