Καλό είναι να μην φρενάρουμε ή να αλλάζουμε κατεύθυνση απότομα, γιατί υπάρχει κίνδυνος απώλειας ελέγχου.
Αντιμετώπιση υδρολίσθησης
(18/9/2012)
Ένα από τα πιο επικίνδυνα φαινόμενα όταν κινούμαστε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι η υδρολίσθηση, την οποία τη συναντάμε κυρίως κατά τη διάρκεια των φθινοπωρινών και χειμερινών μηνών.
Το φαινόμενο κατά το οποίο, οι τροχοί του αυτοκινήτου «πλανάρουν» πάνω σε ένα λεπτό στρώμα νερού και η πρόσφυση των ελαστικών είναι πολύ μικρή, ονομάζεται υδρολίσθηση. Τα ελαστικά μπορούν να αποβάλουν κάποια ποσότητα νερού, ώστε το πέλμα να μη χάνει την επαφή του με το βρεγμένο οδόστρωμα. Αυτό βέβαια γίνεται μέχρι κάποια συγκεκριμένη ταχύτητα, την οποία αν ο οδηγός ξεπεράσει, τότε ξεπερνάει και τη δυνατότητα αποχέτευσης των ελαστικών, με αποτέλεσμα μία μικρή ποσότητα νερού, μεταξύ του ελαστικού και του δρόμου, να εμποδίζει την επαφή τους.
Όσο μεγαλώνει η ταχύτητα του οχήματος στο βρεγμένο οδόστρωμα, τόσο μειώνεται η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με αυτό. Για παράδειγμα, στα 100χλμ./ώρα το πέλμα πατάει λιγότερο από όταν η ταχύτητα είναι 60 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα την σημαντική μείωση της πρόσφυσης.
Για να αποφύγουμε περιπτώσεις υδρολίσθησης, θα πρέπει να κρατάμε το τιμόνι σταθερό στην προεπιλεγμένη πορεία και δεν πρέπει να φρενάρουμε απότομα ή να αλλάζουμε πορεία, γιατί υπάρχει κίνδυνος απώλειας του ελέγχου. Επίσης, καλό είναι να κατεβάζουμε ταχύτητα ή να αφήνουμε το γκάζι προοδευτικά, για να μειώσουμε την ταχύτητα του οχήματος.