ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/7/2010
Scoop
Νέο Seat Leon
Το λιοντάρι ξαναβρυχάται...
Διαβάστηκε από 29022 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/7/2010
Δανειζόμενο στοιχεία από το πρωτότυπο IBE Concept, που γνωρίσαμε στην περασμένη Έκθεση της Γενεύης, το επόμενης γενιάς Leon προβάλλει ένα ιδιαίτερα "άγριο" προφίλ και έρχεται να συνεχίσει την παράδοση της εταιρείας στην κατασκευή σπορ χαρακτήρα αυτοκινήτων.
Με αθλητική και έντονα δυναμική εμφάνιση αναμένεται το επόμενης γενιάς Leon, το οποίο θα διαθέτει και τρίθυρη (κουπέ) έκδοση, με ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα
Με μια ματιά
Με σπορ αισθητικό και οδηγικό χαρακτήρα
Νέοι κινητήρες
Και κουπέ έκδοση (Sportcoupe) 
Παρουσίαση το 2012
H Seat, που από τις αρχές της χιλιετίας έχει ήδη εκφράσει -και πρακτικά- τη σπορτίφ λογική της, αποτελεί το σπορ παρακλάδι του ομίλου VW, κάτι που θα συνεχίσει να κάνει και με το επόμενης γενιάς Leon. Το Leon παρουσιάστηκε το 1998 και έμεινε στην αγορά έως το 2005, με τη δεύτερη γενιά του να βρίσκεται στην αγορά από το 2005 μέχρι και σήμερα, έχοντας πρόσφατα δεχτεί ανανέωση στην αισθητική του εμφάνιση, ώστε να παραμείνει έως το 2012, που θα έρθει ο αντικαταστάτης του.
Με αισθητικές επιρροές από το πρωτότυπο IBE Concept της Έκθεσης της Γενεύης (φωτό από την παρουσίασή του από τον πρόεδρο της Seat Τζ. Μιούιρ και τη γνωστή τραγουδίστρια Shakira) θα κάνει την εμφάνισή του το 2012 η επόμενη γενιά του Leon.
H τρίτη γενιά του Leon θα φέρει και ένα σημαντικό νέο στοιχείο στην γκάμα του, που δεν είναι άλλο από την παρουσία και κουπέ έκδοσης -πιθανότατα με την ονομασία "SportCoupe"- στα πρότυπα του νέου Ibiza. Έτσι, το Leon δε θα στηρίζεται αποκλειστικά στην πεντάθυρη έκδοση αμαξώματος όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα, προσεγγίζοντας ένα σαφέστατα πιο ευρύ κοινό, με το σπορ χαρακτήρα να χαρακτηρίζει και τις δύο εκδόσεις (πεντάθυρο και κουπέ).
Σχεδίαση που κλέβει την παράσταση
Πηγή έμπνευσης για το τρίτης γενιάς Leon αποτέλεσε το πρωτότυπο μοντέλο IBE Concept, που είδαμε στο σαλόνι της Γενεύης. Το ΙΒΕ διακρίθηκε για τη σχεδίασή του, η οποία ακολουθεί τη φιλοσοφία της φίρμας με την ονομασία "arrow design" (σχεδίαση βέλους) και η οποία χαρακτηρίζει και το Ibiza. Το επόμενης γενιάς Leon λοιπόν ακολουθεί αυτή τη φιλοσοφία, η οποία εκφράζεται κυρίως από την πλαϊνή σχεδίαση του αμαξώματος, που ενσωματώνει δύο αμφίδρομες ευθείες γραμμές, τονίζοντας το σπορ χαρακτήρα του. Στο εμπρός μέρος, τις εντυπώσεις κλέβουν τα πρωτότυπης σχεδίασης φωτιστικά σώματα, τα οποία ενσωματώνουν και στοιχεία LED τύπου ημέρας. Το Leon είναι έντονα μυώδες μέσω της σχεδίασης των φτερών, ενώ οι μικρές σε διαστάσεις πίσω πόρτες, αν και δεν έχουν "διακριτικές" χειρολαβές, όπως συμβαίνει στην υπάρχουσα γενιά, εντείνουν τη δυναμική του μοντέλου. Ιδιαίτερα καλαίσθητο και εξίσου δυναμικό χαρακτηρίζεται και το πίσω μέρος του νέου Leon, με κυρίαρχα στοιχεία τα ξεχωριστά σχεδιαστικά φωτιστικά σώματα και τις έντονες ακμές σε προφυλακτήρα και στο άνω μέρος της πίσω πόρτας, ως συνέχεια του πλαϊνού νεύρου.
Εσωτερικό Leon…
Η όμορφη και σπορτίφ σχεδίαση αναμένεται να συνεχιστεί και στο εσωτερικό του νέου Seat Leon, στοιχείο που άλλωστε συνοδεύει και τις δύο προηγούμενες γενιές του. Η ποιότητα κατασκευής αναμένεται αναβαθμισμένη σε σχέση με του τωρινού μοντέλου, με καλύτερης ποιότητας χρησιμοποιούμενα υλικά και καλύτερα πλαστικά τμήματα.
Μηχανικά μέρη και Σασί - Ανάρτηση
H νέα πλατφόρμα του Leon θα είναι η ίδια με της επόμενης γενιάς VW Golf (VII), που θα παρουσιαστεί το ίδιο έτος. Η οδική συμπεριφορά θα αποτελέσει και πάλι ένα από τα ισχυρά όπλα του Leon και έτσι η ανάρτηση θα βασιστεί πάνω στην κλασική διάταξη γονάτων ΜακΦέρσον εμπρός και σε άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με στοιχεία εκείνης, ωστόσο, να είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, σε μια προσπάθεια μείωσης του βάρους και της αναρτώμενης μάζας σε κάθε τροχό. Το τρίτης γενιάς Leon αναμένεται να είναι πιο κόμπακτ σε εξωτερικές διαστάσεις (4.315 χλστ. είναι το μήκος του υπάρχοντος Leon), κάτι που ωφελεί την εικόνα του και την οδική του συμπεριφορά, αλλά επηρεάζει αρνητικά τους χώρους, οι οποίοι ωστόσο αναμένεται να είναι επαρκείς για τουλάχιστον 4 επιβάτες.
Κινητήρες - Κιβώτια ταχυτήτων
Το Leon θα χρησιμοποιήσει για την κίνησή του τη γνωστή γκάμα κινητήρων TSI (Turbocharged Stratified Injection) της υπάρχουσας γενιάς, με τον 1,2 λίτρων αυτής της τεχνολογίας (με 105 ίππους) να αποτελεί τη βασική έκδοση, αντικαθιστώντας κατά πάσα πιθανότητα τον 1,4 λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα με τους 85 ίππους.
Στα 1,4 λίτρα θα διατίθεται η αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του κινητήρα με τους 125 ίππους, ενώ από κει και ύστερα η γκάμα θα πλαισιωθεί από τα μεγαλύτερης χωρητικότητας σύνολα των 1,8 και 2,0 λίτρων, με απόδοση 160 και 210 ίππων αντίστοιχα στην έκδοση FR. Σε εκείνη μάλιστα την έκδοση θα ενσωματωθεί το νέο κιβώτιο DSG της εταιρείας με 7 σχέσεις (ενδεχομένως υγρού τύπου και όχι ξηρού, όπως του τωρινού DSG7), περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις θα εφοδιάζονται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με ορισμένες (στα 1,2 και 1,8 λίτρα, κατά πάσα πιθανότητα) να διαθέτουν προαιρετικά το γνωστό 7τάχυτο DSG7.