Αν η επιλογή ανάμεσα σε ντίζελ και βενζίνη είναι σήμερα δύσκολη, η Toyota προσθέτει και μια τρίτη εναλλακτική: Το υβριδικό αυτοκίνητο.
Και αν δεν είναι ντίζελ; Πειράζει;
6.878 Επισκέψεις στο άρθρο (30/7/2013)
Μήπως το πολύ το «ντίζελ» βλάπτει; Μήπως αποκτήσατε ενοχές επειδή το αυτοκίνητο που θέλετε ή μπορείτε να αγοράσετε δεν είναι ντίζελ; Τελικά, αν δεν είναι ντίζελ πειράζει;
Καλά αν μιλάμε για μίνι αυτοκίνητο, το ντίζελ είναι μάλλον η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Σαφώς η Fiat, η Renault η Ford, η Smart προσφέρουν τα μίνι τους μοντέλα με κινητήρες ντίζελ. ¶λλοι πάλι αρκούνται στα χιλιάρια και χιλιοδιακοσάρια μοτέρ βενζίνης και αφήνουν το χαμηλό βάρος να κάνει τη δουλειά του πετυχαίνοντας ιδιαίτερα χαμηλές κατανάλωσεις. Πειράζει; Σε αυτή την κατηγορία μάλλον όχι, αφού οι διαφορές στην κατανάλωση, τουλάχιστον σε αυτή που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, είναι μικρές, ενώ τα αυτοκίνητα αυτά πετυχαίνουν και μηδενικά τέλη.
Στα μικρά όμως; Εδώ το πράγμα μπερδεύει πολύ. Γιατί από τη μία έχουμε μια νέα φουρνιά κινητήρων βενζίνης, όπως ο 1000άρης του Fiesta ή ο 900άρης του Clio ή ο 1.200άρης του 208 και ο 1,33 του Yaris, που πραγματικά δεν καίνε τίποτα και δίνουν στο αυτοκίνητο σπιρτάδα και αθόρυβη μετακίνηση, και από την άλλη έχουμε το βαρύ πυροβολικό των ντίζελ μοτέρ να κάνει την εμφάνισή του. Από τον 1,1 της Kia και της Hyundai, τον 1,2 του γκρούπ VW, τον διάσημο 1,3 της Alfa Romeo, Fiat και Lancia που φοράει και η Opel και η Chevrolet, τον 1,4 της Toyota και τον 1,5 της Renault μέχρι τους απανταχού 1,600άρηδες που παρά τα κυβικά καίνε ελάχιστα και συχνά δεν πληρώνουν και τέλη. Η επιλογή είναι δύσκολη.
Και γίνεται ακόμη δυσκολότερη όταν υπολογίσεις τα τέλη κυκλοφορίας, αν υπάρχουν, τα κυβικά, αν επηρεάσουν στο μέλλον, την τιμή του καυσίμου, που ακόμη συμφέρει το ντίζελ, τα χιλιόμετρα που διανύεις, που και πάλι ευνοεί το ντίζελ, αλλά και την τιμή αγοράς, το δυνατό χαρτί της βενζίνης.
Αν πειράζει; Εξαρτάται από τη χρήση. Η εξίσωση είναι σύνθετη και μοναδική για τον καθένα. Αλλά ακόμη και αν το ντίζελ έχει το προβάδισμα, οι βενζινοκινητήρες σήμερα έχουν εξελιχθεί αρκετά ώστε σε συνδυασμό με το δέλεαρ της χαμηλής τιμής να κάνουν τη απόφαση πιο εύκολη. Όχι, δεν πειράζει.
