Διαβάστηκε από 12503αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/7/2009
Στην Ελλάδα τέλη Ιουνίου
Το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της Skoda περνάει στο DNA της Octavia5 μέσω του λογότυπου RS. Στην ανανέωση της κορυφαίας έκδοσης συναντάμε ενδιαφέροντα στοιχεία, αλλά τον ίδιο πρακτικό στην καθημερινότητα χαρακτήρα.
Η Octavia5 RS ανανέωσε την εικόνα της και έγινε ακόμα πιο ισχυρή απέναντι στον ανταγωνισμό. Εμφανισιακά, εκτός από τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, που πέρασαν σε όλη τη σειρά, συναντάμε νέα εμπρόσθια μάσκα με μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, νέους προβολείς ομίχλης και για πρώτη φορά και φώτα ημέρας με τεχνολογία LED, που τονίζουν την επιθετικότητά της. Στο πίσω μέρος η διακριτική αεροτομή για άλλη μια φορά έχει το ρόλο της διαφοροποίησης αυτής της έκδοσης. Οι όμορφες 18 ιντσών ζάντες νέας σχεδίασης (προαιρετικές) αποτελούν και το κύριο χαρακτηριστικό της έκδοσης RS, κοιτάζοντάς την από το πλάι. Κινητήρας
Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 200 ίππων κινεί σε γοργούς ρυθμούς το ελαφρύτερο κατά 20 κιλά αμάξωμα της ανανεωμένης έκδοσης, ενώ διακρίνεται για την καλή ελαστικότητά του στις χαμηλές στροφές, την επάρκεια ισχύος σε όλο το φάσμα και την άμεση απόκρισή του. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται είτε με 6τάχυτο μηχανικό είτε με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, με τις εναλλαγές να γίνονται και από χειριστήρια πίσω από το τιμόνι.
Οδική συμπεριφορά Η δομή της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω) και η πιο σκληρή ρύθμισή της, σε σχέση με τις απλές εκδόσεις της, προβάλλουν ένα σαφώς πιο σπορτίφ οδηγικό προφίλ. Η ανανεωμένη Octavia5 RS μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις οδηγικά, αφού, παρά το σπορ χαρακτήρα της, δεν υστερεί σε άνεση, ενώ έδειξε ικανή να κινηθεί και σε συνθήκες πίστας. Η υποστροφή αντιμετωπίζεται εύκολα από το καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, ενώ τα φρένα δεν παρουσίασαν σημάδια κόπωσης, ακόμα και σε τέτοιες συνθήκες.
Σπορ και στο εσωτερικό
Χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές, το εσωτερικό της ανανεωμένης Octavia5 RS εκφράζει άμεσα ένα πολιτισμένο, αλλά παράλληλα σπορτίφ ύφος. Τα αλουμινένια πεντάλ, τα δίχρωμα ημι-μπάκετ καθίσματα και το αλουμινένιο φινίρισμα στην κεντρική κονσόλα, στον επιλογέα, στο τιμόνι και στο εσωτερικών των θυρών, προσδίδουν την απαιτούμενη σπορ αισθητική στο εσωτερικό της, που κατά τα άλλα είναι ίδιο με των υπολοίπων εκδόσεων της Octavia5. Kαι σε αυτό το Skoda οι χώροι είναι επαρκείς για 5 επιβάτες, με το χώρο αποσκευών να έχει όγκο 560 λίτρων στη σεντάν και 580 λίτρων στη στέισον έκδοση Combi.