Με τιμή 16-17 χιλιάδες: Citroen C3 ή SEAT Ibiza;
- Το C3 είναι 3 δλ. πιο γρήγορο στο 0-100 χλμ./ώρα, λέει η Citroen
- Το Ibiza έχει μεγαλύτερη, έγχρωμη οθόνη & σύστημα που φρενάρει μόνο του αν δει πεζό ή ποδηλάτη, όχι όμως Cruise Control
- 4-0 κερδίζει στους χώρους το SEAT
- Το C3 είναι «βασιλιάς» σε άνεση και δεν καταλαβαίνει από λακκούβες λόγω ανάρτησης
Το Citroen είναι 3 δευτερόλεπτα πιο γρήγορο στο 0-100 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τις εταιρείες
Με τιμή στα 16-17 χιλιάρικα, Citroen C3 και SEAT Ibiza είναι δύο από τα φθηνότερα μικρά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς αυτήν την περίοδο. Αμφότερα «φοράνε» ατμοσφαιρικούς κινητήρες κοντά στα 80 άλογα, δηλαδή δεν έχουν τούρμπο άρα πρέπει να τους δουλεύεις σε πιο ψηλές στροφές στο κοντέρ και να αλλάζεις ταχύτητα πιο συχνά. Σύμφωνα πάντως με τα όσα ανακοινώνουν οι εταιρείες, το C3 είναι 3 δευτερόλεπτα πιο γρήγορο στο 0-100 χλμ./ώρα.
Το Ibiza έχει μεγαλύτερη, έγχρωμη οθόνη & σύστημα που φρενάρει μόνο του αν δει πεζό ή ποδηλάτη, όχι όμως Cruise Control
Στη βασική έκδοση Reference το SEAT Ibiza προσφέρει μία πληρέστατη σουίτα συστημάτων ασφάλειας (π.χ. σύστημα φρεναρίσματος που σταματά το αυτοκίνητο μόνο του όταν δει πεζό ή ποδηλάτη). Επίσης, βλέπουμε στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής 8,25 ιντσών, καθώς και ψηφιακό καντράν 8 ιντσών. Στον αντίποδα, το Citroen C3 έχει προβολείς ομίχλης, Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Speed Limit Information) και Cruise Control.
4-0 κερδίζει στους χώρους το SEAT
Το SEAT Ibiza είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα μικρά μοντέλα της αγοράς (4ο πιο ευρύχωρο). Στο συγκεκριμένη σύγκριση κερδίζει το Citroen C3 με σκορ 4-0. Ειδικότερα, έχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ (355 λτ. Vs 300 λτ.), σχεδόν διπλάσιο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, μεγαλύτερο περιθώριο μέχρι να ακουμπήσει το κεφάλι στην οροφή, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει ακόμη και 3 ενηλίκους πίσω όταν το Citroen περιορίζεται στους 2 και 1 παιδί. Στα «ψιλά γράμματα», το C3 έχει στάνταρ δυνατότητα αναδίπλωσης πίσω καθισμάτων («πέφτουν» μπροστά), χαρακτηριστικό που το Ibiza δίνει σε παραπάνω έκδοση.
Οδηγικά το C3 είναι περισσότερο άνετο και το Ibiza περισσότερο fun to drive
Η Citroen φημίζεται για το άνετο οδηγικό προφίλ των αυτοκινήτων της, και το C3 δεν αποτελεί εξαίρεση. Χωρίς να χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα μαλακή, η ανάρτηση του Citroen προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης, καλή ποιότητα κύλισης και διαδραματίζει μεγάλο ρόλο στην ευχάριστη αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός του C3. Κυριολεκτικά είναι βασιλιάς της άνεσης και δεν μασάει από λακκούβες. Από την άλλη πλευρά το SEAT έχει χαρακτήρα πιο fun to drive, τουλάχιστον όπως αποδεικνύεται από την σύγκριση σε όλε τις μεγαλύτερες εκδόσεις του.
Κάντε κλικ να δείτε την αναλυτική συγκριτική δοκιμή των δύο μοντέλων.
Κινητήρας: Πόσο «καίνε», πόσο γρήγορα είναι & τι τέλη πληρώνουν;
Σύμφωνα με όσα λέει η SEAT ο ατμοσφαιρικό 1,0 MPI έχει εκπομπές ρύπων στα 120 γρ. CO2/χλμ., λεπτομέρεια που απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας.
Είπαμε προηγουμένως πως τα δύο μοντέλα έχουν 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα, με τον 1.200άρη PureTech του Citroen C3 (83 PS) να έχει κατά 3 δευτερόλεπτα καλύτερη επιτάχυνση από στάση (12,3 Vs 15,3 δλ. στο 0-100). Βέβαια, όπως βλέπετε από τα νούμερα, η «τεχνική φύση» των δύο μοντέλων δεν βολεύει τις επιδόσεις. Μην ξεχνάμε πως αμφότερα έχουν 5άρι μηχανικό κιβώτιο και χαμηλή τελική ταχύτητα (στα 175 και 170 χλμ./ώρα).
Σύμφωνα με όσα λέει η SEAT ο ατμοσφαιρικό 1,0 MPI έχει εκπομπές ρύπων στα 120 γρ. CO2/χλμ., λεπτομέρεια που απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας.
Εκείνο που θέλουν να στοχεύουν τα C3 και Ibiza είναι η χαμηλή κατανάλωση, ούτως ώστε να «παντρέψουν» τη χαμηλή τιμή με το χαμηλό κόστος χρήσης. Και το πετυχαίνουν, τουλάχιστον με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις τους. Ελάχιστα πιο οικονομικό είναι το SEAT Ibiza (80 PS) με εργοστασιακή κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ.. και εκπομπές ρύπων που απαλλάσσουν από τέλη κυκλοφορίας (120 γρ. CO2/χλμ.). Μέση κατανάλωση 5,5 λίτρων ανακοινώνει η Citroen για το C3, το οποίο έχει ετήσια τέλη στα 79 ευρώ.
Σχεδίαση - Εσωτερικό - Χώροι: Ποιο είναι περισσότερο μοντέρνο & ποιο περισσότερο ευρύχωρο
Το τετραγωνισμένης αισθητικής ταμπλό χαρακτηρίζεται από τη χρήση σκληρού πλαστικού, έχοντας άφθονες, πρακτικές και μη, θήκες για μικροαντικείμενα.
Στο κομμάτι της εμφάνισης , τα δύο μοντέλα έχουν μία νεανική φιλοσοφία, το καθένα με την προσωπικότητά το. Αρκετά μοντέρνο θα χαρακτηρίζαμε το Citroen C3 με τις καμπύλες του αμαξώματος, τα στενά LED φώτα ημέρας, τους στάνταρ προβολείς ομίχλης και τον μεγάλο μπροστά προφυλαχτήρα. Πιο σοβαρό «σουλούπι» έχει το SEAT Ibiza, το οποίο έχει ορισμένες στιλάτες πινελιές όπως η γραμματοσειρά του ονόματος στο πίσω μέρος που θυμίζει χειρόγραφο.
Γεροδεμένη είναι η καμπίνα του SEAT Ibiza, η οποία διαθέτει και μαλακά πλαστικά μέρη στο πάνω μέρος του ταμπλό.
Περνώντας στο εσωτερικό, η χαμηλή τιμή εκκίνησης των δύο μοντέλων συνεπάγεται και βασικό εξοπλισμό. Συνεπώς είναι λογικό να έχουμε ορισμένες εξοπλιστικές ελλείψεις που καλύπτονται σε ανώτερες εκδόσεις. Και πάλι, κάθε μοντέλο έχει τα δικά του πλεονεκτήματα. Στην ποιοτική και με μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό καμπίνα του SEAT Ibiza θα σταθούμε παραπάνω στο ψηφιακό της στιλ. Και πιο συγκεκριμένα στη στάνταρ οθόνη αφής 8,25 ιντσών και το digital cockpit των 8,5 ιντσών. Μία μονόχρωμη 5άρα οθόνη βλέπουμε στην εισαγωγική έκδοση You του Citroen. Το trendy σχεδιαστικό C3 στο εσωτερικό του απαρτίζεται από σκληρά αλλά με γερή συναρμογή και μοντέρνα σχεδίαση πλαστικά, με το κλασικό τετραγωνισμένο μοτίβο να δίνει μία ξεχωριστή νότα.
