ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/8/2010
Scoop
Nέο Peugeot 208
¶ξιο… τέκνο!
Διαβάστηκε από 13468 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/8/2010
Το νέο Peugeot 208 αναμένεται πραγματικά "ώριμο", ελκυστικό και αρκετά προηγμένο τεχνολογικά, ώστε να αποτελέσει έναν άξιο διεκδικητή της κορυφής στη μικρή κατηγορία.
Με μια ματιά...
• Ο διάδοχος του 207 • Με πολύ μοντέρνα εμφάνιση • Νέοι 3κύλινδροι τούρμπο κινητήρες • Λανσάρισμα στις αρχές του 2012
Έχοντας δημιουργήσει τη δική της παράδοση στα μικρά μοντέλα, η Peugeot θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται στην εν λόγω απαιτητική κατηγορία με ένα εντελώς νέο μοντέλο, το 208, η παρουσίαση του οποίου αναμένεται στις αρχές του 2012. Όπως φαίνεται και από την κωδική του ονομασία, το 208 είναι ο φυσικός συνεχιστής των 206 και 207, δύο αυτοκινήτων που στήριξαν εμπορικά τη γαλλική φίρμα σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια. ¶λλωστε, ειδικά το 207 βρέθηκε ουκ ολίγους μήνες την τελευταία τριετία στην κορυφή τόσο των ελληνικών, όσο και των ευρωπαϊκών πινάκων ταξινομήσεων. Με αυτό το δεδομένο λοιπόν ο ρόλος του 208 γίνεται πιο δύσκολος, αφού θα κληθεί να διαδεχτεί ένα αρκετά ολοκληρωμένο μοντέλο, προτάσσοντας πλεονεκτήματα που σχετίζονται κατά κύριο λόγο με την εμφάνιση αλλά και τις τεχνολογικές καινοτομίες που θα ενσωματώνει. Ας το δούμε αναλυτικά.
Δείχνει συμπαγές και κάπως «αγριεμένο»...
Εξετάζοντας την ηλεκτρονικά επεξεργασμένη κατασκοπευτική φωτογραφία του 208 που σας παρουσιάζουμε σε αποκλειστικότητα, φαίνεται πως ένα από τα «όπλα» του νέου μικρού μοντέλου της Peugeot θα είναι η εμφάνιση. Δυναμικές γραμμές, τονισμένοι «ώμοι», αρμονικές καμπύλες και συνολικά αρκετά μυώδες αμάξωμα είναι τα βασικά στοιχεία που περιμένουμε να δούμε στη σχεδίαση του 208. Ξεχωρίζουμε λεπτομέρειες όπως τα δυναμικά «νεύρα» σε σχήμα V στο καπό αλλά και στις πόρτες, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η οβάλ σχήματος και αρκετά μεγάλη εισαγωγή αέρα στη μάσκα. Υπεύθυνος για την εικόνα του 208 είναι ο Jean-Pierre Ploue, αρχισχεδιαστής στον όμιλο PSA Peugeot-Citroen. Από τα χέρια της δικής του ομάδας περνά και η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής φίρμας, στο πλαίσιο της οποίας θα ενταχθεί και το 208.
Kαι με νέους 3κύλινδρους τούρμπο κινητήρες
Το 208 θα γίνει φορέας τεχνολογικών καινοτομιών που σχετίζονται κατά κύριο λόγο με το οικολογικό προφίλ των κινητήρων του. Εκτός απροόπτου μάλιστα θα είναι το πρώτο μοντέλο της Peugeot στο οποίο θα χρησιμοποιηθούν οι νέοι 3κύλινδροι τούρμπο κινητήρες που ετοιμάζει η γαλλική φίρμα. Χωρίς να γνωρίζουμε ακόμη επίσημα στοιχεία για αυτούς, εκτιμούμε πως θα έχουν χωρητικότητα 1,0 ή και 1,2 λίτρων, με ισχύ άνω των 75 ίππων. Το βασικό τους χαρακτηριστικό θα είναι η αυξημένη απόδοση, η συγκρατημένη κατανάλωση και οι περιορισμένες εκπομπές CO2. Βέβαια, από την γκάμα του 208 δε θα απουσιάσει η εξελιγμένη μορφή των σημερινών 1,4 και 1,6 λίτρων βενζινοκινητήρων που γνωρίζουμε από το 207. Με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και επιπλέον εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας (π.χ. start/stop στον κινητήρα), οι συγκεκριμένοι κινητήρες αποτελούν ήδη ένα σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια της Peugeot να μειώσει το μέσο όρο εκπομπών CO2 στην γκάμα της. Στην κορυφή των διαθέσιμων εκδόσεων του 208 θα δούμε τις γνώριμης λογικής εκδόσεις GΤi και RC, με ιπποδυνάμεις που θα φτάνουν ή και θα ξεπερνούν τα 200 άλογα.
Το… «σόι» των Peugeot 20(X)
206+
207
Όπως προείπαμε, η παρουσία της Peugeot στη μικρή κατηγορία παρουσιάζεται ιδιαίτερα επιτυχημένη τα τελευταία χρόνια, με τα 206 και 207 διαδοχικά. Το 206 πραγματοποίησε το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο το 1998 και παρέμεινε στις περισσότερες αγορές ακόμη και μετά το λανσάρισμα του 207 (2006). Σήμερα η Peugeot διατηρεί στην γκάμα της σε ανανεωμένη μορφή το 207 αλλά και το αναβαθμισμένο 206+, ως ένα πιο προσιτό μικρό μοντέλο. Οι κινητήρες του 206+ είναι 1,1 και 1,4 λτ. (60 και 75 PS), ενώ στο 207, 1,4 λτ. με 75 και 95 ίππους, αλλά και 1,6 με 120 PS ή 1,6Τ με 150 και 175 PS.

Μεγάλη γκάμα εκδόσεων – Ανταγωνισμός
Όπως και το 207 έτσι και το 208 θα αποκτήσει ευρεία γκάμα εκδόσεων σε αμαξώματα. Ο πελάτης της γαλλικής φίρμας θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ 3θυρων και 5θυρων αμαξώματων, κάμπριο ή και στέισον βάγκον. Μάλιστα, η 3θυρη έκδοση θα έχει και διακριτικά κουπέ εμφάνιση, υιοθετώντας έτσι και ακόμα πιο σπορτίφ προφίλ. Εν τω μεταξύ δεν αναμένεται να αλλάξει η κατάσταση σε ό,τι αφορά στον ανταγωνισμό που θα έχει το 208. Έτσι, και το νέο μικρό μοντέλο της Peugeot θα βρει απέναντί του αντιπάλους ευγνωσμένης αξίας και με ευρεία απήχηση στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως τα Ford Fiesta, VW Polo, Opel Corsa και Toyota Yaris.