Διαβάστηκε από 41009αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/12/2010
Η σύγχρονη τάση θέλει τα περισσότερα μικρά και μεσαία SUV να είναι διαθέσιμα εκτός από τις τετρακίνητες και σε δικίνητες εκδόσεις. Σε τελική ανάλυση όμως, πόσο μεγάλο πρόβλημα δημιουργεί σε ένα σύγχρονο αστό η έλλειψη 4Χ4; Συγκρίνοντας 3 χαρακτηριστικά ζευγάρια στο δρόμο, αλλά και στην πίστα Attart Off Road Park, δίνουμε τις απαντήσεις που χρειάζονται.
Attart off road Park: H χαρά του 4x4
Στη θέση Ντάρδεζα στην Κερατέα, βρίσκεται ο πολυχώρος Attart off road Park (τηλ: 22990 63187), του πολυπρωταθλητή αγώνων 4Χ4, Στέφανου Αττάρτ. Μπορείτε να επιλέξετε από light μέχρι extreme δοκιμασίες 4X4 στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα, ενώ πλέον μπορείτε να ασχοληθείτε και με άλλες δραστηριότητες, όπως paintball, τοξοβολία και λοιπά… Μια επίσκεψη σε αυτό το χωμάτινο λούνα παρκ θα σας γεμίσει χαμόγελα…
Δεκάδες έρευνες έχουν δείξει πως το 99% των αγοραστών τετρακίνητων οχημάτων ελεύθερου χρόνου δεν έχουν καν σκοπό να προσπαθήσουν να εξαντλήσουν τις εκτός δρόμου ικανότητες του αυτοκινήτου τους. Θεωρητικά λοιπόν, αν ζούσαμε σε μία κοινωνία που μένει στα απαραίτητα και απεχθάνεται τα περιττά, τότε πιθανότατα τα τετρακίνητα SUV να είχαν θέση στις λίστες αγοράς μόνο με… παραγγελία. Η πράξη όμως, δείχνει πως τα οχήματα αυτά πωλούνται κατά κόρον. Προφανώς, δεν τα αγοράζουν αυτοί που τα χρειάζονται, αλλά αυτοί που απλώς τα θέλουν. Αίσθηση χωρίς τα περιττά…
Θα μπορούσε να είναι και σχήμα οξύμωρο, ένα SUV χωρίς κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, όμως η χρήση των αυτοκινήτων αυτών δείχνει πως μπορούν να απαλλαχθούν από την τετρακίνηση, με οφέλη τόσο στην τιμή όσο και στην κατανάλωση.
Ένα SUV με κίνηση στους δύο τροχούς, είτε εμπρός είτε πίσω, είναι πιθανότερα μια καλύτερη αγορά για κάποιους, αφού παρέχει το 100% αυτών που αναζητάμε σε χαμηλότερη τιμή. Και τι ζητάνε οι περισσότεροι αγοραστές σε ένα SUV; Το ύψος, την πανοραμική θέση οδήγησης, τους χώρους και την αίσθηση ασφάλειας και… υπεροχής, που τέτοια οχήματα προσδίδουν στους αγοραστές τους.Ούτως ή άλλως, τα σύγχρονα SUV έχουν γυρίσει την πλάτη στις σκληροτράχηλες δυνατότητες και διαθέτουν χαρακτηριστικά και μηχανικά μέρη, που περιορίζουν τη χρήση τους σε χωματόδρομους και σε παραλίες.
Οποιοδήποτε άλλο εμπόδιο θα γίνει απροσπέλαστο, ενώ σημαντικό ρόλο παίζουν και τα ασφάλτινα ελαστικά, που θα προδώσουν αμέσως κάθε προσπάθεια να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο. Η τετρακίνηση, όσον αφορά στην ικανότητα εκτός δρόμου, έχει περιορισμένο ρόλο σε αυτά τα μοντέλα, ούτως ή άλλως. H πράξη δείχνει… Θέλοντας να ρίξουμε φως στην υπόθεση υποβάλλαμε 3 σύγχρονα SUV (Μitsubishi ASX, Skoda Yeti και VW Tiguan) σε δοκιμασία εντός και εκτός δρόμου και, συγκρίνοντας τα στοιχεία σχετικά με το κόστος χρήσης τους, αποφασίσαμε, με στοιχεία, πόσο απαραίτητη είναι τελικά η τετρακίνηση και το έξτρα κόστος, που αυτή φυσικά πρεσβεύει… Έχουμε λοιπόν ωριμάσει αρκετά ούτως ώστε να ξέρουμε γιατί αγοράζουμε ένα αυτοκίνητο;