Εσείς γνωρίζετε από αυτόματα κιβώτια; Και αν ναι ποιο είναι το αγαπημένο σας είδος αυτόματου κιβωτίου; Ή μήπως προτιμάτε τα χειροκίνητα;
Ξέρεις από αυτόματα ή απλά λες «δεν θέλω»;
18.180 Επισκέψεις στο άρθρο (15/7/2020)
Νομίζετε πως όταν λέμε αυτόματο κιβώτιο, εννοούμε ένα μόνο είδος; Μία μόνο τεχνολογία; Πιστεύετε πως όλα τα αυτόματα αυτοκίνητα είναι τα ίδια; Δείτε τώρα τα είδη αυτόματων κιβωτίων. Ποια από αυτά γνωρίζατε;
Δεν αρέσουν, λέει, τα αυτόματα κιβώτια στους Έλληνες αγοραστές και για αυτό δεν τα προτιμούν. Μα πως γίνεται να μην αρέσουν; Αφού μιλάμε για μια ομάδα διαφορετικών συστημάτων που δεν μοιάζουν σε τίποτα το ένα με το άλλο, με τη μόνη εξαίρεση ότι μπορούν όλα να αλλάζουν ταχύτητα μόνα τους.
Ο τρόπος όμως είναι αυτό που έχει μεγάλη σημασία. Αυτό που δεν αρέσει στον έναν, είναι τέλειο για τον άλλον. Μήπως είναι ώρα να δείτε τι σας αρέσει και τι όχι πριν απλά πείτε «δε μου αρέσουν τα αυτόματα»;
Το πιο απλό αυτόματο είναι ουσιαστικά ένα μηχανικό κιβώτιο με σύστημα αυτόματης αλλαγής ταχυτήτων. Συνήθως τέτοια αυτοματοποιημένα μηχανικά, ή αλλιώς αυτόματα μονού συμπλέκτη, τα βρίσκουμε σε μίνι και μικρά αυτοκίνητα. Ο λόγος είναι ότι είναι ελαφριά, δεν πιάνουν χώρο, είναι φθηνά και δεν θέλουν ξεχωριστή εξέλιξη από τα απλά μηχανικά. Είναι όμως και τα πιο απότομα και αργά στις αλλαγές.
Αμέσως μετά, τα συστήματα διπλού συμπλέκτη, διορθώνουν τα κακώς κείμενα των παραπάνω. Οι αλλαγές είναι αστραπιαίες, ομαλές, βολεύουν για κίνηση χαλαρή ή γρήγορη και είναι μάλλον η καλύτερη εξέλιξη στα κιβώτια. Είναι όμως ακριβά και δεν πάνε με πολύ δυνατά μοτέρ.
Αν θες δύναμη θα πας στο κλασσικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Κλασσικό μόνο στην αρχή λειτουργίας, γιατί με 8, 9 και δέκα σχέσεις, αστραπιαίες αλλαγές, πολύ καλή κατανάλωση, συγκρατημένο βάρος και με αντοχή σε τεράστιες ροπές (και άρα μοτέρ) τα σημερινά κλασσικά αυτόματα είναι άριστα. Απλά πάνε σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα.
Από κει και πέρα έχουμε τα κιβώτια συνεχώς μεταβαλόμενης σχέσης. Θεωρητικά με άπειρες σχέσεις, αν και συνήθως προσφέρονται με 6, 7 ή οκτώ (εικονικές) στη χειροκίνητη λειτουργία τους. Δεν είναι πολύ δημοφιλή στην Ευρώπη και έτσι τα αυτοκίνητα στα οποία τα βρίσκουμε είναι λίγα, όμως η λειτουργία τους είναι απαλή, αν και δεν προβλέπονται για σβέλτη οδήγηση.
Στα "απαλά" κιβώτια, κερδίζουν ασυζητητί τα συστήματα μετάδοσης των υβριδικών της Toyota που ουσιαστικά έχουν μία σχέση, όπως και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα. Όταν το συνηθίσεις, όλα τα άλλα κάνουν τα αυτοκίνητα να μοιάζουν με φορτηγά στο δρόμο. Πρέπει όμως να το δοκιμάσεις.
