Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/4/2009
TEST
Fiat 500 1,2 69hp
Με στιλ στην πόλη
Διαβάστηκε από 9313 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/4/2009
Το 500αράκι συνδυάζει με επιτυχία την ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις με την ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή
Η βασική έκδοση του Fiat 500 με τον κινητήρα των 1,2 λτ. είναι σε θέση να καλύψει πλήρως εκείνους που αναζητούν ένα αυτοκίνητο πόλης με έντονη προσωπικότητα, αυξημένη ασφάλεια και πολύ καλό εξοπλισμό σε λογική τιμή
Το "αναγεννημένο" Fiat 500 διατίθεται στην πιο οικονομική του έκδοση (από 11.800 ευρώ) με το μηχανικό σύνολο των 1,2 λίτρων, από την οποία δε λείπει κάποιο απαραίτητο στοιχείο από εξοπλισμό. Επιπλέον, ο αγοραστής του έχει τη δυνατότητα να "φτιάξει" το δικό του 500αράκι μέσω της μακροσκελούς λίστας των προαιρετικών διακοσμητικών στοιχείων και των χρωματικών συνδυασμών που προσφέρονται.
Κινητήρας: Οικονομικός αλλά με μέτριες επιδόσεις
Το 8βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,2 λίτρων με τους 71 πραγματικούς ίππους (έναντι 69 ονομαστικών) εμφανίζει καλή ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και διατηρεί σε λογικά επίπεδα την κατανάλωση -σε ήπιους ρυθμούς οδήγησης. Ταυτόχρονα η προθυμία του στο πάτημα του δεξιού πεντάλ ικανοποιεί, αλλά ο θόρυβος και η τραχύτητα που παράγει γίνονται αισθητοί στους επιβάτες. Μέτριες κρίνονται οι επιδόσεις συγκριτικά με άλλων σούπερ μίνι 1,1-1,2 λτ., γεγονός που αποδίδεται και στην αραιή διάταξη των ταχυτήτων.
Στο δρόμο: Σταθερό και ευέλικτο
Το 500αράκι συνδυάζει με επιτυχία την ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις με την ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή. Το μήκους 3.546 χλστ. αμάξωμά του είναι ιδανικό για την κίνηση στις "πηγμένες" πόλεις με τις δυσεύρετες θέσεις στάθμευσης, ενώ την ευκολία στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα ενισχύει η επιλογή "City", η οποία κάνει το τιμόνι πιο ελαφρύ. Ωστόσο, η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, σε συνδυασμό με τα ελαστικά διαστάσεων 195/45 R16 που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής, επιδρά αρνητικά ως προς την προσφερόμενη άνεση. Το αντίτιμο είναι η πολύ καλή σταθερότητα, αν και δε λείπουν κάποιες αναπηδήσεις από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης έχει θετική αίσθηση, ενώ τα φρένα σταματούν γρήγορα το αυτοκίνητο.
Εξοπλισμός - τιμή
ESPo
Αερόσακοι7
Ηλ. παράθυρα2
Ηλ. καθρέφτες
Υποβοήθηση τιμονιού
Κεντρικό κλείδωμα
Air condition
Κλιματισμόςo
Ηχοσύστημα
Ζάντες αλουμινίουo
Τιμή από (ευρώ)11.800
: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)1.242
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)71/5.520
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)106/3.450
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)14,5
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.)16,1
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)27,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)160
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)5,1*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)119
100-0 χλμ./ώρα (μ.)39,3
Βάρος (κιλά)997
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Βαθμολογία
Κινητήρας - Επιδόσεις 7
Ενεργητική ασφάλεια - Οδική συμπεριφορά9
Παθητική ασφάλεια10
Εικόνα - Τεχνολογία - Συναρμολόγηση10
Άνεση7
Χώροι 7
Αξιοπιστία8
Κατανάλωση9
Μεταπωλητική αξία9
Value for money8
Συνολική βαθμολογία8,40
Νεανικό εσωτερικό με περιορισμένους χώρους
Ο θάλαμος επιβατών του 500 κερδίζει τις εντυπώσεις με την ευχάριστη εικόνα του, την οποία ενισχύουν ο μοντέρνος διάκοσμος και οι πολλές καμπύλες επιφάνειες. Από πλευράς κατασκευής, τα καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί έχουν στιβαρή συναρμογή και τονίζουν τη συμπαγή αίσθηση που αποπνέει το εσωτερικό. Στον τομέα των χώρων, οι δύο εμπρός φιλοξενούμενοι δε θα νιώσουν στριμωγμένα, αντίθετα με τους πίσω, λόγω του περιορισμένου ωφέλιμου ύψους και αέρα για τα γόνατα. Παράλληλα, για τις αποσκευές υπάρχουν 185 λτ., τα οποία ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας.