Ο 1.000άρης EcoBoost κινητήρας της Ford έφτασε τους 140 ίππους και γίνεται ο ισχυρότερος κινητήρας σε αυτά τα κυβικά, που σχεδιάστηκε ποτέ!
Κινητήρας – Επιδόσεις: To θαύμα των 140 ίππων
25.778 Επισκέψεις στο άρθρο (20/8/2014)
Στην εκδοχή των 140 ίππων, ο 1.000άρης EcoBoost της Ford έχει μεγαλύτερη ειδική ισχύ (ίπποι/λτ.) από ότι μια Bugatti Veyron ή μια Ferrari 458 Speciale. Με 140 ίππους και 180 Nm ροπής από τις 1.400 - 5.000 σ.α.λ. ο κινητήρας επιτρέπει στο Fiesta να πραγματοποιεί τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δλ. Την ίδια στιγμή, οι άνθρωποι της Ford υπόσχονται μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι της τάξης των 104 γρ./χλμ. Ο 1.000αρης EcoBoost χρησιμοποιεί turbo, διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό (Ti-VCT) και άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης για να επιτύχει τον απόλυτο συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας.
Δείγμα της τεχνολογικής ανωτερότητας του συγκεκριμένου κινητήρα είναι το ότι από δομικής πλευράς το μόνο που άλλαξε είναι μια αναβαθμισμένη φλάντζα κυλινδροκεφαλής λόγω των αυξημένων πιέσεων. Από εκεί και πέρα επεμβάσεις στην πίεση τούρμπο, τον χρονισμό ανάφλεξης, το Ti-VCT, το intercooler και την πεταλούδα του γκαζιού οδήγησαν στην αύξηση της ιπποδύναμης μέχρι τους 140 ίππους. Να σημειωθεί πως η φτερωτή του τούρμπο γυρίζει 248.000 σ.α.λ. (4.000 σ.α.λ το δλ.) σχεδόν διπλάσια από τα τούρμπο της F1 για να φτάσει η πίεση στα 2,6 bar. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σοφιστικέ συστήματα ψύξης και λίπανσης, καθώς και ειδικά επεξεργασμένα μέταλλα για μειωμένες τιμές.