Η πισω κίνηση επιστρέφει στα ηλεκτρικά, όμως κανείς μέχρι τώρα δεν έχει δείξει να ενδιαφέρεται για το fun-to-drive. Κάποιος όμως θα το κάνει πρώτος. Ποιός;
H κίνηση στον πίσω άξονα είναι μια πονεμένη ιστορία. Εξαφανίστηκε από τα καθημερινά μοντέλα στη δεκαετία του 70, όμως επιστρέφει, και μάλιστα στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα που λανσάρονται σήμερα. Δεν μπορεί, κάποιος θα σκεφτεί να κάνει τα ηλεκτρικά πισωκίνητα, πραγματικές «πισωκούνες».
Η ηλεκτροκίνηση απελευθέρωσε τους μηχανικούς και σχεδιαστές. Όσο ο κινητήρας ήταν εμπρός, η κίνηση στον πίσω άξονα χρειαζόταν τούνελ μετάδοσης, άξονα, διαφορικό, βάρος, μηχανικά μέρη, και το κυριότερο, άλλη διάταξη κινητήρα. Που με τη σειρά του άλλαζε το σχήμα του αυτοκινήτου, την καμπίνα, τους χώρους και το κόστος. Έτσι πισωκίνητα έμειναν μόνο τα premium μοντέλα.
Με τους ηλεκτροκινητήρες να είναι όμως «μια σταλιά» η τοποθέτησή τους μπορεί να γίνει όπου θέλουν οι μηχανικοί. Ο πίσω άξονας είναι καλύτερος γιατί βοηθάει στην κατανομή του βάρους, και μειώνει την πολυπλοκότητα του εμπρός, που πλέον δεν χρειάζεται και να στρίβει, και να κινεί τους τροχούς, με άμεσο αντίκτυπο στο κόστος. Η πισωκίνηση στα ηλεκτρικά είναι ήδη διαδεδομένη, όχι μόνο στα Tesla, αλλά και σε ολόκληρη τη γκάμα ID της VW και τα παράγωγά της (Skoda, SEAT κλπ), αλλά και στον όμιλο Hyundai-Kia με τα δύο εκρηκτικά μοντέλα του, Hyundai Ioniq 5 και Kia EV6.
Όμως ακόμη και με τις αδιανόητες επιδόσεις που προσφέρουν τα μοντέλα της Tesla, με 0-100 κάτω από 2 δευτερόλεπτα, κανένα πισωκίνητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι πραγματική «πισωκούνα». Δεν έχει δηλαδή κανένα ίχνος fun-to-drive λόγω της πίσω κίνησης. Δεν περιμένουμε τα ID να κάνουν κάτι τέτοιο μιας και στοχεύουν σε έναν περισότερο χρηστικό και πρακτικό χαρακτήρα. Όμως υπάρχει μια μάρκα στην οποία εναποθέτουμε τις ελπίδες μας.
Βλέπεις η Hyundai φέρεται να ετοιμάζει και έκδοση N του Ioniq 5. Και αν οι εκδόσεις Ν που έχουμε δει μέχρι σήμερα είναι ένδειξη, τότε οι Κορεάτες θα θέλουν και αυτή τη φορά να ταράξουν τα νερά της αυτοκινητοβιομηχανίας για τα καλά. Γιατί αν μοντέλα όπως το i30 Ν έβαλαν στη φιλοσοφία τους σε ίση δόση τις επιδόσεις και το fun-to-drive, τότε αυτό σε ένα πισωκίνητο χάτσμπακ όπως το Ioniq 5 θα είναι θαύμα.
Τι λέτε λοιπόν; Πως σας φαίνεται η εξέλιξη των ηλεκτρικών σε πραγματικές «πισωκούνες»; Και είναι η Hyundai η μάρκα που μπορεί να το κάνει πρώτη; Εσείς θα βλέπατε ένα γρήγορο, πισωκίνητο ηλεκτρικό χάτσμπακ αντί για ένα από τα βενζινοκίνητα GTI; Τι λέτε, έχει η ηλεκτροκίνηση το πάνω χέρι;