Εσείς γνωρίζετε από αυτόματα κιβώτια; Ξέρετε τις διαφορές; Ή απλά τα τσουβαλιάζετε όλα τα αυτόματα μαζί και λέτε «δεν θέλω». Έχετε οδηγήσει αυτόματο και δεν σας άρεσε; Τι είδους αυτόματο ήταν αυτό; Τι άποψη έχετε;
....Στην Αμερικη λενε, οτι ''τα αυτοκινητα με ταχυτητες τα οδηγανε μονο καποιοι Ευρωπαιοι και οι....μηχανικοι αυτοκινητων''. Προφανως γιατι αυτοι γνωριζουν οτι τα αυτοματα ειναι πολυ πιο ζημιαρικα απο τα αλλα και οι βλαβες στο αυτοματο κιβωτιο πανακριβες.
Ωραία τα σύγχρονα αυτόματα(πχ steptronic),με συνετη χρηση διευκολύνουν αφάνταστα την οδήγηση , ειδικα μεσα στην πολη.Ωστόσο στην κακομεταχείριση και γενικά στην σκληρη χρηση δεν τα βλέπω να ανταποκρίνονται και πολυ.Πολλά χειροκίνητα παρολη την ταλαιπωρία που τραβανε απο ατσουμπαλους οδηγους ζουν για πολλες εκατοντάδες χιλιάδες χλμ.Δεν νομίζω να συμβαίνει το ιδιο με τα αυτόματα στα οποία οι ζημιές είναι πανάκριβες
Συνήθως οι πολέμιοι των σύγχρονων αυτόματων είναι όσοι δεν τα έχουν οδηγήσει καθόλου, ή κάποια στιγμή πριν 20 χρόνια κάπου, κάπως, κάποιο αυτόματο τους παίδεψε δεν τα κατάφεραν, το «φοβήθηκαν», κ από τότε τα κατηγορούν.
Είναι απλά η μέρα με τη νύχτα (δεν υπάρχει σύγκριση), σε ευκολία, άνεση, κ ταχύτητα αλλαγής στις επιταχύνσεις. Ναι, υπάρχουν κ πολύ πολύ ιδιαίτερες περιπτώσεις μανούβρας, που ένα αυτόματο δεν μπορει να «αποδώσει» με ακρίβεια την επιθυμία ενός έμπειρου οδηγού ( 0,02% των περιπτώσεων).
Και ναι, πρέπει να είσαι προσεκτικός στη χρήση, κοτσάνες κ αδιαφορία θα κοστίσει στην τσέπη, όπως κάθε τι πολύπλοκο κ εξειδικευμένο σε αυτή τη ζωή!
Κλασική επιλογή το μηχανικό, ΑΛΛΑ για ένα σύγχρονο, ακριβό (για τα Ελληνικά δεδομένα) αυτοκίνητο, με «ζωντανό» μοτέρ, η επιλογή κιβωτίου π.χ. διπλού συμπλέκτη, το κάνει όχι «αεροπλάνο» που λέγαν οι παλιοί, αλλά διαστημόπλοιο!!
Μια χαρά είναι τα αυτόματα κι αυτός ο μύθος με τις ζημιές, συνήθως αφορά αυτούς που καρφώνουν την όπισθεν πριν σταματήσει το αμάξι ή στο φανάρι τραβάνε χειρόφρενο με τον επιλογέα στην D γιατί βαριούνται να πατάνε φρένο ή παρκάρουν στην ανηφόρα και το βάζουν στην P χωρίς χειρόφρενο. Έτσι ναι, θα το πάρεις το αυτόματο στο χέρι και θα τρέχεις. Άμα του φέρεσαι σωστά, δεν παθαίνει απολύτως τίποτα. Απλά δεν θέλω να το πάρω μεταχειρισμένο γιατί δεν ξέρω τι ξύλο έχει φάει από τον προηγούμενο και δεν είναι εύκολος ο έλεγχος από μηχανικό στο σασμάν. Άμα ποτέ αξιωθώ να πάρω καινούργιο, θα είναι σίγουρα αυτόματο!
