Μπροστά από την εποχή τους
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Μπροστά από την εποχή τους

2.542 Επισκέψεις στο άρθρο (19/3/2013)

Τα Qashqai και Yeti είναι δύο επιτυχημένα «πειράματα» που έβαλαν τις βάσεις για τη δημιουργία της ανερχόμενης κατηγορίας των crossover.

Nissan Qashqai 
(+) Οδική συμπεριφορά, ρεπρίζ, φρένα, εργονομία, εξοπλισμός 
(-) Αναπηδήσεις πίσω μέρους, τραχύτητα κινητήρα
Τιμή αγοράς 200718.940 ευρώ
Τιμή αγοράς 2012: 9.000 ευρώ
Τιμή πώλησης 2012: 9.900 ευρώ
Skoda Yeti
(+) Κράτημα, συναρμογή εσωτερικού, κύλιση, πρακτικότητα, κόστος χρήσης 
(-) Κατανάλωση σε πιεσμένο ρυθμό, δύναμη κινητήρα κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. 
Τιμή αγοράς 2010: 16.990 ευρώ
Τιμή αγοράς 2012: 11.300 ευρώ
Τιμή πώλησης 2012: 12.600 ευρώ
Κινητήρες
O 16βάλβιδος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,6 λίτρων του Qashqai, τεχνολογικά ανήκει στην κλάση της προηγούμενης γενιάς, προτού επικρατήσει η τάση του downsizing. Οι 115 ίπποι κρίνονται επαρκείς για τα δεδομένα του αμαξώματος. Η ροπή που απλώνεται ομαλά σε ένα ωφέλιμο φάσμα στροφών από τις 2.000 έως τις 4.200 σ.α.λ. από κοινού με την κοντή κλιμάκωση στο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, προσφέρουν σημαντική βοήθεια στο κομμάτι των επιδόσεων και ιδίως στις ρεπρίζ. Ο επιλογέας έχει μεν κοντές διαδρομές, ωστόσο η αίσθησή του είναι αρκετά «ξύλινη». Η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας φιλτράρει έως ένα βαθμό την τραχύτητα και το θόρυβο του μοτέρ διατηρώντας σε ικανοποιητικό επίπεδο την άνεση στο ταξίδι. Η κοντή κλιμάκωση στο κιβώτιο ταχυτήτων έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση καθώς με μέση τιμή 6,7 λτ./100 χλμ. δεν είναι από τα πιο οικονομικά της κατηγορίας του. 
Η δεύτερη γενιά TSI
Ο TSI κινητήρας 1,2 λτ. του Yeti αποδίδει 105 ίππους έχοντας όμως και την πολύτιμη συνδρομή της πλούσιας –λόγω του turbo- ροπής των 175 Nm. Στην πράξη, τα χαρακτηριστικά απόδοσής του θυμίζουν έναν καλό ατμοσφαιρικό 1,6 με ροπή 2λιτρου. Διακρίνεται για την ομαλή και πολιτισμένη λειτουργία του και το θετικό τράβηγμα πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. Ωστόσο, στις πολύ χαμηλές στροφές δείχνει νωθρός, ενώ λίγο πριν την κόκκινη ζώνη δείχνει να «λαχανιάζει». Το 6τάχυτο κιβώτιο με το θετικό σε αίσθηση επιλογέα, έχει μακριές σχέσεις μετάδοσης. Ειδικά η 6η σχέση, έχει αποκλειστικά ρόλο overdrive και χρησιμοποιείται μόνο για ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο. 
Με 3η και 4η σχέση, οι ρεπρίζ είναι σβέλτες δίνοντας καλά στοιχεία ενεργητικής ασφάλειας. Με ήρεμη έως φυσιολογική οδήγηση, η μέση κατανάλωση των 6,4 λτ./100 χλμ. είναι συγκρατημένη με δεδομένες επιδόσεις. Η μικρός κυβισμός του κινητήρα φανερώνεται σε συνθήκες πίεσης, όπου η κατανάλωση αυξάνεται αισθητά.
Οδική συμπεριφορά
