Είστε έτοιμοι για μετατροπή και το φυσικό αέριο σας βάζει σε δίλημμα;
Εσείς ξέρετε τις διαφορές μεταξύ φυσικού αερίου και υγραερίου;
6.896 Επισκέψεις στο άρθρο (2/6/2014)
Μπορείς τώρα να μετατρέψεις και εσύ το αυτοκίνητό σου για χρήση καυσίμου φυσικού αερίου. Όχι υγραερίου, αυτό το είχαμε και πριν, το φυσικό αέριο είναι καινούργιο, διαφορετικό. Ποιες είναι όμως οι διαφορές;
Το φυσικό αέριο όμως δεν υγροποιείται. Ή καλύτερα δεν υγροποιείται εύκολα, και έτσι πωλείται για χρήση πεπιεσμένο (CNG, compressed natural gas). Έτσι προκύπτουν και οι αναλογίες βάρους-λίτρων. Ένα κιλό CNG αντιστοιχεί ενεργειακά σε 2 λίτρα υγραερίου, 1,6 βενζίνης και 1,4 diesel (του πιο περιεκτικού σε ενέργεια καυσίμου). Βέβαια ως αέριο, καταλαμβάνει περισσότερο όγκο ανά μονάδα βάρους με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα που το χρησιμοποιούν να έχουν μικρότερη αυτονομία και να θέλουν ανεφοδιασμό συχνότερα.
Το φυσικό αέριο, αντίθετα με το υγραέριο είναι ελαφρύτερο του αέρα. Αυτό σημαίνει πως σε περίπτωση διαρροής διαφεύγει γρήγορα στην ατμόσφαιρα και δεν συσσωρεύεται όπως το υγραέριο. Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ασφάλεια αφού το φυσικό αέριο δεν παραμένει τοπικά μετά τη διαρροή δημιουργώντας κίνδυνο ανάφλεξης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αγκαλιάσει το φυσικό αέριο και προσφέρουν εργοστασιακές εκδόσεις με κινητήρες CNG. Τώρα όμως μπορείτε και στο αυτοκίνητό σας να τοποθετήσετε σύστημα φυσικού αερίου και να επωφεληθείτε από την οικονομία (1 ευρώ το κιλό) και την ασφάλεια.Επειδή το φυσικό αέριο μεταφέρεται με δίκτυο και όχι με βυτία όπως το υγραέριο, η επέκταση των πρατηρίων σχετίζεται με την επέκταση του υπόλοιπου δικτύου του φυσικού αερίου στη χώρα. Ωστόσο, στα άμεσα πλάνα της ΔΕΠΑ περιλαμβάνεται και η αύξηση του αριθμού των πρατηρίων με φυσικό αέριο, ώστε να καλυφθεί η ζήτηση που αυξάνει συνεχώς.
Το θέμα είναι, εσάς σας απασχολεί; Είστε έτοιμοι για μετατροπή και το φυσικό αέριο σας βάζει σε δίλημμα; Πως βλέπετε το φυσικό αέριο σε σχέση με το υγραέριο που έχει τώρα χρόνια στην αγορά και είναι ώριμη τεχνολογία; Το σκέφτεστε;
Το φυσικό αέριο δεν είναι κατάλληλο για σπορ αυτοκίνητα, διότι μόνο το ρεζερβουάρ ζυγίζει από 100 κιλά και πάνω, επειδή πρέπει να είναι πολύ ισχυρό, για να αντέχει στη μεγάλη πίεση του φυσικού αερίου. Όταν λοιπόν ο στόχος ενός γρήγορου αυτοκινήτου είναι όσο το δυνατό το μικρότερο βάρος, δεν έχει νόημα να αυξάνουμε το βάρος, προσθέτοντας ένα τόσο βαρύ ρεζερβουάρ.
Kαι να μην ξέραμε, διαβάζοντας την εισαγωγή μάθαμε!
Το CNG φαίνεται να είναι καλύτερο καύσιμο από το LPG, αλλά το δίκτυο πρέπει να επεκταθεί περισσότερο, πριν γίνει πρακτική η χρήση του.
Προσωπικά, με τη σημερινή τεχνολογία και υποδομή, προτιμώ ντίζελ.
Έχουμε ξαναπεί για τις διαφορές τους σε παρόμοιο θέμα.Προσωπικά δεν είμαι υπερ των μετατροπών σε lpg και cng, εκτός αν ο μετατροπέας είναι έμπειρος και χρησιμοποιεί ακριβά συστήματα μετατροπής, δίχως να είναι απατεώνας και να αλλάζει τα επί μέρους συστήματα των κιτ lpg και cng, γιατί πολλά γίνονται.
Σαν τεχνολογία και τα δύο, δεν τα προτιμώ προσωπικά...