Διαβάστηκε από 9904αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/4/2009
Στην παραγωγή το 2011 ή 2012
Μετά την κατηγορία των SUV με το Yeti, η Skoda σκοπεύει να διευρύνει την γκάμα της και προς την
κατεύθυνση των ρόουντστερ, με ένα ελκυστικό, δυναμικό, κόμπακτ διαστάσεων ανοιχτό
αυτοκίνητο, το πρώτο στη σύγχρονη ιστορία της.
Είναι βέβαιο πως η βιωσιμότητα κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας που σέβεται τον εαυτό της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εμπορική διείσδυση που έχει με τα προϊόντα της σε διαφορετικές κατηγορίες.
Αυτό σημαίνει, ότι όσο πιο πολλά μοντέλα της παρουσιάζει σε διαφορετικές κατηγορίες, τόσο η θέση της στην αγορά ισχυροποιείται σημαντικά. Κινούμενη ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση, η Skoda θα επενδύσει σύντομα σε μια νέα για αυτήν κατηγορία, αυτή των γνήσιων ρόουντστερ.
Στόχος της φυσικά είναι να ανταγωνιστεί το Mazda MX-5, αλλά και το αντίστοιχο μοντέλο που ετοιμάζει η Volkswagen, βασιζόμενη στο πρωτότυπο BlueSport Concept, το οποίο άλλωστε θα χρησιμοποιήσει ως βάση εξέλιξης και η Skoda για το μοντέλο της.
Με το βλέμμα στους νέους
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, επενδύοντας σε ένα ρόουντστερ, η Skoda στοχεύει στην προσέλκυση περισσότερο νεανικού κοινού από αυτό που ήδη διαθέτει, με δεδομένο ότι στην ουσία μόνο η Fabia διαθέτει νεανικό προφίλ.
Φυσικά, για να το κάνει αυτό, πρέπει το νέο της κάμπριο να είναι έστω και λογικά προσιτό, κάτι που πιθανόν να αποτελεί ένα από τα βασικά προσόντα του Skoda Roadster, όταν θα περάσει στην παραγωγή. Σε κάθε περίπτωση, οι σχεδιαστές της τσέχικης φίρμας επένδυσαν σε ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο, με αρκετό δυναμισμό και ιδιαίτερο στιλ.
Πισωκίνητο, με ισχυρά μοτέρ
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων που θα φέρει το Skoda Roadster, θα βασίζεται στους γνωστούς κινητήρες TSI του ομίλου VW. Πιο συγκεκριμένα, εκτός απροόπτου, κάτω από το καπό του ανοιχτού μοντέλου θα δούμε υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ 1,4 και 2,0 λίτρων, με ισχύ από 122 έως και 200 ίππων. Οι κινητήρες αυτοί θα συνεργάζονται και με αυτόματο σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ η κίνηση θα μεταδίδεται στους τροχούς του πίσω άξονα.
Σεβόμενοι και το οικολογικό "κλίμα" που έχει καλλιεργηθεί τον τελευταίο καιρό, οι μηχανικοί της Skoda θα επενδύσουν σε αυτά τα μοτέρ, προκειμένου να περιορίσουν ακόμα περισσότερο την κατανάλωση βενζίνης, αλλά και τις εκπομπές επικίνδυνων για το περιβάλλον ρύπων. Στην παραγωγή το 2011 ή 2012, αλλά με τι όνομα; Ο έντονος εσωτερικός ανταγωνισμός που υπάρχει στους κύκλους των μελών του ομίλου VW, φέρνει συχνά τη Skoda σε δύσκολη θέση. Αν λοιπόν δεν αλλάξει κάτι δραματικά, το Skoda Roadster δεν αναμένεται να περάσει στην παραγωγή
πριν από το 2011 ή το 2012, αφού λογικά θα προηγηθεί το αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής της VW. Aβέβαιη είναι επίσης και η ονομασία που θα έχει όταν λανσαριστεί. Τέλος, το ίδιο ισχύει και για τη Seat, η οποία φαίνεται πως δε θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια, διεκδικώντας το δικό της κομμάτι σε αυτό το project που χτίζεται στον όμιλο VW.
Skoda 420 Roadster
Όπως προείπαμε, το νέο ρόουντστερ που ετοιμάζει η Skoda είναι το πρώτο στη σύγχρονη ιστορία της. Όμως δεν είναι το πρώτο στη συνολική ιστορία της τσέχικης φίρμας, αφού το 1934 παρουσιάστηκε το Skoda 420 Roadster. Το μήκους 4 μέτρων ιστορικό μοντέλο εφοδιαζόταν με 4κύλινδρο κινητήρα 1,0 λίτρου, που απέδιδε 27 ίππους, ενώ βρισκόταν στην παραγωγή μέχρι το 1938.
Ο «στόχος»
Το Mazda MX-5 αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια τον ορισμό του προσιτού ρόουντστερ. Ακριβώς γι αυτό το λόγο είναι και ο σημαντικότερος εμπορικός αντίπαλος, που θα βρει μπροστά του το ανοιχτό μοντέλο της Skoda.