....Στην Αμερικη λενε, οτι ''τα αυτοκινητα με ταχυτητες τα οδηγανε μονο καποιοι Ευρωπαιοι και οι....μηχανικοι αυτοκινητων''. Προφανως γιατι αυτοι γνωριζουν οτι τα αυτοματα ειναι πολυ πιο ζημιαρικα απο τα αλλα και οι βλαβες στο αυτοματο κιβωτιο πανακριβες.
Ωραία τα σύγχρονα αυτόματα(πχ steptronic),με συνετη χρηση διευκολύνουν αφάνταστα την οδήγηση , ειδικα μεσα στην πολη.Ωστόσο στην κακομεταχείριση και γενικά στην σκληρη χρηση δεν τα βλέπω να ανταποκρίνονται και πολυ.Πολλά χειροκίνητα παρολη την ταλαιπωρία που τραβανε απο ατσουμπαλους οδηγους ζουν για πολλες εκατοντάδες χιλιάδες χλμ.Δεν νομίζω να συμβαίνει το ιδιο με τα αυτόματα στα οποία οι ζημιές είναι πανάκριβες
Συνήθως οι πολέμιοι των σύγχρονων αυτόματων είναι όσοι δεν τα έχουν οδηγήσει καθόλου, ή κάποια στιγμή πριν 20 χρόνια κάπου, κάπως, κάποιο αυτόματο τους παίδεψε δεν τα κατάφεραν, το «φοβήθηκαν», κ από τότε τα κατηγορούν. Είναι απλά η μέρα με τη νύχτα (δεν υπάρχει σύγκριση), σε ευκολία, άνεση, κ ταχύτητα αλλαγής στις επιταχύνσεις. Ναι, υπάρχουν κ πολύ πολύ ιδιαίτερες περιπτώσεις μανούβρας, που ένα αυτόματο δεν μπορει να «αποδώσει» με ακρίβεια την επιθυμία ενός έμπειρου οδηγού ( 0,02% των περιπτώσεων). Και ναι, πρέπει να είσαι προσεκτικός στη χρήση, κοτσάνες κ αδιαφορία θα κοστίσει στην τσέπη, όπως κάθε τι πολύπλοκο κ εξειδικευμένο σε αυτή τη ζωή! Κλασική επιλογή το μηχανικό, ΑΛΛΑ για ένα σύγχρονο, ακριβό (για τα Ελληνικά δεδομένα) αυτοκίνητο, με «ζωντανό» μοτέρ, η επιλογή κιβωτίου π.χ. διπλού συμπλέκτη, το κάνει όχι «αεροπλάνο» που λέγαν οι παλιοί, αλλά διαστημόπλοιο!!
Μια χαρά είναι τα αυτόματα κι αυτός ο μύθος με τις ζημιές, συνήθως αφορά αυτούς που καρφώνουν την όπισθεν πριν σταματήσει το αμάξι ή στο φανάρι τραβάνε χειρόφρενο με τον επιλογέα στην D γιατί βαριούνται να πατάνε φρένο ή παρκάρουν στην ανηφόρα και το βάζουν στην P χωρίς χειρόφρενο. Έτσι ναι, θα το πάρεις το αυτόματο στο χέρι και θα τρέχεις. Άμα του φέρεσαι σωστά, δεν παθαίνει απολύτως τίποτα. Απλά δεν θέλω να το πάρω μεταχειρισμένο γιατί δεν ξέρω τι ξύλο έχει φάει από τον προηγούμενο και δεν είναι εύκολος ο έλεγχος από μηχανικό στο σασμάν. Άμα ποτέ αξιωθώ να πάρω καινούργιο, θα είναι σίγουρα αυτόματο!