Τα νέα Citroen C3, Lancia Ypsilon & Opel Frontera θα καίνε βενζίνη

5.496 Επισκέψεις στο άρθρο (12/4/2024)
Τα νέα Citroen C3, Lancia Ypsilon & Opel Frontera θα καίνε βενζίνη

- Τα ηλεκτρικά «κλέβουν» τους τίτλους των ειδήσεων γιατί είναι η μόδα
- Από όταν όμως ανακοινώθηκε η παράταση του Euro7, έχουμε παρέλαση νέων μοντέλων βενζίνης
- Τα μικρά μοντέλα δεν αντέχουν μόνο ως ηλεκτρικά, παράδειγμα το Honda e που ήταν πανάκριβο & σταμάτησε
- Θα συνεχίσουμε να βλέπουμε εκδόσεις βενζίνης, ακόμα και από «αποκλειστικά ηλεκτρικά» νέα μοντέλα

Τα ηλεκτρικά «κλέβουν» τους τίτλους των ειδήσεων γιατί είναι η μόδα

Ποιος έλεγε πως το 2024 θα βλέπαμε τόσα λανσαρίσματα μοντέλων με μοτέρ βενζίνης; Μέχρι πριν μερικούς μήνες τα ηλεκτρικά θα «έθαβαν» τα συμβατικά, η ηλεκτροκίνηση θα «εξαφάνιζε» τη βενζίνη, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, δηλαδή του χρόνου, δεν θα είχαμε αυτοκίνητα να αγοράσουμε. Και δες τώρα! Ποιος το περίμενε;
 
Φυσικά η μάχη των κατασκευαστών είναι στα ηλεκτρικά. Εκεί είναι που όλα ξεκινούν πλέον από το μηδέν και ο ανταγωνισμός γίνεται επί ίσοις όροις, είτε σε λένε Hyundai είτε BMW. Η ηλεκτροκίνηση είναι που επιτρέπει και στις νέες και τις κινεζικές μάρκες να πιέζουν τους παραδοσιακούς κατασκευαστές. Δεν είναι περίεργο που η έμφαση στα λανσαρίσματα είναι πάντοτε στα ηλεκτρικά. Οι μάρκες θέλουν να καθιερωθούν στην ηλεκτροκίνηση, και έτσι οι ειδήσεις για όλο και περισσότερα και διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα πέφτουν βροχή.

Από όταν ανακοινώθηκε η παράταση του Euro7, έχουμε παρέλαση νέων μοντέλων βενζίνης

Μπορεί τόση συζήτηση για ηλεκτρικά να αφήνει μεγάλο μέρος της αγοράς παγερά αδιάφορο, σε σημείο που μπορεί να νιώθει και παραγκωνισμένο ή και εκτός πραγματικότητας. Όμως η πραγματικότητα δεν είναι τόσο «μελανή». Μέσα στους τελευταίους μήνες, και από τότε που το Euro7 πήρε παράταση και οι κυβερνήσεις άρχισαν να ξανασκέφτονται πόσο εφικτό είναι να «κόψουν» τα συμβατικά το 2035, τα θερμικά κάνουν «παρέλαση» και τα πρωτοσέλιδα γεμίζουν βενζινοκινητήρες και χαμηλές τιμές. Μόλις σε μία εβδομάδα η Stellantis μόνο λανσάρισε θερμική Lancia Ypsilon και τώρα θερμικό Opel Frontera, το μικρότερο SUV της μάρκας, και τη θερμική έκδοση του νέου Citroen C3. Το C3 μάλιστα ξεκινά και σε τιμή «χώμα» στη Γαλλία, οπότε υπάρχει ελπίδα.

Τα μικρά & φθηνά μοντέλα δε θα έχουν ηλεκτρική έκδοση

Είναι ξεκάθαρο πως τα μικρότερα μοντέλα δύσκολα μπορεί να γίνουν βιώσιμα ως ηλεκτρικά. Το καταπληκτικό Honda e, παρά τη χάρη και τη γοητεία του δε «τράβηξε» εμπορικά αφού από τη μία η τιμή, από την άλλη η χαμηλή αυτονομία, λόγω μεγέθους, δύσκολα κρύβονται. Και οι κατασκευαστές επιμένουν στα θερμικά κάτω από τα 4 μέτρα. Ακόμη και το καρα-premium 500e, φαίνεται πως θα βγει σε συμβατική έκδοση. Πράγμα που σημαίνει πως ειδικά για την Ελλάδα, τα πιο προσιτά μοντέλα, θα παραμείνουν προσιτά και έτσι από 15 μέχρι 25.000 ευρώ θα υπάρχουν πολλά μοντέλα να διαλέξει κανείς. Καινούργια, σύγχρονα, ασφαλή, οικονομικά. Όχι ότι «ξέμεινε».

Θα συνεχίσουμε να βλέπουμε εκδόσεις βενζίνης, ακόμα και από «αποκλειστικά ηλεκτρικά» νέα μοντέλα

Και τα λανσαρίσματα θα συνεχίσουν, όπως θα συνεχίσουν και οι εκπλήξεις. Θα δούμε το νέο Renault 5 θερμικό; Δεν υπάρχει καμία τέτοια πληροφορία, όμως έτσι λέγαμε και για την Ypsilon. Οπότε από το «αποκλειστικά» ηλεκτρικό, είμαστε πλέον στη φάση του «μάλλον αποκλειστικά» ηλεκτρικό. Κάποια μοντέλα θα κάνουν την έκπληξη.
 
Εσύ ποιο περιμένεις να «σκάσει» μύτη ως θερμικό για να πας να το δεις από κοντά σε μια έκθεση; Και πόσο αισιόδοξο σε κάνουν τόσα νέα λανσαρίσματα πως η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ, αλλά δεν θα τη φας στη «μάπα» άμα δεν θες; Τι λες;

test center
SEAT