Όταν νιώθεις τη μοίρα να σε εγκαταλείπει μην απογοητεύεσαι... Ένα σκοινί ίσως είναι αρκετό για να σώσει τη μέρα!
Βάλε μπροστά με σκοινί
94.661 Επισκέψεις στο άρθρο (6/10/2016)
Όταν δεν έχεις μπαταρία στο αυτοκίνητο, ούτε καλώδια για να πάρεις από άλλον και τελικά είσαι και σε σημείο που δεν μπορείς να σπρώξεις... μην απογοητεύεσαι. Με ένα σκοινί και ένα γρύλο μπορείς να σωθείς και να πας στον προορισμό σου. Δες στο απίστευτο video πως!
Είναι κάποιες μέρες που η εξέλιξή τους μας απογοητεύει. Που νιώθουμε πως όλα μας πάνε στραβά.
Σκεφτείτε για παράδειγμα πως θα ήταν η μέρα σας αν την ώρα που πάτε να φύγετε από τη δουλειά σας με το αυτοκίνητό σας, γυρνάτε το κλειδί και τελικά... τίποτα. Η μπαταρία σας πρόδωσε. Και τότε αντιλαμβάνεστε πως δεν έχετε και καλώδια για να σας βοηθήσει κάποιος άλλος, στον ούτως ή αλλιώς ερημικό δρόμο, στον οποίο ούτε να σπρώξετε το όχημά σας μπορείτε.
Και τότε ακριβώς που είστε έτοιμο να καλέσετε την οδική ή κάποιον να έρθει να σας βοηθήσει θυμόσαστε πως στο πορτμπαγκάζ έχετε ένα σκοινί. Μόλις σωθήκατε, καθώς μαζί με αυτό και το γρύλο μπορείτε με σχετική ευκολία να βάλετε μπροστά το αυτοκίνητό σας.
Δείτε στο παρακάτω video τι ακριβώς πρέπει να κάνετε.
Εφόσον το αυτοκίνητο έχει ελεύθερο μπροστινό διαφορικό (όχι μπλοκέ ή περιορισμένης ολίσθησης ή κάτι αντίστοιχο) και φυσικά δεν έχει ESP, traction control και διάφορα παρόμοια στολίδια , τότε η κίνηση του κινητήρα μεταφέρεται στον τροχό εκείνον ο οποίος έχει την λιγότερη αντίσταση με το έδαφος. Στην συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή στον τροχό που είναι στον αέρα. Οπότε η λογική λέει ότι δεν θα φύγει το αυτοκίνητο. Εξάλου αν η κίνηση μεταφερόταν και σε άλλον τροχό εκτός από αυτόν που είναι στον αέρα τότε το αυτοκίνητο θα κιλούσε αμέσως μόλις γύριζες έστω και λίγο τον τροχό με το σχοινί οπότε δεν θα μπορούσες να το βάλεις μπροστά λόγο ότι θα είχε πολύ περισσότερη αντίσταση ο τροχός (πρακτικά δεν θα γυρνούσε καν με το σχοινί αφού με δεμένο το χειρόφρενο δεν θα μπορούσε να κινηθεί το αυτοκίνητο εύκολα αρα και ο τροχός στον αερα). Ξανατονίζω όμως πάλι με κεφαλαία γραμματα... ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΗΝ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΣΤΕ 100% ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ESP, TRACTION CONTROL Η ΚΑΠΟΙΟ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΑΠΛΟ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ Η ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΤΡΟΧΟ ΠΟΥ ΠΑΤΑΕΙ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ...
Επίσης να διαυκρινήσω ότι η ταχύτητα που βάζει είναι η 3η ταχύτητα (το δείχνει και στο σχεδιάγραμμα πάνω δεξιά κάποια στιγμή) καθώς με την 1η λόγο ροπής χρειάζεται πάρα πολύ δύναμη για να γυρίζει ο τροχός (σχεδόν είναι αδύνατο να γυρίσει). Επίσης πρέπει να είναι ανοιχτός ο διακόπτης του αυτοκινήτου. Τέλος σαν συμπλήρωση στο προηγούμενο σχόλιο που έκανα να πω οτι ακόμη και να μεταφερθεί η κίνηση σε κάποιον άλλον τροχό εφόσον είναι δεμενο το χειρόφρενο λογικά με την 3η ταχύτητα και στο ρελαντι δεν εχει δυναμη να κινησει το αυτοκίνητο και απλά θα σβίσει. Μπορεί όμως λόγο του τρανταγματος που θα κάνει να φύγει ο γρύλος και να προκληθεί κάποια ζημιά έστω και μικρή στο αυτοκίνητο από τον γρύλο...
Φροντίστε όμως καλού κακού, να ενημερωθείτε για το πλησιέστερο εφημερεύον νοσοκομείο με ορθοπεδικό τμήμα. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να το χρειαστείτε για να ανατάξετε το εξάρθρημα ώμου που θα πάθετε.
@Costis αυτό με τον καταλύτη πιστεύω είναι απλά παραμύθι. Μου το έχει πει και μηχανικός παλιότερα. Δηλαδή τι μπορεί να πάθει ο καταλύτης? Τι διαφορά έχει να εκινήσεις τον κινητήρα στην κατηφόρα από το να μιζάρεις? Δηλαδή όταν μιζάρεις συνεχώς σε ενα αμάξι που έχει πεσμένη μπαταρία κάνεις λιγότερη ζημιά στον καταλύτη? Και πως τότε δεν παθαίνει ζημιά ενώ στην κατηφόρα θα πάθει? Νομίζω είναι μεγάλος μύθος αυτό....
