Έχει 513 άλογα και καταιγιστικές επιδόσεις. Αντικειμενικά, σε βενζινοκίνητο αυτοκίνητο θα πρέπει να έδινες πολλά παραπάνω ευρώ από τα 61 χιλιάρικα που κοστίζει. Το ερώτημα όμως είναι κατά πόσο ταιριάζει η ηλεκτρική του ταυτότητα σε εσένα τον petrolhead.
Το κορυφαίο Tesla Model 3, όμως πόσο θα εξιτάρει τον γνήσιο petrolhead;
Μας αρέσει, δεν μας αρέσει η Tesla και ο Musk έχουν καταφέρει να στρέψουν πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας. Δηλώσεις σε twitter, αποστολές στο διάστημα και μεγαλεπήβολα «θα» υπηρετούν το marketing της αμερικανικής εταιρείας και νομίζουμε πως ακόμη και οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ζηλεύουν αυτό το επικοινωνιακό παιχνίδι που έχει καταφέρει. Παράλληλα, ο Musk έχει επιτύχει να πλασάρει τα αυτοκίνητά του ως iPhone, όμως… εγώ είμαι χρήστης android και θεωρώ τα iPhone υπερτιμημένα. Για αυτό και θα είμαι αυστηρός στην παρακάτω δοκιμή του Model 3.
Το Model 3 Performance έχει σφικτότερη ανάρτηση από τις μικρότερες εκδόσεις, η οποία όμως δουλεύει πολύ καλά και υπό πίεση και στις ανωμαλίες.
Θα μπορούσε να έχει πιο άγρια εμφάνιση, 513 άλογα είναι αυτά
Στα χέρια μου είχα την έκδοση Performance που είναι η ισχυρότερη εκ των τριών που υπάρχουν (Model 3 και Model 3 Long Range οι άλλες δύο). Εμφανισιακά θα ήθελα να ξεχωρίζει περισσότερο από τις άλλες δύο (σ.σ. οι μόνες διαφορές εντοπίζονται στην πίσω carbon αεροτομή, το υπογραμμισμένο με κόκκινο λογότυπο και τις 20άρες ζάντες), όπως δηλαδή συμβαίνει παραδοσιακά στις γκάμες των υπολοίπων κατασκευαστών, ωστόσο η Tesla έχει επιλέξει μία κοινή σχεδιαστική ταυτότητα για όλα τα μοντέλα της. Γιατί όχι, αφού με αυτό τον τρόπο ο κόσμος τα μαθαίνει γρηγορότερα, ευκολότερα και το σημαντικότερο: με τον καιρό η Tesla αποκτά μια ενιαία σχεδιαστική ταυτότητα. Στο δικό μου μάτι παραείναι minimal η σχεδίαση του Model 3 (ή αλλιώς M3, όπως το αποκαλούν για συντομία οι φίλοι της Tesla παγκοσμίως), όμως σε καμία περίπτωση δεν το λέω άσχημο. Τουναντίον, από μπροστά είναι διαφορετικό λόγω μάσκας, πίσω δεν έχει κάτι να αναφωνήσω wow.
Περνώντας στο εσωτερικό της έκδοσης Performance και εδώ τα πράγματα δεν διαφέρουν από τις υπόλοιπες εκδόσεις του M3 παρότι θα ήταν ωραίο για μια τέτοια σπορ έκδοση και έτσι όλες οι λειτουργίες περνούν από την 15,4 ιντσών κεντρική οθόνη. Ok, ψαρωτική μεν, και εργονομική στο εξοικειωμένο με τα smart-phones και ταμπλέτες κοινό, όμως too much, μου κάνει κάπως ψυχρή στο σύνολό της η καμπίνα απέναντι στον χρήστη.
Από εδώ, την 15,5 ιντσών οθόνη γίνονται όλα. Είναι πανεύκολη στη χρήση για έναν μέσο χρήστη tablet, όμως θα θέλαμε περισσότερα από τα παραδοσιακά χειριστήρια.
