Διαβάστηκε από 45296αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/3/2010
Αν και η ακριβής έννοια του downsizing είναι ο περιορισμός των διαστάσεων, η Octavia 5 προσεγγίζει τον όρο, «κόβοντας» μόνο την κατανάλωση και τα ετήσια έξοδα, με τη χρήση του 1,2 λτ. TSI κινητήρα.
Το πιο οικονομικό μεσαίο σεντάν
O κινητήρας TSI αποτελεί το βασικό συστατικό του γκρουπ VW στην "εκστρατεία" για μείωση των εκπομπών ρύπων και περιορισμό της κατανάλωσης. Το τελευταίο μοτέρ με χρήση του συστήματος στρωματοποιημένης έκχυσης καυσίμου υψηλού ψεκασμού είναι εκείνο με χωρητικότητα 1,2 λίτρων, που γνωρίσαμε στο SUV της εταιρείας, το Skoda Yeti, στο Volkswagen Polo, και που θα δούμε και σε άλλα μοντέλα του ομίλου. Στην περίπτωση της Octavia 5, αυτός ο κινητήρας αντιμετωπίζει με ευκολία τις οικογενειακές ανάγκες που γεννά το αμάξωμα μήκους 4.569 χλστ. με την απόδοσή του, ενώ παράλληλα -στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε- προσφέρει τη χαμηλότερη κατανάλωση στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν και ορίζει περιορισμένα ετήσια έξοδα (τέλη κυκλοφορίας 94 ευρώ). Η τιμή του σφραγίζει τον οικονομικό του συνολικό χαρακτήρα, αφού με 14.990 ευρώ (με έκπτωση 1.060 ευρώ), αποκτάτε τις παραδοσιακές αξίες του ονόματος Octavia 5 (πλούσιοι χώροι, άνεση, ποιότητα κατασκευής και καλές επιδόσεις) με εμφάνιση, που σε τίποτα δε μαρτυρά την ύπαρξη του μικρότερου κινητήρα στην γκάμα. Αξίζει να σημειωθεί, ότι αυτή δεν είναι η βασική έκδοση στην γκάμα της Octavia 5, αφού παράλληλα διατίθεται και η έκδοση με τον 1,4 λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα MPI των 80 ίππων με τιμή (με έκπτωση) 14.250 ευρώ.
(+): Κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, χώροι, άνεση, οδική συμπεριφορά, κόστος χρήσης
(-): Υστέρηση κινητήρα σε χαμηλές στροφές, συντηρητική εμφάνιση
1,2 ΤSI VS 1,4 TSI • 20 δυναμομετρημένοι ίπποι λιγότεροι
• Πιο αργό κατά 0,6 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα
• Πιο αργό κατά 1,2 δλ. στο 60-100 χλμ./ώρα με 4η και κατά 1,7 δλ. με 5η
• Πιο αργό κατά 2,2 δλ. στο 80-120 χλμ./ώρα με 5η και κατά 3,8 δλ. με 6η
• 0,9 λίτρα χαμηλότερη κατανάλωση για κάθε 100 χλμ. απόστασης