Διαβάστηκε από 41254αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/12/2010
Με στόχο τη διευκόλυνση των μετακινήσεων, ειδικά στις αστικές περιοχές, τα αυτόματα και ημιαυτόματα κιβώτια κάθε είδους, δίνουν το σύνθημα για απαλλαγή από το άγχος της χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων και το πάτημα του συμπλέκτη. Ιδού όλα τα μικρομεσαία μοντέλα της ελληνικής αγοράς, που δεν έχουν ανάγκη το αριστερό σας πόδι και το δεξί σας χέρι!
Η εξέλιξη της τεχνολογίας των αυτοκινήτων έφερε στο φως νέες ιδέες, για την αντιμετώπιση του θέματος "αλλαγή σχέσεων, χωρίς πάτημα συμπλέκτη". Έτσι, πέρα από την βελτιστοποίηση των κλασικών αυτόματων κιβωτίων (έφτασαν να έχουν μέχρι και 8 σχέσεις, προσομοίωση σειριακής λειτουργίας και δυνατότητα προσαρμογής στο ατομικό στιλ κάθε οδηγού), εμφανίστηκαν τα ημιαυτόματα σειριακά, τα διπλού συμπλέκτη και τα συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Ο πλουραλισμός, πλέον, στο θέμα της μετάδοσης της κίνησης, δίνει τη δυνατότητα στους αγοραστές να επιλέξουν, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις θελήσεις τους. Και δόξα τον Θεό, η δημοφιλέστατη κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, έχει κιβώτια για όλα τα γούστα!
Χειροκίνητο (+): Αμεσότητα στην οδήγηση,
Σπορ αίσθηση, Ελαχιστοποίηση απωλειών, Δυνατότητα φρεναρίσματος με τον κινητήρα (-): Κούραση (ειδικά στην
κίνηση), Λάθος επιλογές σχέσεων, Καταπόνηση δίσκου/ συμπλέκτη
Κλασικά αυτόματα κιβώτια
Εδώ, ο μετατροπέας ροπής αντικαθιστά τον κλασικό συμπλέκτη. Σήμερα, έχουν εξελιχθεί σε βαθμό, που να έχουν και σειριακή λειτουργία. (+): ¶νεση, Αξιοπιστία/μακροζωία, Δεν χρειάζεται φρένο στην ανηφόρα
(-): Απώλειες ισχύος, Αυξημένη κατανάλωση, Μειωμένες επιδόσεις
Ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη (+): Ταχύτητα αλλαγών, Ομαλότητα
Αίσθηση μη διακοπής
παροχής ισχύος, Καλύτερη ή ίδια κατανάλωση, με αντίστοιχη χειροκίνητη έκδοση,
Συνδυασμός άνεσης αυτόματου και αίσθησης σειριακού (-): Κόστος, Πολυπλοκότητα κατασκευής