Όσον αφορά την ευρυχωρία, το μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις (και το μεταξόνιο) SEAT Ibiza πλεονεκτεί. Αυτό ισχύει στις εσωτερικές μετρήσεις χώρων για τους πίσω επιβάτες και στη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, με δύο αστερίσκους που πρέπει να επισημανθούν. Πρώτος, ότι το Citroen C3 προσφέρεται με ρεζέρβα ανάγκης, άρα εκ των πραγμάτων χάνει λίτρα από τον χώρο αποσκευών. Δεύτερος είναι η στάνταρ δυνατότητα αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος σε διάταξη 60/40, ένα πρακτικό ατού που στο SEAT Ibiza είναι διαθέσιμο από τη 2η έκδοση και πάνω.
Οδική συμπεριφορά: Citroen C3 για άνεση, SEAT Ibiza για fun to drive
Ακριβές, αν και με αρκετά τεχνητή αίσθηση, είναι το τιμόνι στο άνετο και ευκολοδήγητο Citroen C3 που βρέθηκε στα χέρια μας.
Οι τεχνικές προδιαγραφές που έχουν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των δύο μοντέλων θέτουν και συγκεκριμένους περιορισμούς στο πού θα κινηθείς με αυτά. Περιορισμοί που εντοπίζονται σε εντός πόλης μετακινήσεις, στις οποίες η ευκολία από το μικρό κύκλο στροφής (κάτω από τα 11 μ.) θα εξασφαλίσουν ευελιξία στα στενά και γρήγορο παρκάρισμα.
Μπορεί να μην έχουμε οδηγήσει το Ibiza με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, αλλά η ευχάριστη οδική συμπεριφορά είναι χαρακτηριστικό που συναντάς σε κάθε έκδοση του ισπανικού supermini.
Από εκεί και πέρα, υπάρχει διαφορετικός οδηγικός προσανατολισμό, από τη «σχολή» κάθε μάρκας. Γνωστή για τον άνετο χαρακτήρα των μοντέλων της είναι η Citroen, με το μικρό C3 να ακολουθεί παρόμοια προσέγγιση. Οδηγώντας το μοντέλο με το συγκεκριμένο σύνολο, είδαμε τις αναρτήσεις (McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να λειτουργούν υποδειγματικά στις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Μάλιστα, παρά τη μαλακή ρύθμισή τους, δεν επιτρέπουν έντονες κλίσεις σε στροφοδιαδρομές ακόμα και υπό πίεση, εκεί που το C3 αντιδρά ουδέτερα χωρίς να αγχώνει τον οδηγό.
Στον αντίποδα, με το SEAT Ibiza δεν έχουμε δοκιμάσει ακριβώς την ατμοσφαιρική πρόταση με τον 1,0 MPI των 80 ίππων, παρά 2 turbο και 1 αεριοκίνητη (CNG) έκδοση. Σε όλες κοινός παρονομαστής είναι το fun to drive. Σε έναν επαρχιακό δρόμο η ελαφρά σφιχτή ανάρτηση θα διαχειριστεί αποτελεσματικά τις όποιες κλίσεις, με το άμεσο και ελαφρύ τιμόνι να δίνει πληροφόρηση σε σεβαστό «ποσοστό», για ένα αυτοκίνητο με τις συγκεκριμένες προδιαγραφές.