Το "μόνο" που χρειάζεται είναι να έχεις γρύλο και σκοινί (το δεύτερο ειδικά, είδος πρώτης ανάγκης). Και τον κατάλληλο τύπο αυτοκινήτου. Μου φαίνεται πιο πιθανό να περνάει εκεί κοντά κάποιος με το αυτοκίνητό του που μπορεί να σε βοηθήσει ή να έχεις μαζί σου κινητό για να καλέσεις σε βοήθεια.
ΕΠΙΣΗΣ ,ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΤΣΟΥΛΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΛΟΓΩ ΚΑΤΑΛΥΤΗ ,ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ!!!!! ;)
Εφόσον το αυτοκίνητο έχει ελεύθερο μπροστινό διαφορικό (όχι μπλοκέ ή περιορισμένης ολίσθησης ή κάτι αντίστοιχο) και φυσικά δεν έχει ESP, traction control και διάφορα παρόμοια στολίδια , τότε η κίνηση του κινητήρα μεταφέρεται στον τροχό εκείνον ο οποίος έχει την λιγότερη αντίσταση με το έδαφος. Στην συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή στον τροχό που είναι στον αέρα. Οπότε η λογική λέει ότι δεν θα φύγει το αυτοκίνητο. Εξάλου αν η κίνηση μεταφερόταν και σε άλλον τροχό εκτός από αυτόν που είναι στον αέρα τότε το αυτοκίνητο θα κιλούσε αμέσως μόλις γύριζες έστω και λίγο τον τροχό με το σχοινί οπότε δεν θα μπορούσες να το βάλεις μπροστά λόγο ότι θα είχε πολύ περισσότερη αντίσταση ο τροχός (πρακτικά δεν θα γυρνούσε καν με το σχοινί αφού με δεμένο το χειρόφρενο δεν θα μπορούσε να κινηθεί το αυτοκίνητο εύκολα αρα και ο τροχός στον αερα). Ξανατονίζω όμως πάλι με κεφαλαία γραμματα... ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΗΝ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΣΤΕ 100% ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ESP, TRACTION CONTROL Η ΚΑΠΟΙΟ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΑΠΛΟ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ Η ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟ ΤΡΟΧΟ ΠΟΥ ΠΑΤΑΕΙ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ...
Επίσης να διαυκρινήσω ότι η ταχύτητα που βάζει είναι η 3η ταχύτητα (το δείχνει και στο σχεδιάγραμμα πάνω δεξιά κάποια στιγμή) καθώς με την 1η λόγο ροπής χρειάζεται πάρα πολύ δύναμη για να γυρίζει ο τροχός (σχεδόν είναι αδύνατο να γυρίσει). Επίσης πρέπει να είναι ανοιχτός ο διακόπτης του αυτοκινήτου. Τέλος σαν συμπλήρωση στο προηγούμενο σχόλιο που έκανα να πω οτι ακόμη και να μεταφερθεί η κίνηση σε κάποιον άλλον τροχό εφόσον είναι δεμενο το χειρόφρενο λογικά με την 3η ταχύτητα και στο ρελαντι δεν εχει δυναμη να κινησει το αυτοκίνητο και απλά θα σβίσει. Μπορεί όμως λόγο του τρανταγματος που θα κάνει να φύγει ο γρύλος και να προκληθεί κάποια ζημιά έστω και μικρή στο αυτοκίνητο από τον γρύλο...
Τελικα βαζει και ταχυτητα ? 1η ή 3η ?? και το αμαξι δεν φευγει μπροστα? λιγο επικινδυνο????
Απάντηση: Όπως φαίνεται στο video βάζει 1η ταχύτητα, με δεμένο το χειρόφρενο και τη μίζα ανοιχτή. Φυσικά δεν συστήνουμε να το δοκιμάσετε.
Φροντίστε όμως καλού κακού, να ενημερωθείτε για το πλησιέστερο εφημερεύον νοσοκομείο με ορθοπεδικό τμήμα. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να το χρειαστείτε για να ανατάξετε το εξάρθρημα ώμου που θα πάθετε.
@Costis αυτό με τον καταλύτη πιστεύω είναι απλά παραμύθι. Μου το έχει πει και μηχανικός παλιότερα. Δηλαδή τι μπορεί να πάθει ο καταλύτης? Τι διαφορά έχει να εκινήσεις τον κινητήρα στην κατηφόρα από το να μιζάρεις? Δηλαδή όταν μιζάρεις συνεχώς σε ενα αμάξι που έχει πεσμένη μπαταρία κάνεις λιγότερη ζημιά στον καταλύτη? Και πως τότε δεν παθαίνει ζημιά ενώ στην κατηφόρα θα πάθει? Νομίζω είναι μεγάλος μύθος αυτό....
Το "μόνο" που χρειάζεται είναι να έχεις γρύλο και σκοινί (το δεύτερο ειδικά, είδος πρώτης ανάγκης). Και τον κατάλληλο τύπο αυτοκινήτου. Μου φαίνεται πιο πιθανό να περνάει εκεί κοντά κάποιος με το αυτοκίνητό του που μπορεί να σε βοηθήσει ή να έχεις μαζί σου κινητό για να καλέσεις σε βοήθεια.
ΕΠΙΣΗΣ ,ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΤΣΟΥΛΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΛΟΓΩ ΚΑΤΑΛΥΤΗ ,ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ!!!!! ;)