Αν ακόμη διστάζετε να αγοράσετε αυτόματο κιβώτιο, ετοιμαστείτε για αλλαγές, γιατί τα μηχανικά και οι διπλοί συμπλέκτες πεθαίνουν. Γιατί; Δείτε το...
Τα αυτόματα σκοτώνουν τα μηχανικά
6.519 Επισκέψεις στο άρθρο (27/4/2017)
Εσείς επιμένετε ακόμη με μηχανικό κιβώτιο; Μήπως ανακαλύψατε τα οφέλη του αυτόματου και βρήκατε τον παράδεισο σε ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; Αν ακόμη διστάζετε να αγοράσετε αυτόματο κιβώτιο, ετοιμαστείτε για αλλαγές, γιατί τα μηχανικά και οι διπλοί συμπλέκτες πεθαίνουν. Γιατί; Δείτε το...
Πριν πάρετε το πακέτο με το χαρτομάντηλο για να σκουπίσετε τα δάκρυα, να βάλουμε μερικά πράματα στη θέση τους. Όσο θα υπάρχουν φθηνά αυτοκίνητα θα υπάρχουν και μηχανικά κιβώτια. ¶ρα για τους πολύ παθιασμένους με το μηχανικό, θα υπάρχει πάντα κάτι να αγοράσουν.
Όλοι οι υπόλοιποι ας δούμε λίγο τι συμβαίνει. Το πρόβλημα με τα μηχανικά κιβώτια ξεκινάει από τη στιγμή που θα γίνει υποχρεωτικό το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε όλα τα αυτοκίνητα. Δεν θες να επεμβαίνει το σύστημα και (αφού δεν θα έχεις πατήσει συμπλέκτη) με το που φρενάρει το αμάξι να σβήνει το μοτέρ. Αν και όλα τα υποβοηθούμενα συστήματα (τιμόνι, φρένα) θα έχουν γίνει ηλεκτρικά μέχρι τότε, το σβήσιμο του μοτέρ εν κινήσει είναι πάντοτε επικίνδυνο. Aρα οι κατασκευαστές θα βρουν τρόπο, το πιθανότερο κόβοντας τα μηχανικά από τη γκάμα τους, να ελέγχουν και το κιβώτιο, με τη χρήση αυτόματου.
Και οι διπλοί συμπλέκτες; Αυτό το νέο έρχεται μετά από δηλώσεις του επικεφαλής του τμήματος Μ της BMW που με λίγα λόγια είπε ότι οι διπλοί συμπλέκτες δεν έχουν νόημα πια, αφού τα κλασσικά αυτόματα με μετατροπέα ροπής έχουν αντίστοιχους χρόνους αλλαγής ταχύτητας, αντέχουν πολύ υψηλότερες ροπές (για τα γρήγορα αυτοκίνητα) και δεν χαλάνε. Με ότι υπονοούμενο αφήνει αυτό το τελευταίο για τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη.
Σε ότι αφορά τις Μ3 και Μ4, το μηχανικό κιβώτιο μάλλον δεν θα είναι διαθέσιμο στην επόμενη γενιά των μοντέλων, που φαίνεται πως θα ακολουθήσουν τα βήματα του κυρίως ανταγωνιστή τους, της AMG, σε πολύ ισχυρότερα μοτέρ και αυτόματα κιβώτια μετατροπέα ροπής.
Το πιο πιθανό βέβαια είναι πως μέχρι να γίνουν όλα αυτά τα «θανατικά» και οι σκοτωμοί, τα περισσότερα μοντέλα θα έχουν κάποιο ίχνος υβριδικής κίνησης και άρα θα έχουν περάσει σε συστήματα μετάδοσης χωρίς κλασσικό κιβώτιο ταχυτήτων. Και αυτό όμως δείχνει πως τα μηχανικά είναι στο τέλος της ζωής τους.
