Διαβάστηκε από 4760αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:15/5/2007
Η οδική συμπεριφορά του νέου Mondeo αποτελεί ξανά παράδειγμα προς μίμηση για τον ανταγωνισμό
Λίγες ημέρες πριν τον τελικό του Champions League, η Ford (επίσημος χορηγός της διοργάνωσης) κατεβάζει στο… γήπεδο το νέο επιθετικό της, το Mondeo, το οποίο σκοράρει από το πρώτο λεπτό απέναντι στην "ομάδα" της μεσαίας κατηγορίας.
Το Mondeo, το οποίο ξεκίνησε το 1993 ως "Παγκόσμιο Αυτοκίνητο", έγινε γνωστό παγκοσμίως, ενώ από τότε μέχρι σήμερα σχεδόν 4 εκατομμύρια έχουν γίνει ιδιοκτήτες του. Ωστόσο, το χρονικό αυτό διάστημα, από το πέρασμα της 1ης γενιάς στη 2η, έλλειπε από το Mondeo ένα βασικό στοιχείο, το οποίο θα του χάριζε πιο έντονο χαρακτήρα και δεν είναι άλλο από την πιο θελκτική σχεδίαση.
Νέα φιλοσοφία "kinetic design"
Το σχεδιαστικό τμήμα της Ford, υπό την επίβλεψη του Martin Smith (Διευθυντής Σχεδίασης της Ford Ευρώπης), ακολούθησε τη νέα φιλοσοφία "kinetic design" (κινητική σχεδίαση) στο νέο Mondeo, αφήνοντας στο παρελθόν τη συντηρητική εικόνα του μεσαίου Ford. Το αποτέλεσμα κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένο συγκριτικά με του προγενέστερου Mondeo, καθώς πλέον έχει το δυναμισμό που αναζητά το νεότερο αγοραστικό κοινό, χωρίς όμως να είναι κραυγαλέο, έτσι ώστε να απωθήσει τους πιο "συγκρατημένους". Επιπλέον, παρ' όλο που μεγάλωσε και άλλο σε διαστάσεις, δείχνει πιο συμπαγές, λόγω της πιο "επιθετικής" εξωτερικής του σχεδίασης, ειδικά όσον αφορά στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος.
Με "βάση" τα S-Max και Galaxy
Από τα εν λόγω νέα ενός όγκου πολυχρηστικά αυτοκίνητα της Ford προέρχονται πολλά μηχανικά και -όχι μόνο- μέρη, όπως το δάπεδο και οι αναρτήσεις, τα οποία έχουν δεχθεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις, έτσι ώστε να ταιριάζουν στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Mondeo. Μάλιστα και τα τρία αυτοκίνητα κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής, στο εργοστάσιο Γκενκ του Βελγίου, στο οποίο επενδύθηκαν 715 εκ. ευρώ!
Τι εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες;
Η γκάμα των εκδόσεων του νέου Mondeo είναι πλήρης, αφού υπάρχουν τρία αμαξώματα (4θυρο, 5θυρο και Wagon), ενώ τα επίπεδα εξοπλισμού είναι 6 (Ambiente, Trend, Ghia, Ghia X, Titanium και Titanium X). Για την κίνησή του θα υπάρχουν 5 κινητήρες βενζίνης (δύο 1,6 λτ., 2,0 λτ., 2,3 λτ. και 2,5 λτ.), ενώ δεν αποκλείεται στο μέλλον να υπάρξει και πιο δυνατή έκδοση, με ισχύ άνω των 220 ίππων. Το επίσημο πανευρωπαϊκό λανσάρισμα θα γίνει στις 23 Μαΐου, ενώ τότε, ίσως και λίγο νωρίτερα, θα δοθούν οι τιμές, οι οποίες αναμένονται ιδιαίτερα ανταγωνιστικές.
Απέναντι σε 2 δημοφιλείς ανταγωνιστές
Toyota Avensis
Ο εκπρόσωπος της ιαπωνικής φίρμας στη μεσαία κατηγορία χαρακτηρίζεται για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, την πολύ καλή άνεση, τις σβέλτες επιδόσεις, την υψηλή παθητική ασφάλεια και την "παραδοσιακή" αξιοπιστία. Για την κίνησή του υπάρχουν τρία μηχανικά σύνολα, ενώ τα αμαξώματα είναι 3 (4θυρο, 5θυρο και S/W).
Opel Vectra
Το μεσαίο γερμανικό αυτοκίνητο διατίθεται με 4 μηχανικά σύνολα, ενώ τα αμαξώματα είναι το 4θυρο, το 5θυρο (GTS) και το S/W. Πιο βασικά του χαρακτηριστικά αποτελούν η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές.