Αποστολή στην Αυστρία: Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q6 e-tron

5.117 Επισκέψεις στο άρθρο (24/4/2024)
Αποστολή στην Αυστρία: Πρώτη επαφή με το νέο Audi Q6 e-tron
11 Φωτογραφίες »

- Πολυτελέστατο & επιβλητικό σε εμφάνιση ηλεκτρικό SUV
- Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPE: Είναι το πρώτο αυτοκίνητο σε αυτό το δάπεδο
- Έχει ενεργά LED φώτα που επικοινωνούν με τους άλλους χρήστες του δρόμου
- Καμπίνα με τρεις οθόνες και infotainment με λειτουργικό Android
- Με 388 άλογα και αυτονομία έως 625 χλμ.
- Διαθέσιμο για παραγγελία από 83.980 ευρώ στην Ελλάδα

Audi Q6 e-tron: Πολυτέλεια & επιβλητική εμφάνιση

Η Audi έχει χαράξει την πορεία της προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας, θέλοντας να λανσάρει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα από το 2026 και έπειτα. Πιστή στα πλάνα της, αποκάλυψε πριν λίγους μήνες το νέο Audi Q6 e-tron και σήμερα βρισκόμαστε στη Βιέννη, καλεσμένοι της Audi, για μια πρώτη επαφή.
 
Το νέο Q6 e-tron είναι ένα ηλεκτρικό, μεσαίο premium SUV 4,77 μέτρων με macho σχεδίαση που εμπλουτίζει τη γκάμα, καθώς μπαίνει σφήνα ανάμεσα στην ηλεκτρική ναυαρχίδα Q8 e-tron και το οικογενειακό SUV Q4 e-tron.
 
Σε ό,τι αφορά την επιβλητική παρουσία του Q6 e-tron, αυτή εκφράζεται μέσα από τις δυναμικές γραμμές και τις καλλίγραμμες καμπύλες που διατρέχουν το αμάξωμα, ως μέρος της σχεδιαστικής γλώσσας που παραπέμπει εν πολλοίς στα μοντέλα της οικογένειας e-tron. Χαρακτηριστικά στοιχεία του ντιζάιν, η κλειστή, singleframe οκταγωνική γρίλια που εδράζεται ανάμεσα στα «έξυπνα» LED φώτα, οι έντονες νευρώσεις στους «ώμους» των θόλων και τα ενιαία φώτα πίσω με τη γνώριμη υπογραφή των ηλεκτρικών μοντέλων της Audi.

Έχει ενεργά LED φώτα που επικοινωνούν με τους άλλους χρήστες του δρόμου

Ενδιαφέρον προκαλούν τα τελευταίας τεχνολογίας ενεργά LED φώτα, τα οποία μπορούν να αλλάζουν δυναμικά την «υπογραφή» τους. Τα μπροστινά φώτα προσφέρουν έως και οκτώ διαφορετικές υπογραφές, επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο στον εκάστοτε ιδιοκτήτη να εξατομικεύει το αυτοκίνητό του. Στο πίσω μέρος, τα OLED φώτα αποκτούν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο καθώς, για πρώτη φορά, μπορούν να επικοινωνούν με τους άλλους χρήστες του δρόμου και παίρνοντας την κατάλληλη μορφή να τους ενημερώνουν για ακινητοποιημένα αυτοκίνητα από ατυχήματα ή βλάβες, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο στον τομέα της οδικής ασφάλειας.

Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPE: Είναι το πρώτο αυτοκίνητο σε αυτό το δάπεδο

Κάτι στο οποίο στάθηκαν οι άνθρωποι της Audi είναι το δάπεδο πάνω στο οποίο βασίζεται το νέο ηλεκτρικό SUV. Πρόκεται για την πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE), η οποία εξελίχθηκε σε συνεργασία με την ομόσταβλη Porsche και, σύμφωνα με τους Γερμανούς, μπορεί να συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας έως και 30% παράλλημα με την βελτίωση της απόδοσης του ηλεκτροκίνητου συνόλου έως και 33%. Μάλιστα, αυτό είναι το πρώτο μοντέλο που χτίζεται πάνω σε αυτό το πάτωμα με τις διαστάσεις του μοντέλου να ορίζονται στα 4.771 χλστ. μήκος, 1.993 χλστ. πλάτος και 1.648 χλστ. ύψος, ενώ το μεταξόνιο μετράται στα 2.899 χλστ.. Το τελευταίο στοιχείο μεταφράζεται σε άπλετους χώρους στην καμπίνα με μεγάλο «αέρα» για τα γόνατα και το κεφάλι σε συνδυασμό πάντα με την ηλεκτρική φύση του μοντέλου, ήτοι την απουσία τούνελ μετάδοσης και το flat δάπεδο. Μιλώντας για χώρους, το Q6 e-tron μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές έως 526 λίτρα στο πορτμπαγκάζ, συν 64 λίτρα κάτω από το καπό, που μπορεί να χωρέσει μια ταξιδιωτική τσάντα.

Καμπίνα με τρεις οθόνες και infotainment με λειτουργικό Android

Περνώντας στην καμπίνα, πέρα από άνετη για 5 ενήλικες και τις αποσκευές τους, είναι εντυπωσιακή σε ντιζάιν, πολυτελής σε υλοποίηση και εφοδιάζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Σε πρώτο πλάνο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 11,9 ιντσών και η καλή σε ευκρίνεια και ταχύτητα οθόνη αφής 14,5 ιντσών του καινούργιου infotainment της Audi. Οι δύο οθόνες «στεγάζονται» σε ένα ενιαίο curved πλαίσιο, κεκλιμένο προς τον οδηγό για ευκολία, ενώ υπάρχει και μία τρίτη τοποθετημένη μπροστά από τη θέση του συνοδηγού. Η τελευταία έχει διαγώνιο 10,9 ιντσών και επιτρέπει στον συνοδηγό να βλέπει ταινίες και βίντεο, να παρακολουθεί τις πληροφορίες πλοήγησης, αλλά και να βρίσκει τους κοντινούς σταθμούς φόρτισης. Για πρώτη φορά το infotainment χρησιμοποιεί λειτουργικό Android και φυσικά μπορεί να δέχεται ασύρματες ενημερώσεις. Παράλληλα, χωρίς να συνδέεται με κάποιο smartphone, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να κατεβάζει εφαρμογές από άλλες εταιρείες, όπως για παράδειγμα το Youtube.

Μία εργονομική λεπτομέρεια που ξεχωρίσαμε στην πολυτελή καμπίνα του νέου Q6 e-tron είναι πως τα πλήκτρα αφής για τον χειρισμό των φώτων βρίσκονται ενσωματωμένα σε μια μαύρη γυαλιστερή κονσόλα στην πόρτα του οδηγού, μπροστά από τους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα.

Από εκεί και έπειτα, στο τεχνολογικό σκέλος διατίθεται Head-Up Display (HUD) επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο προβάλει τις απαραίτητες πληροφορίες (ταχύτητα, σήματα κυκλοφορίας και οδηγίες πλοήγησης) στον οδηγό σαν να βρίσκονται σε απόσταση περίπου 200 μέτρων, ενώ σχηματίζει μία νοητή οθόνη με διαγώνιο 88 ιντσών από τη θέση του οδηγού. Το «παρών» δίνει και ο νέος προσωπικός βοηθός (Audi Assistant), ο οποίος μπορεί να καταλαβαίνει έως και 800 διαφορετικές εντολές. Πέρα από αυτά, υπάρχει μία πλήρης σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, με το Cruise Control, το σύστημα διατήρησης λωρίδας, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και άλλα να είναι μέρος του στάνταρ εξοπλισμού.

Με 388 άλογα και αυτονομία έως 625 χλμ.

Κάτω από το macho αμάξωμα βάρους 2.325 κιλών του Audi Q6 e-tron περικλείεται μια μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμη) με 180 κυψέλες, η οποία ζυγίζει περί τα 570 κιλά και είναι σε θέση να προσφέρει ακόμα και έως 625 χιλιόμετρα αυτονομία. Σε ό,τι αφορά την ισχύ, το νέο ηλεκτρικό SUV εξοπλίζεται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ με τη συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται στα 388 άλογα με 580 Nm ροπής για το Q6 e-tron, ενώ υπάρχει και το «καυτό» SQ6 των 517 ίππων που δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε στην παρουσίαση. Αναφορικά με τις επιδόσεις να πούμε πως το Q6 e-tron απαιτεί 5,9 δευτερόλεπτα για να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα.
 
Κλείνοντας, για τη φόρτιση του Q6 e-tron, το στρατόπεδο της Audi αναφέρει πως, χάρη στην αρχιτεκτονική 800V που υποστηρίζει η ΡΡΕ πλατφόρμα, το ηλεκτρικό SUV μπορεί να φορτίσει με ισχύ έως και 270 kW. Ως εκ τούτου, με τον κατάλληλο φορτιστή μπορεί να πάρει αυτονομία 255 χιλιόμετρα με φόρτιση μόλις 10 λεπτών. Παράλληλα, μέσω ενος γραφικού οι άνθρωποι της Audi υποστηρίζουν ότι η αναπλήρωση της μπαταρίας από το 10% έως το 80% γίνεται σε περίπου 21 λεπτά, καθώς έως το 50% περίπου αντλεί ενέργεια με πάνω από 250 kW και από εκεί και έπειτα ξεκινά να φθίνει η ροή.

Διαθέσιμο για παραγγελία από 83.980 ευρώ στην Ελλάδα

Σχετικά με την άφιξή του στην Ελλάδα, το νέο Audi Q6 e-tron είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με τις τιμές του να ξεκινούν από 83.980 ευρώ στην έκδοση Base. Σημειώστε πως λίγο αργότερα θα λανσαριστούν και πισωκίνητες εκδόσεις με μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh και 83 kWh (σ.σ. δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η ωφέλιμη χωρητικότητα, αλλά οι άνθρωποι της Audi υπολογίζουν ότι θα είναι περίπου 77-78 kWh), με την τελευταία να αποτελεί την εισαγωγική έκδοση του μοντέλου.

test center
SEAT