Tο άκαμπτο πλαίσιο σε συνδυασμό με τη σφιχτή ανάρτηση, αναδεικνύουν την οδική συμπεριφορά του Qashqai, δίνοντας αίσθηση στιβαρότητας στον οδηγό. Όσο η άσφαλτος είναι καλή, δεν υπάρχει πρόβλημα. Ο «νευρικός» πίσω άξονας δείχνει την αδυναμία του, όταν συναντήσει διαδοχικές ανωμαλίες παρουσιάζοντας κάποιες αναπηδήσεις. Αυτό είναι το μοναδικό ουσιαστικό μελανό σημείο που ζημιώνει τον τομέα της άνεσης. Κατά τα άλλα, τα αμορτισέρ αποσβένουν αθόρυβα τους κραδασμούς, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, με υψηλή ταχύτητα, το Qashqai είναι ευθύβολο, χωρίς τάση πλεύσης και ευπάθεια σε ριπές αέρα. Στα θετικά σημεία του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται και η επαρκής πληροφόρηση του οδηγού από το τιμόνι, όπως και η αίσθηση και απόδοση των φρένων. Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (20 εκατοστά), το Qashqai θυμίζει καλοστημένο επιβατικό με μικρή κλίση στο αμάξωμα και περιορισμένα φαινόμενα υποστροφής σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. 
Εσωτερικό
Aν και η σχεδίαση δεν είναι κάτι ξεχωριστό, ωστόσο καλής ποιότητας υλικά ντύνουν το μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας του Qashqai. Μαλακά στο επάνω μέρος και σκληρά στα χαμηλότερα σημεία, έχουν προσεγμένο φινίρισμα και καλή συναρμογή. Μικροτριγμοί θα ακουστούν μόνο περνώντας από μεγάλες λακκούβες. Η υψηλή θέση οδήγησης δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να εποπτεύει σωστά το χώρο περιμετρικά του αυτοκινήτου. Επιπλέον, όλα τα χειριστήρια είναι σε σωστή θέση. Από άποψη χώρων, στις μπροστινές θέσεις το πλάτος και το ύψος θα ικανοποιήσουν σχεδόν κάθε σωματότυπο. Στο πίσω κάθισμα οι επιβάτες έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια τους και απλώς αποδεκτό για το κεφάλι τους. Στο μέσο όρο της κατηγορίας των μικρομεσαίων βρίσκεται το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 352 ή 410 λίτρων, ανάλογα με τον τύπο ρεζέρβας που έχει το αυτοκίνητο. .
Με αέρα πολυμορφικού 
Χώρους μικρομεσαίου με πρακτικότητα πολυμορφικού συνδυάζει το Yeti. Πέρα από τις πολυάριθμες θήκες για αντικείμενα, υπάρχουν στοιχεία όπως συρόμενα και αφαιρούμενα πίσω καθίσματα που δεν συναντώνται σε πολλά αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Ποιοτικά, το επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες υλικό με ευχάριστη υφή. Καλή ποιότητα και συναρμογή έχουν και τα σκληρά πλαστικά στα υπόλοιπα σημεία της καμπίνας. Πολύ καλή είναι η εργονομία, η θέση οδήγησης, και η ορατότητα λόγω των μεγάλων γυάλινων επιφανειών. Η σχεδίαση δεν διεκδικεί βραβείο έμπνευσης, ωστόσο ο διάκοσμος δείχνει ευχάριστος χάρη στη διχρωμία των πλαστικών και υφασμάτινων επενδύσεων.
Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν εύκολα. Το ογκώδες τούνελ της μετάδοσης θα προβληματίσει το μεσαίο επιβάτη στο πίσω κάθισμα. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ μεταβάλλεται από 405 έως 510 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των συρόμενων πίσω καθισμάτων.  
Value for money
Με ετεροχρονισμένα δεδομένα εξοπλισμού, τα Qashqai και Yeti προσφέρουν σχεδόν όλα τα απαραίτητα στοιχεία ασφάλειας. Το ESP δεν είναι στάνταρ, ωστόσο έχουν έξι αερόσακους, (εκτός της βασικής έκδοσης του Yeti που έχει τέσσερις). Από τον εξοπλισμό άνεσης δεν υπάρχει κάποια έλλειψη που θα προβληματίσει και tτα δύο αυτοκίνητα στέκονται αξιοπρεπώς ακόμη και με βάση τα σημερινά δεδομένα του νεότερου ανταγωνισμού. Με λογικά πάγια έξοδα και συγκρατημένη κατανάλωση σε φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης, αποτελούν δύο αξιόλογες προτάσεις ως μεταχειρισμένα στην ανερχόμενη κατηγορία των crossover.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
4green