Τελικά μήπως πλέον δεν παίζει κανένα νόημα στην επιλογή του αγοραστή η μετάδοση της κίνησης και αν αυτή είναι στον εμπρός ή στον πίσω άξονα;
Μπροστά ή πίσω;
19.337 Επισκέψεις στο άρθρο (26/6/2016)
Πόσο σημαντικό είναι αν ένα αυτοκίνητο έχει την κίνηση εμπρός ή πίσω; Πόση σημασία έχει ο άξονας μετάδοσης; Και τελικά όταν προσθιοκίνητα μικρομεσαία στρίβουν σαν αγωνιστικά και τα παραδοσιακά πισωκίνητα «κάστρα» πέφτουν, μήπως σήμερα ο άξονας μετάδοσης δεν έχει και πολλή σημασία;
Σήμερα αυτοκίνητα με 300+ άλογα λανσάρονται σε πλατφόρμες προσθιοκίνητες και προσφέρονται για επιδόσεις και οδηγική εμπειρία που ανταγωνίζεται τα υπεραυτοκίνητα με πενταπλάσια τιμή στα ίδια άλογα.
Η κίνηση εμπρός έκανε την ιπποδύναμη διαθέσιμη σε όλους. Εντάξει υπήρξαν εκείνα τα αυτοκίνητα που δεν μπορούσαν να την περάσουν πειστικά στην άσφαλτο. Όποιος είχε οδηγήσει ένα Saab με τούρμπο κινητήρα ήξερε πως απότομο γκάζι σήμαινε και γερό κράτημα στο τιμόνι για να μην «ψαρέψει» το αυτοκίνητο προς τη μία ή την άλλη μεριά. Και ήταν μόλις 200 άλογα. Το πρόβλημα όμως ήταν η ροπή.
Σήμερα αυτοκίνητα που βασικά αποτελούν μικρομεσαία οικογενειακά όπως το Ford Focus ή το Opel Astra, μπορούν στις «χλιαρές» τους εκδόσεις να περνούν 200αριές άλογα στην άσφαλτο χωρίς το παραμικρό. Ακόμη και οι εκδόσεις των μικρομεσαίων με κοντά 300 άλογα δεν χρειάζονται τίποτα περισσότερο από μία ρύθμιση στην ανάρτηση.
Την ίδια στιγμή η διαφορά ανάμεσα σε κίνηση εμπρός και πίσω έχει «θολώσει» ακόμη περισσότερο με τις παραδοσιακά πισωκίνητες μάρκες να κάνουν την μετάβαση με μεγάλη επιτυχία. Από το κοινό της Mercedes που θα βρεθεί μπροστά στο δίλημμα C-Class ή CLA κανείς δεν θα θέσει τον άξονα μετάδοσης ως το βασικό κριτήριο επιλογής.
Η ΒΜW αλλάζει σταδιακά τη Σειρά 1 από πισωκίνητη σε προσθιοκίνητη, με μηδενική διαφορά στις επιδόσεις και την οδηγική εμπειρία. Όποιος είχε οδηγήσει την προηγούμενη Χ1 και την νέα με την κίνηση εμπρός το έχει διαπιστώσει.
Με τέτοια δείγματα γραφής, και με το παραδοσιακό κοινό των πισωκίνητων κατασκευαστών να μην ασχολείται πλέον, εσείς τι λέτε; Σας απασχολεί; Αποτελεί ο άξονας κίνησης κριτήριο επιλογής ή προτίμησης ενός αυτοκινήτου; Μήπως το ζήτημα έχει τελειώσει μία για πάντα; Τι λέτε;
Αν ο παράγοντας "κόστος" δεν υπήρχε στην εξίσωση, η επιδημία της μπροστινής κίνησης δεν θα είχε μολύνει τα πάντα. Και φυσικά ούτε λόγος για χαμηλότερο κόστος κτήσης ή συντήρησης. Εξοικονόμηση μόνο για τους κατασκευαστές. Μπροστά σ'αυτό σε λίγο θα προσπαθήσουν να μας πείσουν πως καλύτερα θα είναι να καταργηθεί και κάποιος από τους τροχούς... κατά προτίμηση ένας από τους πίσω...