Εσείς όμως πως λύνεται αυτό το γόρδιο δεσμό; Τι μετράτε τι αφήνετε και τι σας απασχολεί περισσότερο; Η τιμή αγοράς; Του καυσίμου; Η τεχνολογία του κινητήρα; Ο θόρυβος; Τα κυβικά; Και τι λαμβάνετε υπόψη σας όταν κοιτάτε μικρομεσαίο; Τι λέτε;
Όχι βέβαια, δεν πειράζει! Ούτε ενοχές, ούτε τίποτε! Μην πω κιόλας, καλύτερα βενζίνη! Μετράω και με απασχολούν περισσότερο η ασφάλεια, οι επιδόσεις, η οδική συμπεριφορά και το στήσιμο / κράτημα. Επίσης, η χαμηλότερη τιμή αγοράς, η τεχνολογία του κινητήρα και τα κυβικά. Και αφήνω έξω το θόρυβο του πετρελαιοκινητήρα.
Αν το δούμε το ζήτημα ακραιφνώς οικονομικά είναι βέβαιο πως όταν κάποιος διανύει αρκετά χιλιόμετρα ετησίως θα έχει σημαντική οικονομία επιλέγοντας ντηζελ αυτοκίνητο οπότε σύντομα θα αποσβέσει το επιπλέον κόστος απόκτησης που συνεπάγεται η αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Από την άλλη πλευρά δεν αρέσει σε πολλούς ο τραχύς ήχος και η γενικότερη αίσθηση-στήσιμο των diesel Μήπως όμως τελικά η χρυσή τομή είναι το LPG. Με άλλα λόγια αν μετατρέψω την βενζινοκίνητη έκδοση ενός βενζινοκίνητου ώστε να καίει και LPG από τη μια επιτυγχάνω οικονομία και από την άλλη δεν χάνω σε feeling γιατί πάντα θα μπορώ να το κινώ χρησιμοποιώντας και την βενζίνη.
Νομίζω για κάποιον που χρησιμοποιεί αρκετά το αυτοκίνητό του,το diesel τώρα που επιτρέπεται είναι προφανής επιλογή από άποψη οικονομίας.Π.χ ένα μικρομεσαίο με πραγματική κατανάλωση 7 στη βενζίνη και 5 στο diesel,με 15000χμ ανα έτος,και με 1,70 και 1,40 τις τιμές στα καύσιμα,θα κάψει γύρω στα 2000Ε και 1000Ε αντίστοιχα.Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.Προσωπικά,ο τραχύς ήχος του diesel,πιστεύω είναι πολύ μικρό αντίτιμο για την οικονομία που προσφέρει,ειδικά σήμερα που δεν μας περισσεύουν
Ως κάτοχος diesel μικρομεσαίου αυτοκινήτου εδώ και 1 χρόνο μπορώ να πω ότι φυσικά και δεν πειράζει να είναι diesel το αυτοκίνητο. Εγώ ιεράρχησα τις ανάγκες μου και με βάση και το στυλ μου, οδηγικό και προσωπικό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κάνω ελάχιστα χιλιόμετρα σε αστικό κύκλο έκανα ατή την επιλογή. Αλλά αν ήθελα ένα πιο μικρό αυτοκίνητο πόλης πιθανόν θα έπαιρνα βενζινοκίνητο όπως οι καινούριοι της Ford όπου είναι αντίστοιχα οικονομικοί και έχουν τα πλεονεκτήματα του βενζινοκινητήρα. Κοινώς με βάση τις ανάγκες του και τα οικονομικά του (ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας) βέβαια, ο καθένας κάνει αυτή που θεωρεί καλύτερη επιλογή για τον εαυτό του οπότε καταλήγω από εκεί που ξεκίνησα ότι φυσικά και δεν πειράζει να είναι το αυτοκίνητο diesel.
Επειδή αρκετοί θέλουν να μάθουν, να σας πω 2 πράγματα μιας και εχω/είχα την τύχη λόγω της εργασίας μου ή μελών της οικογένειας να οδηγήσω και βενζίνες & diesel & υβριδικό. Έχουμε και λέμε λοιπόν.
