Εμφάνιση, ευρυχωρία και value for money αποτελούν τα βασικά όπλα του νέου Peugeot 301 στη μάχη της επικράτησης των μικρομεσαίων οικογενειακών.
Η οδική συμπεριφορά και αίσθηση εμπνέουν τον οδηγό ακόμη και για κίνηση… πέρα των οικογενειακών ρυθμών.
Λιτό και κάπως παλαιομοδίτικο το σκουρόχρωμο ταμπλό με καλό όμως φινίρισμα και στιβαρή συναρμογή.
Μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα για το κορυφαίας χωρητικότητας πορτ μπαγκάζ.
Δοκιμή: Peugeot 301 1,6 HDi
Διαβάστηκε από6250αναγνώστες
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/11/2012
Με όπλα την κορυφαία του ευρυχωρία και την προσιτή τιμή, το Peugeot 301 κλείνει το μάτι στους οικογενειάρχες που αναζητούν ουσία και ωριμότητα στις μετακινήσεις τους με λογικό budget…
+ Χώροι επιβατών και αποσκευών, στιβαρή κατασκευή, τράβηγμα κινητήρα, οικονομία, οδική συμπεριφορά, value for money
- Λιτό ταμπλό, μη ρυθμιζόμενο σε απόσταση τιμόνι, όχι άνετα καθίσματα
Σε δύσκολους οικονομικούς καιρούς, η έλευση αυτοκινήτων σαν το νέο Peugeot 301 μόνο ως μάννα εξ΄ ουρανού μπορεί να χαρακτηριστεί για όσους οικογενειάρχες αναζητούν ένα ευρύχωρο σεντάν με compact διαστάσεις και χαμηλό κόστος κτήσης και χρήσης.
Βασισμένο σε δοκιμασμένα μηχανικά μέρη και κατασκευασμένο στο εργοστάσιο της γαλλικής φίρμας στο Φίγκο της Ισπανίας, το Peugeot 301 έχει μήκος 4,442 μέτρα και σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Απεναντίας δείχνει κομψό, ειδικά στο μπροστινό μέρος, που διαθέτει αισθητικά στοιχεία από το μεγαλύτερο Peugeot 508. Στο πίσω μέρος ο τρίτος όγκος δείχνει εναρμονισμένος στο υπόλοιπο αμάξωμα, ενώ τα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν σε αυτά του 208.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του 301 είναι η ευρυχωρία, ένας τομέας που κυριολεκτικά δεν παίζεται στην μικρομεσαία κατηγορία. Αξιοποιώντας στο έπακρο το μεγάλο μεταξόνιο των 2.650 χλστ., το αυτοκίνητο μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 μεγαλόσωμους επιβάτες. Ούτε στο πορτ μπαγκάζ έχει αντίπαλο, αφού διαθέτει κορυφαία τιμή 506 λίτρων και συγκρίνεται με αυτή μεσαίων μοντέλων. Επιπλέον, οι πλάτες του πίσω καθίσματος μπορούν να αναδιπλωθούν και να προσφέρουν ακόμη περισσότερο χώρο 1.038 λτ.
Στο εσωτερικό του 301, η Peugeot ακολουθεί λιτές και απλές γραμμές με τη στιβαρότητα της κατασκευής να κερδίζει τις εντυπώσεις ουσίας. Στο ποιοτικό κομμάτι, έχει επιλέξει σκληρά πλαστικά, που όμως δείχνουν πως είναι σε θέση να αντέξουν στο χρόνο και τις κακουχίες. Το φινίρισμα είναι σε καλά επίπεδα. Η λιτή σχεδίαση εξασφαλίζει και καλή εργονομία, αν και η τοποθέτηση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα, στη βάση της κεντρικής κονσόλας και εκατέρωθεν του επιλογέα ταχυτήτων, δεν είναι και τόσο βολική.
Ο κινητήρας 1,6 HDi, που κινεί το 301, αποδίδει 92 ίππους, αλλά έχει τονισμένα χαρακτηριστικά ροπής με 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη είναι κάπως θορυβώδης ειδικά στις υψηλές στροφές, αλλά δε χρειάζεται να τον δουλεύει κανείς εκεί, αφού στις χαμηλομεσαίες εμφανίζει εντυπωσιακό τράβηγμα. Το μεγάλο πλεονέκτημα βέβαια του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η οικονομία καυσίμου, αφού τα 4,3 λτ./100 χλμ. (112 γρ. CO2/χλμ.) είναι μια κορυφαία τιμή για την κατηγορία.
Στο δρόμο τo αυτοκίνητο διατηρεί όλα τα καλά στοιχεία της συνταγής Peugeot, η οποία χαρακτηρίζεται από την άνεση και τα ευχάριστα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η οδική συμπεριφορά και αίσθηση εμπνέουν τον οδηγό ακόμη και για κίνηση… πέρα των οικογενειακών ρυθμών, παρέχοντάς του πολύ καλή αίσθηση μέσω του τιμονιού. Η ανάρτηση βασίζεται σε γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω συμβάλλοντας στην πολιτισμένη συμπεριφορά και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης των κινητήριων τροχών.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το Peugeot 301, μπορείτε να διαβάσετε την αναλυτική δοκιμή, στις σελίδες του περιοδικού Auto Τρίτη, που κυκλοφορεί στα περίπτερα.