Όταν αυτό που θέλεις είναι να μπορείς να ντριφτάρεις, με πατημένο γκάζι (υπερστροφή ισχύος) και να ελέγχεις με το γκάζι το ντριφτάρισμα, η πίσω κίνηση είναι μονόδρομος.
4x4
Βασικά θα ακολουθήσουμε κα θα πιστέψουμε ότι μας πεί το group vw,γιατί αυτοί ξέρουν και είναι οι Θεοί της αυτοκίνηαης.
Για να εχει ενα αυτοκινητο απολυτα σπορ συμπεριφορα δεν μετραει απαραιτητα να εχει την κινηση στον πισω αξονα. Ενα προσθιοκινητο μπορει να εξασφαλιζει μοναδικα κρατηματα και φοβερες πλαγιολισθησεις, εαν ο κινητηρας ειναι τοποθετημενος λιγο πισω απο τον μπροστινο αξονα, να εχει καλοζυγισμενο πλαισιο σε αναλογια 50-50 εμπρος πισω, οι αναρησεις του να ειναι αρκουντως σφιχτες για χαρη της οδικης συμπεριφορας, αλλα οχι και κουτσουρο ωστε να αντεπεξερχεται απεναντι στους ελληνικους δρομους-χωραφια. Και ολα αυτα, να συνδυαζονται με ενα ολοκληρωμενο και εντυπωσιακο body kit που θα εξαπτει ακομη περισσοτερο τις αισθησεις.
Οι καταναλωτές (όλων των προϊόντων) είναι πρόβατα. Οι εταιρίες ξοδεύουν απίστευτα κεφάλαια προκειμένου να τους χειραγωγούν. Συνεπώς, αν θελήσει η αυτοκινητοβιομηχανία (για οποιονδήποτε λόγο) να προωθήσει την πίσω ή την μπροστά κίνηση, τότε θα το κάνει και ο καταναλωτής απλά θα ακολουθήσει. Δεν έχει κανένα περιθώριο επιλογής.
Τα πραγματα ειναι απλα. Θελεις αμαξι για drift? Πισωκινηση Θελεις αμαξι για σοβαρες κοντρες και τεζα στις στροφες με πανω απο 200km? Τετρακινητο 400+ αλογα Θελεις καθημερινο αμαξι που να περναει τα αλλα καθημερινα αμαξια στο φαναρι? Μπροστοκινητο απο τους χιλιαδες κουβαδες που κυκλοφορουν απο τα 1400 κυβικα με 180 αλογα. Και για να στριβει καλυτερα βαζεις και μια καλη αναρτηση. Ειναι το καλυτερο? Οχι. Ειναι ομως το ποιο προσιτο για τον μεσο ανθρωπο και οι αυτοκινητοβιομηχανιες εκει ειναι που στοχευουν.
Αν και σήμερα με τα ηλεκτρονικά συστήματα λίγη σημασία έχει η πλευρά της κίνησης για να πάει κανείς γρήγορα, θα έλεγα ότι αν θέλει κάποιος ΚΑΙ να διασκεδάζει ευκαιριακά, χρειάζεται πισωκίνητο με απενεργοποιούμενο ESP, αλλά η ασφαλέστερη γενικά λύση για 250+ άλογα είναι η τετρακίνηση.
Στην formula1 που έχουν την κίνηση πίσω κάτι ξέρουν... Τα υπόλοιπα είναι για τον μέσο οδηγό (99% του συνόλου) και φυσικά για την κατανάλωση-ρύπους.
Επειδή δεν διαθέτω δική μου αυτοκινητοβιομηχανία (όπως μου έκαναν επίπληξη σε άλλο θέμα...) και δεν είμαι υποχρεωμένος να κάνω επιλογές αυτού του τύπου (πίσω ή εμπρός η τέτρα, ημιάκαμπτος ή ανάρτηση, ανοιχτά ή όχι διαφορικά, και πάει λέγοντας), ας μην γράφουμε και τη γνώμη μας.Μιας και το πήρε απόφαση η Χ αυτοκινητοβιομηχανία, αν το προιόν είναι ωραίο απέξω, τι μας νοιάζουν τα κάτω από τα δέρματα και τα πλαστικά??? :-)