Η διαδρομή ΑΘΗΝΑ-ΛΑΜΙΑ-ΔΟΜΟΚΟΣ-ΚΑΡΔΙΤΣΑ-ΤΡΙΚΑΛΑ-ΜΕΤΕΩΡΑ-ΚΑΣΤΟΡΙΑ και πίσω έγινε για διαφόρους λόγους τα τελευταία 3 χρόνια αρκετές φορές με διαφορετικά αυτοκίνητα και με 2 ώς 3 άτομα με πράγματα.Η οδήγηση ήταν από εμένα σχεδόν αποκλειστικά,με διάφορες καιρικές συνθήκες αλλά με ίδιες ταχύτητες.140 μέχρι ΛΑΜΙΑ, 60-90 ΔΟΜΟΚΟ,70-120 ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΤΡΙΚΑΛΑ,40-70 ΠΙΝΔΟΣ,160 ΕΓΝΑΤΙΑ.
Τα αυτοκίνητα τα κράτησα για το τέλος μαζί με τις καταναλώσεις...
TOYOTA PRIUS 2008-2012 με 120.000χλμ 6 - 6.4/100χλμ μέση.
ALFA MITO 1.4 Multiair 120PS 2010 με 30.000χλμ 8 -10/100χλμ (το τούρμπο τσιμπάει)
RENAULT MEGANE 2012 1.6 DIESEL GT LINE 130 PS με 15.000χλμ 5.7 - 6.1/100χλμ
NISSAN MICRA 1.2 80 PS με 70.000χλμ 6,7 - 7,5/100χλμ
Το πιο άνετο στο ταξίδι ήταν και παραμένει το MEGANE λόγω ροπής και ευκολίας σε οτιδήποτε έχει να κάνει με προσπέρασμα κλπ.
Το πιο οικονομικό μακραν επίσης το MEGANE Diesel αφού με ένα ρεζερβουαρ μπορείς οριακά να βγάλεις πήγαινε - έλα 1000 χλμ. Με το πετρέλαιο στο 1.33 (αρχές Ιουλίου 2013) και τη βενζίνη στο 1.64 δεν υπάρχει σύγκριση...
Χώρια που στο πετρέλαιο βάζω στην Αθήνα στους 2 που ξέρω και γυρνάω πάλι σε αυτούς. Σε όλα τα άλλα βενζίνη όπου λάχει (εκτός Εθνικής φυσικά).
Παράλληλα οποιοσδήποτε στοιχειωδώς σχετικός με αυτοκίνητα θα δει ότι οι καταναλώσεις του υβριδικού έγιναν με 120.000χλμ ενώ του πετρελαίου με 15.000 δηλαδή σχεδόν τίποτα για ένα πετρέλαιο....
Θα σημειώσω δε ότι το MEGANE 1.5 DIESEL με τους 110PS είναι σαφώς πιο οικονομικό, όπως και τα CORSA & GRUPO FIAT1,3 DIESEL, YARIS 1,4 DIESEL (το πήρα για αντικατάσταση 1 εβδομάδας), και αντίστοιχα το CLIO 1.5 DIESEL.
Δεν αναφέρομαι σε καθαρά αυτοκίνητα "τάφους" που είναι σούπερ μόνο για πόλη, όπως τα 1.2 diesel της VW ή τα C3,208 (έκανα test drive) με τον παλιό 1,4 diesel και τα οποία καίνε ακόμα λιγότερο αλλά μέσα στην πόλη μόνο...
Κορεάτικο δεν έχω οδηγήσει οπότε δεν έχω άποψη...
Τα πράγματα μάγκες είναι απλά, ακριβώς όπως τα έλεγαν οι παλιοί...Κάνεις χιλιόμετρα? Παρε DIESEL. Κάνεις λίγα ? Βενζίνη...
Τα λοιπά για κόστος συντήρησης, φίλτρα DPF κλπ δεν τα αναφέρω αφού τα είδα σε άλλα σχόλια σε άλλα άρθρα να αναλύονται αρκετά σωστά.
Εγώ πάντως που κάνω καθημερινά μικτές διαδρομές (Αθήνα κέντρο,Μεσογείων,Μαραθώνος,Κηφισίας,Εθνική προς Πειραιά,άντε και καμιά Αττική αν έχουμε αργήσει πάααρα πολύ) και μαζέυω καμιά 30.000 το χρόνο, έχω Τ Ε Ρ Α Σ Τ Ι Α διαφορά σε κατανάλωση (προς τα κάτω) και ευκολία οδηγησης (προς το καλύτερο). Και το τελευταίο μου αυτοκίνητο έχω την τύχη να είναι το MEGANE 1.6 DCI...
