Διαβάστηκε από 26297αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/7/2011
Στο πέρασμα των τελευταίων 10 χρόνων, οι μηχανές εξελίχθηκαν για να υπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες των χειριστών τους. Στον κόσμο του αυτοκινήτου, αυτό θα πει εξέλιξη και μεταμόρφωση προς μία μορφή
μετακινήσεων πιο ασφαλή και πιο φιλική στο περιβάλλον, μέσα από την εφαρμογή προσιτής τεχνολογίας.
Τότε…
Δε χρειάζεται παρά να κοιτάξεις τους τιμοκαταλόγους των αυτοκινήτων πριν από 10 χρόνια για να καταλάβεις της διαφορά με το σήμερα. Τότε, το "Turbo" αναφερόταν ολογράφως σαν εξέχον χαρακτηριστικό της έκδοσης. Ένα μικρό αυτοκίνητο, με 100 ίππους, κατατασσόταν στα "Μικρά GT". O αριθμός των αερόσακων, τις περισσότερες φορές μεταξύ "2-4" αναγραφόταν στα διακριτικά της έκδοσης, ενώ πολλές φορές το βλέπαμε σε αυτοκόλλητο και στο πίσω καπό του αυτοκινήτου. Τότε το ακρωνύμιο "ESP" ήταν τόσο σπάνιο, που συνόδευε μόνο πολύ ακριβά μοντέλα, ενώ η κοινή λογική ήθελε το απλό "ABS" να στολίζει τα διακριτικά ενός "ολοκληρωμένου" αυτοκινήτου. Ακόμα και το "Α/C" ή το "P/S" ({Power Steering = Υδραυλικό Τιμόνι) ήταν selling points του αυτοκινήτου, αφού δεν θεωρούνταν αυτονόητος εξοπλισμός. 10 χρόνια πριν τα best seller της ελληνικής, και όχι μόνο, αγοράς χαρακτηρίζονταν από μία τάση συγκρατημένης εφαρμογής της τεχνολογίας, η εξέλιξη της οποίας γινόταν ακόμα με ρυθμούς που μπορούσες να παρακολουθήσεις.
Τώρα…
Σήμερα, μετά από 10 χρόνια, τα best seller, τα μοντέλα που αποτυπώνουν καλύτερα τις τάσεις κάθε εποχής και βοηθούν στην εξέλιξή τους, έχουν "μεγαλώσει" κατά, τουλάχιστον, 2 γενιές και οι διαφορές είναι, πλέον, εμφανείς. Το να επισημάνουμε ότι ο κλιματισμός και το υδραυλικό τιμόνι θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ στη λίστα του βασικού εξοπλισμού, είναι περιττό. Τώρα τη διαφορά την κάνει ο διζωνικός ή και πολυζωνικός κλιματισμός. Το υδραυλικό τιμόνι έχει "πάει περίπατο", προς χάρη της οικονομίας που εξυπηρετείται καλύτερα από την ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα. Το turbo αρκείται μόνο στο "T" του τίτλου και δεν εξυπηρετεί μόνο το ξέσπασμα των επιδόσεων, αλλά προασπίζει το downsizing που εγγυάται λίγα κυβικά, με πλούσιες επιδόσεις και, πάνω απ´ όλα, χαμηλή κατανάλωση. Με τον αριθμό των αερόσακων να έχουν φτάσει τους 9, η αναφορά λιγότερων από 6 θεωρείται περιττή, ενώ κάτι λιγότερο από 5 αστέρια στα crash tests του EuroNCAP, είναι μεμπτό. Στο ίδιο πνεύμα, το ABS έχει γίνει ακόμα ένα ακρωνύμιο που συνοδεύει το "must" ESP, το οποίο πλαισιώνεται και από πολλά άλλα ηλεκτρονικά καλούδια.
Η βαθμολογία του EuroNCAP σε όλα τα μοντέλα αφορά στην προστασία των ενήλικων επιβατών.
Από τα χαρακτηριστικά στοιχεία προόδου οι σύγχρονοι κινητήρες χαμηλού κυβισμού με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό.
Ο αριθμός των αερόσακων έχει φτάσει, αισίως, τους 7, στα mainstream best seller.
Οι νέες τεχνολογίες έχουν βελτιώσει το δείκτη NVH (Noise, Vibration, Harshness) των νέων μοντέλων.
Φαίνονται εξίσου ασφαλή, αλλά τα χωρίζουν πολλοί πόντοι στα τεστ αξιολόγησης του EuroNCAP.
Η προσοχή στον περιορισμό του ενεργειακού αποτυπώματος έχει οδηγήσει σε πιο οικολογικές μεθόδους κατασκευής, όπως είναι οι βαφές με υδατοδιαλυτά χρώματα.