Η γνώμη μας, μετρήσεις, τιμές & τεχνικά χαρακτηριστικά
Citroen C3 και SEAT Ibiza είναι δύο supermini με αρκετά χρόνια στην «πλάτη», καθιερωμένα στην ελληνική αγορά. Για όσους αναζητούν το πρώτο τους αυτοκίνητο ή μία 2η λύση για τις αστικές μετακινήσεις, το εξαιρετικά χαμηλό κόστος αγοράς (κάτω από τα 16 χιλιάρικα) και η πολύ καλή εγγύηση ( 5 χρόνια η Citroen, 4 η SEAT) είναι μία καλή πρώτη... συστατική επιστολή. Εμβαθύνοντας λίγο παραπάνω, το best-seller C3 είναι μία μοντέρνα επιλογή που θα εστιάσει περισσότερο στην άνεση, ενώ το SEAT Ibiza στρέφεται σε εκείνους που θέλουν ένα τιμόνι που να... τους μιλάει περισσότερο. Θετικό και των δύο επίσης πως είναι ετοιμοπαράδοτα αυτήν την περίοδο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Citroen C3 1,2 PureTech 83 PS | SEAT Ibiza 1,0 MPI 80 PS |
---|---|---|
Κινητήρας* | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.119 | 1.119 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3 σε σειρά/12 | 3 σε σειρά/12 |
Τροφοδοσία | Πολλαπλός Ψεκασμός Βενζίνης | Πολλαπλός Ψεκασμός Βενζίνης |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 83/5.750 | 80/6.250 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 118/2.760 | 93/3.700-3.900 |
Start/Stop | ΝΑΙ | ΝΑΙ |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.085 | 1.111 |
Κιβώτιο-Μετάδοση | ||
Τύπος κιβωτίου | Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων | Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων |
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | Στους μπροστά τροχούς |
Επιδόσεις | ||
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)* | 12,3 | 15,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* | 175 | 170 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | ||
Μέση εργοστασιακή* | 5,5 | 5,3 |
Ρεζερβουάρ (λτ.)* | 45 | 45 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* | 123 | 120 |
Εξοπλισμός - τιμή | Citroen 1,2 PureTech 83 PS | Citroen 1,2 PureTech 83 PS |
---|---|---|
ESP | * | * |
Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος | - | * |
Σύστημα ανάγνωσης σημάτων Κ.Ο.Κ. | * | - |
Σύστημα ειδοποίησης κόπωσης οδηγού | * | * |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλ. παράθυρα Ε/Π | */- | */- |
Κεντρικό κλείδωμα/Tλχ | */* | */* |
Θερμαινόμενοι καθρέπτες/Ηλ. Aναδ. | -/- | -/- |
Υποβοήθηση/ Ρύθμιση τιμονιού | */* | */* |
Κλιματισμός | * (A/C) | * (A/C) |
Ηχοσύστημα/Οθόνη αφής | */μονόχρωμη αφής 5 ιντσών | */έγχρωμη αφής 8,25 ιντσών |
Ψηφιακός πίνακας οργάνων | - | 8 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας/Αισθητήρες παρκαρίσματος | -/- | -/- |
Cruise control | * | - |
Ζάντες αλουμινίου | - (15'') | - (15'') |
Προβολείς ομίχλης | * | - |
Φώτα ημέρας | * | * |
Αισθητήρες φώτων | - | * |
Εγγύηση μηχ. Μερών | 5 χρόνια | 4 χρόνια |
Έκδοση | You | Reference |
Τιμή από (ευρώ) | 17.000 | 16.490 |
Αναρτήσεις - Φρένα - Τιμόνι | Citroen 1,2 PureTech 83 PS | Citroen 1,2 PureTech 83 PS |
---|---|---|
Εμπρός ανάρτηση | Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική | Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική |
Πίσω ανάρτηση | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική |
Εμπρός φρένα | Αερ. Δίσκοι | Αερ. Δίσκοι 276 χλστ. |
Πίσω φρένα | Ταμπούρα | Ταμπούρα 230 χλστ. |
Υποβοήθηση τιμονιού | Ηλεκτρική | Ηλεκτρική |
Μετατρόχιο Ε/Π (χλστ.) | 1.471/1.471 | 1.525/1.505 |
Στροφές τιμονιού | 2,9 | 2,6 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 10,1 | 10,6 |
Διαστάσεις (χλστ.) | Citroen C3 | Citroen C3 |
---|---|---|
Κεφάλι οδηγού | 66 | 65 |
Κεφάλι πίσω | 18 | 28 |
Πλάτος εμπρός | 1.380 | 1.390 |
Πλάτος πίσω | 1.330 | 1.357 |
Πόδια πίσω | 65 | 125 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 300 | 355 |
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος | 3.996x1.749x1.474 | 4.059x1.780x1.444 |
Μεταξόνιο | 2.540 | 2.564 |