Θα ήθελα πολυ να μαθω/διαβασω κριτικές ιδιωτών ή ακομα καλυτερα να μπορουσα να οδηγησω τους νέους GTD κινητηρες (για πολλα κ καθημερινα χιλιομετρα) του γνωστου group, και να δω ποσο έχουν πλησιασει οι +180 ιπποι & τα 38 κιλα ροπη, τους αντιστοιχους tsi, ...αν τους έχουν. Νομιζω ιδιας δυναμης ειναι κ οι νεοι της opel, 2lt, 200αλογα, 40κιλα ροπη.
Σας ευχαριστώ κύριε στάθη.Είναι προσωπική άποψη,και σαφώς και άλλες απόψεις είναι σωστές και σεβαστές.
Λουκία τα είπες όλα. Συμφωνώ απόλυτα.
για εμενα οχι.βενζινη και παλι βενζινη.και μονο ο ηχος του ντιζελ κινητηρα με ξενερωνει αφανταστα η ροπη του ομως ειναι απαιχτη να τα λεμε κ ολα.αν ηθελα υβριδικο θα πηγαινα σε honda k οχι σε toyota. επειδη ομως ειμαστε φαν της παλιας σχολης δηλ βενζινη τοτε μονοδρομος τα ecoboost της ford
Δεν πειράζει καθόλου αν δεν είναι πετρελαιοκίνητο,και είπαμε σε παρόμοια θέματα τα καθέκαστα.
Όταν πας στην κατηγορία coupe,cabrio,και λοιπά,τότε σε ενδιαφέρει το μοτέρ να είναι ζωντανό μέχρι ψηλά.Και όσα πετρελαιοκίνητα να φτάσουν τα πολλά κυβικά και τις περισσότερες στροφές λειτουργίας τους,σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να γίνουν βενζινοκίνητα.Με ενδιαφέρει το καλό στήσιμο του οχήματος,η οδηγική αίσθηση,τα φρένα,το τιμόνι,η ενεργητική ασφάλεια,ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής,η ποιότητα κατασκευής,η αξιοπιστία,τηρουμένων των αναλογιών στο χρόνο,οι τιμές στα διάφορα μέρη του οχήματος,η τεχνολογία που έχει συνολικά σαν όχημα και πόσο εμπρός είναι.
Στα μικρομεσαία ότι ιεραρχείς εσύ πρώτα,και ότι είναι καλύτερο για εσένα,βάση των αναγκών σου,των οικομικών σου,των χρημάτων που διαθέτεις.Μαγικές λύσεις και τέλειο όχημα δεν υπάρχει.Μελετούμε και προχωράμε.
Προσωπικά εγώ θα επέλεγα βενζίνη.Δεν κάνω πολλά χιλιόμετρα και σε συνδιασμό με τους παραπάνω λόγους(φτηνότερο,κυβικά,θόρυβος κ.τ.λ.) θα το προτιμούσα.Βέβαια εδώ φταίνε κα τα περιοδικά αυτοκινήτου, μας έχουν πρήξει με τα πετρελαιοκίνητα λές και ανακαλυψαν ξαφνικά τον τροχό.Προσωπικά δεν εμπιστεύομαι κανένα πρατήριο(για πετρέλαιο) και με τις νοθείες που γίνονται σίγουρα θα την πατήσει ο κόσμος και θα τρέχει με τις αντλείες.Και επειδή εδώ δεν είμαστε Σουηδία, πολύ φοβάμαι ότι θα ακριβύνει και το πετρέλαιο κάποια στιγμή, και τότε θα έρθουν όλα σε μια ισοροπία.Για να μην πω ότι μπορεί να μπει φόρος έξτρα για τα πετρελαιοκίνητα!!!!!