Διαβάστηκε από 31148αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/12/2010
Όσοι θέλουν να απαλλαγούν πλήρως από το ετήσιο "βάρος" των τελών κυκλοφορίας, μπορούν
να επιλέξουν μεταξύ 6 αυτοκινήτων
με βενζινοκινητήρες και ακόμα περισσότερων με ντίζελ, τα οποία σας παρουσιάζουμε κάνοντας παράλληλα συγκρίσεις.
Με τα νέα τέλη κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. που ταξινομούνται από 1/11/2010, δεν πληρώνουν όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν κάτω από 100 γρ./χλμ. CO2. Ο αριθμός αυτών που πωλούνται στην Ελλάδα είναι αρκετά περιορισμένος, αφού με κινητήρες βενζίνης είναι μόλις 6, εκ των οποίων τα 4 είναι μίνι (Fiat 500 0,9 MultiAir, smart fortwo 1,0 61/71PS mhd και Toyota iQ 1,0) και τα άλλα δύο μικρομεσαία (Toyota Auris HSD και Prius). Σε βάθος 5ετίας, το κέρδος που μπορεί να έχει κανείς με τα σημερινά δεδομένα τελών κυκλοφορίας μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 700 ευρώ (ποσό που αντιστοιχεί για αυτοκίνητο που εκπέμπει 140 γρ./χλμ. CO2). Χρήματα που για ένα μίνι μοντέλο όπως το νεότερο 500 0,9 MultiAir αρκούν για να διανύσει πάνω από 11.000 χλμ. (με εργοστασιακή κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. και τιμή λίτρου βενζίνης στο 1,5 ευρώ).
Παράλληλα, στο κοντινό μέλλον, τα αυτοκίνητα που θα λανσαριστούν στην Ελλάδα και εκπέμπουν κάτω από 100 γρ./χλμ. CO2, είναι το Lexus CT 200h (Φεβρουάριος 2011), το Nissan Micra 1,2 98 PS (την ερχόμενη άνοιξη), το Hyundai i10 1,0 (μέσα στο 2011) και πιθανότατα και άλλα ακόμα μέχρι το 2012 που δεν έχουν μπει στην παραγωγή. Επίσης, όσον αφορά στο θέμα που ακολουθεί, εκτός από τα βενζινοκίνητα, σας παρουσιάζουμε και τα μοντέλα που διατίθενται στην Ελλάδα με κινητήρες πετρελαίου και εκπομπές διοξειδίου κάτω από 100 γρ./χλμ., των οποίων επιλέξαμε τις φθηνότερες σε τιμή εκδόσεις.