Μικρό, στριφτερό, μεταχειρισμένο: Υπάρχουν ακόμη, αλλά ποια είναι;

5.589 Επισκέψεις στο άρθρο (7/4/2024)
Μικρό, στριφτερό, μεταχειρισμένο: Υπάρχουν ακόμη, αλλά ποια είναι;
2 Φωτογραφίες »

- Τα γρήγορα και στριφτερά μικρά δεν υπάρχουν πλέον
- Χωρίς καινούργια, η λύση βρίσκεται στα μεταχειρισμένα
- Αρκετά «σπαρτιάτικα» 20ετίας και πάνω & ακόμα περισσότερα μετά το 2003
- Τέτοια μοντέλα, ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν πια, ίσως αξίζει να τα κρατήσεις

Τα γρήγορα και στριφτερά μικρά δεν υπάρχουν πλέον

Υπάρχει σήμερα αυτοκίνητο για τον οδηγό που θέλει να απολαύσει οδήγηση; Τι κι αν οι κατασκευαστές σταμάτησαν να παράγουν αποκλειστικά οδηγοκεντρικά μικρά, υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα. Εσύ ποιο θα αγόραζες;
 
Με τη μίνι κατηγορία να μετράει μια χούφτα μοντέλα, και τα σούπερ μίνι ή αλλιώς μικρά να βρίσκονται υπό «αναδιαμόρφωση» σε ό,τι αφορά το σήμα και το στυλ, τα γρήγορα και στριφτερά μοντέλα δεν είναι ακριβώς η πρώτη προτεραιότητα των κατασκευαστών. Παραμένει όμως η πρώτη προτεραιότητα πολλών οδηγών. Να οδηγούν δηλαδή ένα αυτοκίνητο που να έχει ενδιαφέρον στην οδήγηση. Και αν δεν τινάζει και την μπάνκα στον αέρα, ακόμη καλύτερα.

Χωρίς καινούργια, η λύση βρίσκεται στα μεταχειρισμένα

Και η λύση φυσικά είναι το μεταχειρισμένο. Τα προηγούμενα χρόνια, και για όσο πίσω μπορείς να θυμηθείς, είχαμε μικρά και ενδιαφέροντα αυτοκίνητα από τόσες μάρκες, όταν ο ανταγωνισμός ήταν επικεντρωμένος στον οδηγό και την οδήγηση, και όχι την τεχνολογία και την κατανάλωση. Αυτό που μένει είναι να αποφασίσεις πόσο πίσω θα πας. Εξάλλου όσο πίσω και να πας, θα βρεις μοντέλα. Αν πας για παράδειγμα μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000, μπορείς να πάρεις ένα 106 Rallye ή ένα Saxo VTS. Δεν έχουν Android Auto και Apple Car Play, έχουν όμως τιμόνι που ξυρίζει, συμμετοχικό πλαίσιο και γενικά είναι ένα σύνολο παιχνιδιάρικο.

Αρκετά «σπαρτιάτικα» 20ετίας και πάνω & ακόμα περισσότερα μετά το 2003

Από το 2003 και μετά υπάρχουν ένα σωρό μοντέλα, και όσο πιο καινούργια τόσο λιγότερες οι παραχωρήσεις σε άνεση και εξοπλισμό. Το C2 VTS για παράδειγμα, έχει ακόμη γονίδια Saxo, καλύτερους χώρους, και είναι πιο καινούργιο σε κάθε άλλο τομέα, ενώ λίγο μετά οι Γάλλοι μπήκαν και στο παιχνίδι των turbo 3θυρων GTi με το Peugeot 207 Rallye. Στο αμέσως επόμενο διάστημα, 2006-2010 υπάρχουν μοντέλα όπως το Fiat Panda 100 ή ακόμη το Suzuki Swift Sport και το Mini Cooper ή το Cooper S αν το αντέχει η τσέπη σου. Δεν θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε το Opel Corsa OPC και ακόμα πιο μετά «καυτά» μικρά όπως το απόλυτο εργαλείο Fiesta ST, ή τα μικρότερα Renault Twingo GT, αν το βρεις και φυσικά το VW Up GTI, αν και αυτό ακόμη κρατάει τιμή.

Τέτοια μοντέλα ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν πια ίσως αξίζει να τα κρατήσεις χρόνια

Και φυσικά υπάρχουν κι άλλα. Το θέμα είναι σε τι κατάσταση υπάρχουν και πως παρά τα χιλιόμετρά τους και ίσως και την αρκετά οδηγοκεντρική χρήση τους, επειδή αξίζουν, είναι και σε καλύτερη κατάσταση από τα «ξαδέλφια» τους στις απλές εκδόσεις. Όμως εδώ υπάρχει ακόμη μία ευκαιρία. Αυτά τα αυτοκίνητα, για αυτό που είναι ίσως να είναι και η τελευταία φορά που τα βλέπουμε. Κάτι που σημαίνει πως εκτός από την ανάγκη που θα καλύψουν σήμερα, είναι πιθανό να αποτελούν και ένα θρύλο στο μέλλον. Είναι αυτοκίνητα που ίσως αξίζει να κρατήσουμε.
 
Εσύ ποιο αυτοκίνητο με γκάζι, σπορ τιμόνι και πλαίσιο θα αγόραζες σήμερα παρά τα χρόνια του;

SPRING CHECK MERCEDES
SEAT