Διαβάστηκε από 12135αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/5/2010
Τα ανανεωμένα Fabia και Roomster αποκτούν στην γκάμα τους τον πολύ καλό 1,2 TSI κινητήρα,
ενώ πρόσθετα δέχονται ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα ως προς την εξωτερική και εσωτερική τους εμφάνιση.
Με μια ματιά
• Με αλλαγές στη σχεδίαση μέσα - έξω
• Προσθήκη του 1,2 TSI των 105 ίππων
• Κινητήρες Euro 5 με χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2
• Στην Ελλάδα μέσα στο Μάιο
Το Roomster και η δεύτερη γενιά της Fabia, που λανσαρίστηκαν το 2006 και 2007 αντίστοιχα, εκσυγχρονίζονται μέσω των αλλαγών στην σχεδίαση και στα μηχανικά μέρη, όπου σημείο αναφοράς αποτελεί η προσθήκη του κινητήρα 1,2 TSI των 105 ονομαστικών ίππων. Στοιχεία για τα οποία πήραμε μια πρώτη εικόνα κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση των μοντέλων αυτών, που έλαβε χώρο στην Αθήνα και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας, αναμένοντας τις δοκιμές που θα ακολουθήσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ελαφρύ facelift στο "πρόσωπο"
Αρκετά διακριτική είναι η αισθητική ανανέωση που έγινε στο αμάξωμα της Fabia, η οποία αφορά στο εμπρόσθιο τμήμα και καθόλου στο πίσω. Πιο συγκεκριμένα, μεγάλωσαν τα φωτιστικά σώματα προσφέροντας παράλληλα καλύτερο φωτισμό, στο καπό τα νεύρα είναι πιο αιχμηρά, οι νέοι ευμεγέθεις προβολείς ομίχλης ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας, ο προφυλακτήρας απέκτησε πιο δυναμική όψη και η πλατύτερη μάσκα έγινε πιο "γωνιώδης". Επίσης, λόγω της διαφορετικής σχεδίασης του εμπρός προφυλακτήρα, αυξήθηκε το συνολικό μήκος του αμαξώματος κατά 8 χλστ., φτάνοντας ακριβώς στα 4,0 μ.
Κινητήρες: Στο επίκεντρο ο 1,2 TSI
Ο turbo κινητήρας των 1,2 λτ., που έκανε το ντεμπούτο του στο Yeti, πλέον πήρε "θέση" και κάτω από το καπό της Fabia. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο για ακόμα μία φορά αποσπά πολύ καλές κριτικές ως προς τη γραμμικότητά του, το τράβηγμα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές και τα συνολικά θετικά του χαρακτηριστικά, συνδυάζοντας παράλληλα τις σβέλτες επιδόσεις με την περιορισμένη κατανάλωση βενζίνης. Επίσης ο θόρυβος που παράγει έχει αισθητά χαμηλότερη ένταση σε σχέση με το 1.400άρη των 86 ίππων, ο οποίος, όπως και ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος 1.200άρης των 70 ίππων, θα εξακολουθήσει να διατίθεται ως πιο οικονομική χρηματικά πρόταση. Επιπλέον, τα μηχανικά σύνολα 1,2 12V HTP και 1,4 16V πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 και σε σχέση με τους αντίστοιχης ισχύος προγενέστερους Euro 4, παρουσιάζουν χαμηλότερη κατανάλωση (5,5 λτ./100 χλμ., έναντι 5,9 λτ./100 χλμ. ο 1,2 12V HTP και 5,9 λτ./100 χλμ., έναντι 6,5 λτ./100 χλμ. ο 1,4 16V), καθώς και εκπομπές CO2, σύμφωνα με τη Skoda. Τέλος, όσον αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων, ο 1,2 TSI προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και με το αυτόματο κιβώτιο DSG7.