Υποκειμενικό σχόλιο: μου αρέσει πιο πολύ η minimal λογική των ID της Volkswagen. Αντικειμενική παρατήρηση: λείπει οπωσδήποτε ο πίνακας οργάνων ή τουλάχιστον ένα Head Up Display. Το να πρέπει να πάρεις τα μάτια σου από τον δρόμο για να δεις με πόσα χλμ./ώρα πηγαίνεις είναι επικίνδυνο (παρά την χαμηλή και ωραία θέση οδήγησης), άρα καλό εκεί στην Tesla είναι να σκεφτούν να προσθέσουν ένα HUD και έτσι να διατηρήσουν τον minimal χαρακτήρα τους. Σε ίδια λογική που έχει να κάνει με την ασφάλεια, μέχρι και η θέση των alarm δεν συμφωνεί με τα αυτοκινητιστικά πρότυπα. Πείτε με πάλι υπερβολικό, αλλά στην περίπτωση ανάγκης που πρέπει ο οδηγός να τα ενεργοποιήσει, είναι πιο δύσκολο να σηκώσει το δεξί χέρι ψηλά στην πλαφονιέρα, παρά να το τεντώσει κάπου στο ταμπλό. Δοκιμάστε το αν θέλετε φρενάροντας στο δικό σας αυτοκίνητο…
Όσο τέλος για την ποιότητα κατασκευής, υπάρχει δρόμος για να θεωρηθεί η μάρκα premium (σ.σ. αν και δεν θέλει λέει αυτόν τον χαρακτηρισμό η μάρκα, απευθύνεται σε κοινό που το επιζητά). Έτσι, προς το παρόν βρίσκεται σε iPhone like επίπεδα, αν και αντικειμενικά σε αυτό το κομμάτι η αμερικανική μάρκα έχει σημαντική βελτίωση χρόνο με τον χρόνο. Σύντομα θα κοντράρει στα ίσια τους Ευρωπαίους.
Το Model 3 Performance έχει σφικτότερη ανάρτηση από τις μικρότερες εκδόσεις, η οποία όμως δουλεύει πολύ καλά και υπό πίεση και στις ανωμαλίες.
Θα είμαι ειλικρινής και ξεκάθαρος: 513 άλογα & 660 Nm (ανακοινώνει η Tesla στα χαρτιά) στα 61 χιλιάρικα δεν βρίσκεις στην αγορά! Ούτε τέτοιες επιδόσεις.
Γρήγορο και αποτελεσματικό στις στροφές, ενώ οι επιδόσεις είναι κορυφαίες. Μας αρέσει που η τελική ταχύτητα δεν περιορίζεται στα 160-180 χλμ./ώρα, αλλά πάει μέχρι τα 260. Από την άλλη, τότε μην ρωτάτε για αυτονομίες…
Αναμφισβήτητα, εδώ η Tesla έχει το πάνω χέρι. Πατάς το γκάζι και τραντάζεται ο σβέρκος σου από την ωμή δύναμη του Μ3 Performance. Ενδεικτικά, 3,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα ανακοινώνει η εταιρεία, 3,7 δλ. είδαμε στη σχετική μέτρηση. Παρομοίως, εντυπωσιακό είναι το τράβηγμα στις υψηλές ταχύτητες, εκεί που άλλα ηλεκτρικά «τελειώνουν» μιας και το Tesla M3 Perfomance έχει τελική ταχύτητα 261 χλμ./ώρα, νούμερο που δεν βρίσκεις σε άλλο ηλεκτρικό. Βέβαια, σε αυτήν την ταχύτητα η αυτονομία είναι μικρή και προφανώς δεν την δοκιμάσαμε…
Γευτήκαμε όμως τις μεσαίες επιταχύνσεις (που είναι καταιγιστικές), παίξαμε με τα οδηγικά προγράμματα (Chill, Standard, Sport και «track mode» το οποίο ξεκλειδώσαμε με κωδικό) και το πιέσαμε αρκετά. Μας άρεσε πάρα πολύ η ανάρτησή του τόσο στο πως απόσβενε τις ανωμαλίες (παρά τις 20άρες ζάντες και το 35άρι προφίλ), όσο και στις πλευρικές κλίσεις που επέτρεπε στο αμάξωμα, μας άρεσε αρκετά η ποιότητα κύλισης, μας άρεσε πολύ η λειτουργία της τετρακίνησης και το πόσο σταθερά κράταγε στην τροχιά του το αυτοκίνητο, μας άρεσε πολύ που στο track mode μπορείς να ρυθμίσεις την μεταφορά της δύναμης εμπρός-πίσω. Εμείς μάλιστα, καταλήξαμε στο ότι το 30-70 είναι απολαυστικό, περισσότερη δύναμη πίσω δεν χρειάζεται, περισσότερη μπροστά (μέχρι 40-60) είναι επίσης απολαυστική.
Από την άλλη, μας έλειψε το σκάσιμο των εξατμίσεων ή ο brutal ήχος του βενζινοκινητήρα καθότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε petrolhead ενώ μας φάνηκε πολύ τεχνητή η αίσθηση από το τιμόνι (σαν να στρίβαμε με την G29 στο PS4) παρότι το σύστημα είναι πολύ ακριβές.
Ανάμεσα στις υπόλοιπες εκδόσεις του Model 3, η Performance είναι η καλύτερη. Οδηγικά δεν θα σε πωρώσει εφόσον τα οκτάνια κυλάνε στις φλέβες σου, όμως είναι πολύ πολύ γρήγορο και αποτελεσματικό ως αυτοκίνητο. Σε αυτά τα λεφτά σε βάζει σε σκέψεις για το αν θα αφήσεις τη σιγουριά της βενζίνης και θα μπλέξεις με καλώδια και φορτιστές. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να έχεις λυμένο το θέμα της φόρτισης.