Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: Πότε κατασκευάστηκε & πώς έφτασε στα 15 ευρώ;

6.051 Επισκέψεις στο άρθρο (6/5/2024)
Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: Πότε κατασκευάστηκε & πώς έφτασε στα 15 ευρώ;

- Εγκαινιάστηκε το 2004 όταν και ήταν η μεγαλύτερη γέφυρα του είδους της στον κόσμο
- Το 2004 τα διόδια ήταν κάτω από 10 ευρώ, σήμερα σχεδόν 15
- Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πληρώνουν σήμερα όσο το 2004
- 77 εκατομμύρια διελεύσεις σε 20 χρόνια | Αντέχει σεισμούς πάνω από 7,5 ρίχτερ

Εγκαινιάστηκε το 2004 όταν και ήταν η μεγαλύτερη γέφυρα του είδους της στον κόσμο

Η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» έχει σχεδόν 2.900 μέρα μήκος και ενώνει τη Δυτική Πελοπόννησο με τη Δυτική Στερεά Ελλάδα και αποτελεί ίσως το σημαντικό οδικό έργο της σύγχρονης Ελλάδας. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1998 και ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2004, ενώ μέχρι το 2013 ήταν η μεγαλύτερη καλωδιωτή γέφυρα στον κόσμο (πλέον στη δεύτερη θέση).

Το 2004 τα διόδια ήταν κάτω από 10 ευρώ, σήμερα σχεδόν 15

Τα διόδια της γέφυρας ήταν ανέκαθεν… τσουχτερά. Πιο συγκεκριμένα το 2004 που εγκαινιάστηκε η διέλευση για ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο κόστιζε σχεδόν 10 ευρώ (9.70). 20 χρόνια μετά το συγκεκριμένο κόστος έχει δεχθεί αρκετές αυξήσεις, με τη διέλευση σήμερα να κοστίζει 14.70 ευρώ, με την τελευταία αύξηση ύψους 1 ευρώ, να ισχύει από 1η Γενάρη. Ωστόσο, υπάρχει και εναλλακτική με αρκετά χαμηλότερο κόστος.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πληρώνουν σήμερα όσο το 2004

Ωστόσο, παρά τις αυξήσεις για τα συμβατικά Ι.Χ., η εταιρεία που διαχειρίζεται την γέφυρα, παρέχει από 1η Φλεβάρη μια αρκετά «γενναία» έκπτωση στα ηλεκτρικά οχήματα κατηγορίας Β (λίγο πολύ όλα τα ηλεκτρικά επιβατικά της αγοράς). Με αφορμή την 20η επέτειο της γέφυρας και για όλο το 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το πρόγραμμα «Green e-pass» έχουν έκπτωση 34%, δηλαδή 5 ευρώ σε κάθε διέλευση, τιμή που αντιστοιχεί με αυτή του 2004!

77 εκατομμύρια διελεύσεις σε 20 χρόνια | Αντέχει σεισμούς πάνω από 7,5 ρίχτερ

Η τεράστια σημασία του έργου, αντικατοπτρίζεται και από τις διελεύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία 20 χρόνια, που σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό (Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρα) αγγίζουν τα 77 εκατομμύρια.

Η επιτυχία του έργου έχει ακόμα μεγαλύτερη αξία, αν σκεφτεί κανείς τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι Γάλλοι και Έλληνες μηχανικοί που ανέλαβαν την κατασκευή, λόγω της έντονης σεισμικότητας της περιοχής αλλά και του χαλαρού εδάφους στον πυθμένα του Κορινθιακού.

ford
test center