To Honda Civic diesel, στο οποίο η Delphi χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου 48-volt για τις δοκιμές της
Ο θάνατος της μπαταρίας
9.101 Επισκέψεις στο άρθρο (29/6/2016)
Οι αυξανόμενες ανάγκες για ενέργεια των συστημάτων τεχνολογίας και ασφάλειας των αυτοκινήτων, απαιτούν νέες αποδοτικότερες και μεγαλύτερες μπαταρίες, συγκριτικά με τις σημερινές των 12 volt.
Αναλυτικότερα η κ. Gustanski θεωρεί πως όλα τα στοιχεία που απαιτεί η αυτόνομη οδήγηση, όπως οι κάμερες, οι αισθητήρες, τα ραντάρ, οι επεξεργαστές κ.ο.κ., αλλά και ένα μεγάλο εύρος των συστημάτων μετάδοσης, όπως οι αντλίες νερού και λαδιού θα τροφοδοτούνται μελλοντικά από ηλεκτρική ενέργεια και όχι μηχανικά. Αυτό σημαίνει πως οι υπάρχουσες μπαταρίες θα αντικατασταθούν από νέες μεγαλύτερης χωρητικότητας και διαφορετικής σύστασης.
Βέβαια αυτό θα επιφέρει ένα έξτρα κόστος στους κατασκευαστές, το οποίο σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Delphi, θα κυμαίνεται γύρω στα 1.200 δολάρια.
Φυσικά οι υπολογισμοί αυτοί δεν είναι στον αέρα, αφού στο εργοστάσιο της Delphi πειραματίζονται με ένα Honda Civic diesel, στο οποίο χρησιμοποιούν 48-volt μπαταρίες ιόντων λιθίου με μετατροπέα ενέργειας. Επιπλέον στο Civic έχουν εγκαταστήσει σύστημα start-stop με εναλλάκτη, ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή και μερικά ακόμα στοιχεία.
Τα πρώτα δείγματα είναι άκρως ενθαρρυντικά, αφού έχουν καταφέρει να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου 10%, νούμερο εντυπωσιακό, αν αναλογιστούμε πως οι μηχανικοί των εταιρειών παλεύουν να πετύχουν ποσοστά της τάξης του 1%. Μάλιστα το ηλεκτρικό turbo πέρα από την οικονομία που προσφέρει έχει εξαλείψει και το φαινόμενο του lag στις χαμηλές στροφές.
Ωστόσο σύμφωνα με την κ. Gustanski δεν θα αλλάξει η τάση όλων των εξαρτημάτων σε 48 volt, αφού στοιχεία όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα ή οι κλειδαριές και τα ραδιόφωνο θα εξακολουθούν να λειτουργούν με τάση 12 volt.
Οσο πιο παλιο τοσο καλυτερο.. ολα ηλεκτρικα και στο τελος χαλανε...