Εσείς πόσο θα στενοχωρηθείτε αν το μηχανικό κιβώτιο εκλείψει; Τελικά πόσο το θέλετε γιατί το αγαπάτε και πόσο γιατί απλά δεν έχετε να πληρώσετε ένα αυτόματο; Μήπως θα είναι καλύτερα χωρίς λεβιέ;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Όλοι οι υπόλοιποι ας δούμε λίγο τι συμβαίνει. Το πρόβλημα με τα μηχανικά κιβώτια ξεκινάει από τη στιγμή που θα γίνει υποχρεωτικό το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε όλα τα αυτοκίνητα. Δεν θες να επεμβαίνει το σύστημα και (αφού δεν θα έχεις πατήσει συμπλέκτη) με το που φρενάρει το αμάξι να σβήνει το μοτέρ. Αν και όλα τα υποβοηθούμενα συστήματα (τιμόνι, φρένα) θα έχουν γίνει ηλεκτρικά μέχρι τότε, το σβήσιμο του μοτέρ εν κινήσει είναι πάντοτε επικίνδυνο. Aρα οι κατασκευαστές θα βρουν τρόπο, το πιθανότερο κόβοντας τα μηχανικά από τη γκάμα τους, να ελέγχουν και το κιβώτιο, με τη χρήση αυτόματου.
Και οι διπλοί συμπλέκτες; Αυτό το νέο έρχεται μετά από δηλώσεις του επικεφαλής του τμήματος Μ της BMW που με λίγα λόγια είπε ότι οι διπλοί συμπλέκτες δεν έχουν νόημα πια, αφού τα κλασσικά αυτόματα με μετατροπέα ροπής έχουν αντίστοιχους χρόνους αλλαγής ταχύτητας, αντέχουν πολύ υψηλότερες ροπές (για τα γρήγορα αυτοκίνητα) και δεν χαλάνε. Με ότι υπονοούμενο αφήνει αυτό το τελευταίο για τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη.
Σε ότι αφορά τις Μ3 και Μ4, το μηχανικό κιβώτιο μάλλον δεν θα είναι διαθέσιμο στην επόμενη γενιά των μοντέλων, που φαίνεται πως θα ακολουθήσουν τα βήματα του κυρίως ανταγωνιστή τους, της AMG, σε πολύ ισχυρότερα μοτέρ και αυτόματα κιβώτια μετατροπέα ροπής.
Το πιο πιθανό βέβαια είναι πως μέχρι να γίνουν όλα αυτά τα «θανατικά» και οι σκοτωμοί, τα περισσότερα μοντέλα θα έχουν κάποιο ίχνος υβριδικής κίνησης και άρα θα έχουν περάσει σε συστήματα μετάδοσης χωρίς κλασσικό κιβώτιο ταχυτήτων. Και αυτό όμως δείχνει πως τα μηχανικά είναι στο τέλος της ζωής τους.
Εσείς πόσο θα στενοχωρηθείτε αν το μηχανικό κιβώτιο εκλείψει; Τελικά πόσο το θέλετε γιατί το αγαπάτε και πόσο γιατί απλά δεν έχετε να πληρώσετε ένα αυτόματο; Μήπως θα είναι καλύτερα χωρίς λεβιέ;
Όχι ρε παιδιά! Μετά το ντιζελ, πεθαίνουν και τα χειροκίνητα σασμαν? Πόσες κηδείες πια? Πόσα χτυπήματα θα αντέξω ακόμη ο άνθρωπος? Σαν την Μάρθα Βούρτση θα καταντήσω στο τέλος από το κλάμα.....
Θεωρίες.
Το πήραμε το μήνυμα ο κόσμος αγοράζει πλέον.... μόνο ντίζελ, κι αυτοκίνητα με ταχύτητες...Κι ο νοών νοήτω
Τα καλυτερα ηταν τα μηχανικα με λεβιε στο τιμονι οπως τα Ταουνους 17Μ...
Φιλοσοφίες... Πιο πιθανό είναι να βρουν ένα τρόπο να αποσυμπλέκεται η επιλεγμένη στο κιβώτιο ταχύτητα σε τέτοιες περιπτώσεις, αλλά και αυτό θα είναι προσωρινό καθότι η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαίως στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Οτανε λετε αυτοματα κιβωτια, ποια εννοειτε; Ειναι μεσα σε αυτα και τα CVT? Ποιες εταιρειες διαθετουν καθαρα αυτοματο κιβωτιο?
Ο χρονος τα αλλαζει ολα. Εκτος απο κατι μεσα μας που μενει εκπληκτο απο την αλλαγη.